Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
I've got stripes!
IMG_20211128_080530.webp

Ritade om mitt mönster till valpens täcke, blev helt okej förutom lite trång i halsen och magplattan lite bred, men det är ju enkelt att fixa 😊 Tilda var måttligt road av att stå modell 🙄
Visa bifogad fil 80397
Är det whippet? Man vill ofta gärna ha rejäl krage samt lite längre ner över bakbenen för att skydda alla muskler mot drag och kyla. De har ju liksom inte skydd av varken fett eller päls.

Jag har enbart he sydda täcken åt mina, bla av denna typ:
Screenshot_20211128-194901_Chrome.webp

Är det whippet? Man vill ofta gärna ha rejäl krage samt lite längre ner över bakbenen för att skydda alla muskler mot drag och kyla. De har ju liksom inte skydd av varken fett eller päls.

Jag har enbart he sydda täcken åt mina, bla av denna typ:
Visa bifogad fil 80404
Japp en whippet på 8 veckor 😊 alla mönster jag hittar är för fullvuxna hundar så knåpade ihop ett eget 🙈 fin modell! Och vovve 😍 har du ritat mönstret själv?

Japp en whippet på 8 veckor 😊 alla mönster jag hittar är för fullvuxna hundar så knåpade ihop ett eget 🙈 fin modell! Och vovve 😍 har du ritat mönstret själv?
Nej nej, jag köper täcken av vinthundsfoök som syr själv. Det är inte min hund på bilden men jag har täcken av samma sömmerska.

Jag syr en del själv, men utan mönster. Brukar rita av ett bra täcke lite grovt och sen klippa och sy helt i blindo😂

Nej nej, jag köper täcken av vinthundsfoök som syr själv. Det är inte min hund på bilden men jag har täcken av samma sömmerska.

Jag syr en del själv, men utan mönster. Brukar rita av ett bra täcke lite grovt och sen klippa och sy helt i blindo😂
Jag har beställt ett back on track whippet täcke som jag hoppas kommer snart, då har jag nått att rita efter :) jag har inte velat köpa en massa sånt innan hon kom eftersom jag inte visste hur liten/stor hon skulle vara 😅

Någon som vill ha polyestertråd;)

Jag fick från en kompis som lade ner sin sybehörsaffär för 10 år sedan. Min maskin äter upp dom (går av stup i kvarten) och eftersom jag inte har tålamod att trä om så skänker jag det vidare om någon vill ha.

Massa blandade färger hämtas i Sundbyberg

Bifogade filer

• 752653EF-2481-47A7-A9EE-F6DF317C0C9B.webp
    752653EF-2481-47A7-A9EE-F6DF317C0C9B.webp
    106,9 KB · Visningar: 52
Jag hoppar in i tråden, ska komma tillbaka till det här med att sy och passade på att handla när en sida hade 20% på allt tyg OCH jag hade en rabattkod på 15%, båda funkade! Så köpte tre olika mönstrade tyger och två interlock, samt ett mönster på barnkläder och nya nålar till maskinen. Är orimligt taggad! Mönstren är för byxor och två typer av sweatshirts från Burda och tror det kommer bli så fint! Funderar på att skaffa något mönster för bodies också.

Någon som vill ha polyestertråd;)

Jag fick från en kompis som lade ner sin sybehörsaffär för 10 år sedan. Min maskin äter upp dom (går av stup i kvarten) och eftersom jag inte har tålamod att trä om så skänker jag det vidare om någon vill ha.

Massa blandade färger hämtas i Sundbyberg
Om de väger skapligt nog att skicka, och du vill skicka, så tar jag gärna 😍

Jag hoppar in i tråden, ska komma tillbaka till det här med att sy och passade på att handla när en sida hade 20% på allt tyg OCH jag hade en rabattkod på 15%, båda funkade! Så köpte tre olika mönstrade tyger och två interlock, samt ett mönster på barnkläder och nya nålar till maskinen. Är orimligt taggad! Mönstren är för byxor och två typer av sweatshirts från Burda och tror det kommer bli så fint! Funderar på att skaffa något mönster för bodies också.

Heja, vad kul!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
406
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 398
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 216
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 432
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar