Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kjol till systerdotter. Inte helt nöjd..
IMG_20211127_165241.webp

Dessutom känns den väldigt liten. Men det kan bero på att jag inte van vid barnkläder.

Nu har jag varit på fodret med styrkjärn och även sett till att det är lite vikt på rätt sätt innan jag har det på selen. Det är så jäkla svårarbetat tyg, ett totalt felköp från början, så nu försöker jag desperat hitta något användningsområde till det och den här selen fungerar det med, bara för att selen är så enkel. Ska aldrig mer köpa tyg över nätet :meh:

261755763_654949135501730_8192525777968238905_n.jpg

Förresten, ni som vet :p Är någon av de här typerna av stygn användbara om man ska sy kläder? Jag har hittills bara sytt med söm 2 och 3
20211127_233320.webp

Är det raksöm(2) och sicksack(3)? I så fall har du allt du behöver:D
Stämmer bra. Tänker att man behöver någon stretchsöm för att tex sy kläder? Samtidigt inser jag ju att det har sytts kläder även förr i tiden, då när min symaskin var ny :angel: Killen jag träffar lånar en ny och svindyr(!) maskin av sin mor. Den har en miljard olika typer av söm och någon där är just stretchsöm, superbra, men ser inte ut som någon av de sömmar jag kan välja på och då känns allt förvirrande.

Stämmer bra. Tänker att man behöver någon stretchsöm för att tex sy kläder? Samtidigt inser jag ju att det har sytts kläder även förr i tiden, då när min symaskin var ny :angel: Killen jag träffar lånar en ny och svindyr(!) maskin av sin mor. Den har en miljard olika typer av söm och någon där är just stretchsöm, superbra, men ser inte ut som någon av de sömmar jag kan välja på och då känns allt förvirrande.
Fattar! Övriga sömmar kan vara bra/kul att ha, men är absolut inget måste. Jag använder 99 gånger av 100 bara raksöm och sicksack trots en bapiljard att välja på. :) Sicksacken till stretch och raksöm till fasta tyger så kommer det gå skitbra!

CDEEAA78-27C6-4710-9D59-97F1F8843618.webp

(Ni skulle bara veta hur mycket frukostsmulor jag klippt bort :sneaky:)
Day and night dress från Gertie/Charm patterns i linnetyg, känns rimligt i november :up: det är exakt 0% stretch i tyget så sprundet i kjolen bak jobbar verkligen övertid :laugh: kul att prova ett mönster med olika kupstorlekar, tycker aldrig jag fått till det när jag gjort fba’s innan så det var ärligt talat rätt skönt att se att jag hade exakt samma ”problem” nu när ett proffs gjort mönstret :p dessutom har jag haft en rutinerad vän nypa och dra och flytta sömmar bara för att konstatera att det är fel form för mitt boobage helt enkelt :laugh: det var lite sykramp som släppte där och jag har hittat en lösning(om än en tekniskt felaktig) som funkar :)

Visa bifogad fil 80344
(Ni skulle bara veta hur mycket frukostsmulor jag klippt bort :sneaky:)
Day and night dress från Gertie/Charm patterns i linnetyg, känns rimligt i november :up: det är exakt 0% stretch i tyget så sprundet i kjolen bak jobbar verkligen övertid :laugh: kul att prova ett mönster med olika kupstorlekar, tycker aldrig jag fått till det när jag gjort fba’s innan så det var ärligt talat rätt skönt att se att jag hade exakt samma ”problem” nu när ett proffs gjort mönstret :p dessutom har jag haft en rutinerad vän nypa och dra och flytta sömmar bara för att konstatera att det är fel form för mitt boobage helt enkelt :laugh: det var lite sykramp som släppte där och jag har hittat en lösning(om än en tekniskt felaktig) som funkar :)
Snygg! 😍

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
406
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 398
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 216
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 432
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar