Görel
Moderator
Båda.Ska du sy ihop eller fålla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Båda.Ska du sy ihop eller fålla?
Fålla så hade jag använt tvillingnål och raksöm.Båda.
Japp, trä dom som om de var en tråd och sedan bara dela när du kommer ned till nålen.När man ska sy med tvillingnål i vanlig maskin, trär man båd trådarna på samma sätt från rullarna? Har köpt mig en sådan nål, men inte vågat testa ännu![]()
Toppen, tackJapp, trä dom som om de var en tråd och sedan bara dela när du kommer ned till nålen.
Fålla så hade jag använt tvillingnål och raksöm.
Om du ska sy ihop på vanlig symaskin så hade jag använt den som ser ut som s1 K på bilden
Visa bifogad fil 79832
Den nedersta raden nr. 6 hade jag använt för att sy ihop.Jag har dessa sömmar på min maskin, men jag har bara plats för en trådrulle.
Bilden blev inte hel, man måste trycka på den för att se allt.
Den nedersta raden nr. 6 hade jag använt för att sy ihop.
Det finns separat hållare för trådrulle att ha på bordet om man inte har på symaskinen men annars kan du använda 3 eller 6 längst ner som en dekorerad fåll.
Jag har också bara en trådhållare på min maskin men har lagt en trådrulle i ett högt glas när jag sytt med tvillingnål.Jag har dessa sömmar på min maskin, men jag har bara plats för en trådrulle.
Bilden blev inte hel, man måste trycka på den för att se allt.
Snyggt , imponeradDen blev sned
Visa bifogad fil 79137
Mätte fel när jag satte dit dragkedjan.. inte mycket att göra nåt åt nu, jag skulle kollat noggrannare innan jag satte ihop allt.
Men annars blev den rätt bra. Nu hoppas jag den passar också. Tyckte kragen var alldeles för hög, så jag kortade ner den nästan fem centimeter.
Tack! Mottagaren blev nöjd, så jag får väl vara nöjd jag medSnyggt , imponerad![]()
Jag hade kört på fullängd. Mer användbart än Capri (och snyggare tycker jag).Jumpsuit. Behöver råd angående benlängden. Ska jag korta av till typ Capri eller lägga ner till fullängd? Nu är det lite mittemellan (det är ju skitsvårt att mäta sina egna ben!)..
Visa bifogad fil 79951
Fulllängd, jättesnygg.Jumpsuit. Behöver råd angående benlängden. Ska jag korta av till typ Capri eller lägga ner till fullängd? Nu är det lite mittemellan (det är ju skitsvårt att mäta sina egna ben!)..
Visa bifogad fil 79951
Vilket mönster är den? Väldigt finDet blev fullängdsjukt bekväm!
Forrest från Mood fabric. Gratis! Instruktionerna är inte på topp, men den gick bra ändå.Vilket mönster är den? Väldigt fin![]()