Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har klippt ut en del trosor, och håller på och syr lite. Och dricker vin 😇
Snapchat-1565835744.webp

Jag smällde sista tvillingnålen i veckan så det blir till att ragga nya i morgon. Har 2 T-shirts att sy klara som mannen ska få i födelsedagspresent på onsdag.
Efter det blir det 2 set till barnen och sen ngt till mig ☺️

Work in progress
16344669095878485712341611822054.webp

Kragen ser orimligt hög ut. Får se om jag gör den lite mindre innan jag syr i fodret.
Ska sätta tryckknappar på fickorna med.
Nu håller jag på med att klippa ut delarna till fodret. Många många delar..

Funderar på att sätta dragsko i luvan, tror ni det blir bra? Eller är det onödigt jobb? Måste skaffa svarta öljetter i så fall.

Work in progress
Visa bifogad fil 78255

Kragen ser orimligt hög ut. Får se om jag gör den lite mindre innan jag syr i fodret.
Ska sätta tryckknappar på fickorna med.
Nu håller jag på med att klippa ut delarna till fodret. Många många delar..

Funderar på att sätta dragsko i luvan, tror ni det blir bra? Eller är det onödigt jobb? Måste skaffa svarta öljetter i så fall.

Jatte snygg!

Lite overlock, och har fått rådet från en sömmerska att vänta till jag hittar en äldre Husqvarna då de är bra och prisvärda.

Men nu har jag hittat en Brother 3034D på marketplace, och funderar på om jag ska slå till. Någon som vet om det är en bra maskin? Ligger ute för strax över 1000-lappen, men gissar att det finns lite prutmån..

Lite overlock, och har fått rådet från en sömmerska att vänta till jag hittar en äldre Husqvarna då de är bra och prisvärda.

Men nu har jag hittat en Brother 3034D på marketplace, och funderar på om jag ska slå till. Någon som vet om det är en bra maskin? Ligger ute för strax över 1000-lappen, men gissar att det finns lite prutmån..
Jag är jättenöjd med min. Har haft den i över tio år och sytt massor på den.

Teas konståknings koreograf ville att vi skulle beställa dem här till halloween och jag insåg att dom troligen inte hinner komma fram i tid. Så jag vågade inte chansa.

Bifogade filer

• D132F90D-AE09-466A-A48D-A930A637C0F6.webp
    D132F90D-AE09-466A-A48D-A930A637C0F6.webp
    65 KB · Visningar: 107
Jag har lånat ut min jubel och Balubabok och nu sitter jag här med ett par byxor från boken och kan inte för mitt liv komma på hur man gjorde fickorna 🙈

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
405
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 394
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 214
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 397
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar