Jättekul! En fråga, det där rutiga tyget på bilden i ditt förra inlägg, vad är det för material
Bomull. Det är ett joggingtyg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jättekul! En fråga, det där rutiga tyget på bilden i ditt förra inlägg, vad är det för material
Tycker den är finKjol till systerdotter. Inte helt nöjd..
Visa bifogad fil 80296
Dessutom känns den väldigt liten. Men det kan bero på att jag inte van vid barnkläder.
Jättefin! Har stått och hållit i det tyget på skrotenKjol till systerdotter. Inte helt nöjd..
Visa bifogad fil 80296
Dessutom känns den väldigt liten. Men det kan bero på att jag inte van vid barnkläder.
Tycker den är fin
Tack, det är nog det fina tyget som gör detJättefin! Har stått och hållit i det tyget på skroten
Älskar det! Jag är såå sugen på att sy egna kläder, men har inte kommit mig för än. Det verkar svårt.Träningslinne till maken. Tyckte att tyngdlyftande bältdjur passade bra Visa bifogad fil 80266
Är det raksöm(2) och sicksack(3)? I så fall har du allt du behöverFörresten, ni som vet Är någon av de här typerna av stygn användbara om man ska sy kläder? Jag har hittills bara sytt med söm 2 och 3
Visa bifogad fil 80338
Stämmer bra. Tänker att man behöver någon stretchsöm för att tex sy kläder? Samtidigt inser jag ju att det har sytts kläder även förr i tiden, då när min symaskin var ny Killen jag träffar lånar en ny och svindyr(!) maskin av sin mor. Den har en miljard olika typer av söm och någon där är just stretchsöm, superbra, men ser inte ut som någon av de sömmar jag kan välja på och då känns allt förvirrande.Är det raksöm(2) och sicksack(3)? I så fall har du allt du behöver
Fattar! Övriga sömmar kan vara bra/kul att ha, men är absolut inget måste. Jag använder 99 gånger av 100 bara raksöm och sicksack trots en bapiljard att välja på. Sicksacken till stretch och raksöm till fasta tyger så kommer det gå skitbra!Stämmer bra. Tänker att man behöver någon stretchsöm för att tex sy kläder? Samtidigt inser jag ju att det har sytts kläder även förr i tiden, då när min symaskin var ny Killen jag träffar lånar en ny och svindyr(!) maskin av sin mor. Den har en miljard olika typer av söm och någon där är just stretchsöm, superbra, men ser inte ut som någon av de sömmar jag kan välja på och då känns allt förvirrande.
Det låter lovande!Fattar! Övriga sömmar kan vara bra/kul att ha, men är absolut inget måste. Jag använder 99 gånger av 100 bara raksöm och sicksack trots en bapiljard att välja på. Sicksacken till stretch och raksöm till fasta tyger så kommer det gå skitbra!
Snygg!Visa bifogad fil 80344
(Ni skulle bara veta hur mycket frukostsmulor jag klippt bort )
Day and night dress från Gertie/Charm patterns i linnetyg, känns rimligt i november det är exakt 0% stretch i tyget så sprundet i kjolen bak jobbar verkligen övertid kul att prova ett mönster med olika kupstorlekar, tycker aldrig jag fått till det när jag gjort fba’s innan så det var ärligt talat rätt skönt att se att jag hade exakt samma ”problem” nu när ett proffs gjort mönstret dessutom har jag haft en rutinerad vän nypa och dra och flytta sömmar bara för att konstatera att det är fel form för mitt boobage helt enkelt det var lite sykramp som släppte där och jag har hittat en lösning(om än en tekniskt felaktig) som funkar
Så snyggt tyg och kjol❤. Har själv det tyget hemma.Kjol till systerdotter. Inte helt nöjd..
Visa bifogad fil 80296
Nej då, det fixar du lätt!Älskar det! Jag är såå sugen på att sy egna kläder, men har inte kommit mig för än. Det verkar svårt.