sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så du menar att ni pratade om ditt mående och hans förslag var att du skulle flytta till lägenhet och då skulle allt bli bra? Jag har en känsla av att du bara hörde förslaget att flytta till lägenhet och sen stängde du av, för det är det du har gjort nu igen. Jag anar att en del av din stress ligger i allt som du skulle vilja göra med ditt hus, men som du känner att du inte hinner och orkar, vilket bygger på ytterligare stress. Att då strukturerar upp, vad måste göras för att huset ska fungera att överleva i, vad behövs göras för att det ska vara enkelt att leva i, vad drömmer jag att göra med huset och även ta med rimlig arbetsinsats för att det ska vara möjligt att genomföra kan göra att det blir lättare att överskåda.
Jag drömmer om att bygga ut köket, men det är inte något som behövs för att överleva, eller för att göra det enkelt att leva, alltså är det en dröm som inte ligger högt upp på prioriteringen. Kostnaden och arbetsinsatsen är för hög för utdelningen.
Vi måste däremot måla fönster i sommar, vi har skjutit upp det under flera år och nu måste det göras för att inte kosta mer pengar i framtiden. Men det är ett jobb där kostnaden och arbetsinsatsen är helt rimlig. När vi bytte ut fönsterna på övervåningen så lejde vi ut det arbetet, tiden för att vi skulle göra det själva var alldeles för lång och ett proffs kunde göra det på en dag. Betydligt högre vinst för oss, vi fick nya fönster med liten arbetsinsats och rimlig kostnad.
Det är bra att ha drömmar om vad man skulle vilja göra, men man måste även inse vilka drömmar som är rimliga att uppfylla.
Som golvet du säger att du måste byta ut, är det överlevnad? Är det något som kan dra med sig kostnader i framtiden om du inte gör det? Vad kommer att bli bättre om du gör det? Gör så med varje lite projekt och fundera på hur mycket energi du får av att göra det kontra hur mycket energi det kostar att göra det.
Vi har en hall som skulle behöva tapetseras om men i och med att den går upp i trappen så drar vi oss för det. Planen nu börjar luta åt att vi tar in en firma, men även om tapeten är sliten så är det inte akut, huset står och faller inte med tapeten. Så det ligger längre fram i prioriteringen.

Du har själv konstaterat att du inte mår bra just nu, frågan om huset hjälper eller stjälper dig i ditt mående är en rimlig fråga. Jag säger inte att du måste flytta, men frågan är värd att fundera över.
Ja, han menade att jag inte klarar av att bo i hus eftersom det är så mycket att göra och så sa han att jag borde bo i lägenhet.

Frågan om var jag ska bo är så grundligt genomtänkt under flera år att det inte finns något mer att fundera på. Jag vet varför jag vill bo i hus och varför jag inte vill bo i lägenhet. Min lista med argument är massiv.

Jag kommer att anlita folk till en del av det som ska göras, exempelvis byte av vindskivor. Vad gäller golvet i köket så kan det orsaka fuktskador då det är en felkonstruktion.

Jag vet att jag inte kan göra allt på en gång.

Fick nyligen ett sms om att mitt tåg är tokförsenat p.g.a. olycka men att man kunde av-eller omboka trots ej valt sådant så tänker göra det. Dock stängde jag ju ned sidan på mobilen utan att klicka på "stäng" så är låst från min egna bokning i 5 min till. Inte ens de på kundtjänst kunde hjälpa mig då just nu. Haha. Nåväl, ringer tillbaka om 5 min då det gått 30 min från jag kollade första gången.

Intar kaffe och försöker vakna till liv. Somnade innan 22 i går! Det händer ju typ aldrig ;)
Bra möte med terapeuten och bra möte med chefen om kommande schema. Rehabmöte nästa vecka sen är planen att gå upp på heltid igen och det känns faktiskt ok.
Medicinen funkar hyfsat och jag kunde rida i går :)
Låter ju kalasbra! Så skönt att medicinen hjälper lite :)

I någon slags panik har jag nu sökt ca 10 nya jobb. Jag vill så gärna komma in och få lite erfarenhet! Men nej då, man måste redan ha erfarenhet för att få jobbet.. Aaaah! Dubbelmoral deluxe.

Usch vad ledsen jag blev nu. Jag trodde väl visserligen inte att jag skulle få jobbet men ändå. Trodde att de i varje fall skulle ringa upp..
Jag har aldrig i mitt långa liv varit med om att de ringt och berättat att jag inte fått tjänsten.
Däremot har jag några få gånger fått ett mer personligt mail/brev som tackat för intresset. Någon gång också med frågan om de får spara min ansökan för kommande eventuella tjänster.

Jag har aldrig i mitt långa liv varit med om att de ringt och berättat att jag inte fått tjänsten.
Däremot har jag några få gånger fått ett mer personligt mail/brev som tackat för intresset. Någon gång också med frågan om de får spara min ansökan för kommande eventuella tjänster.

Jag har blivit uppringd ganska många gånger. Speciellt på mer akademiska jobb.
Men jag förväntade mig i vart fall ett lite mer personligt nej, inte att de gått vidare med andra intervjukandidater (jag har ju redan varit på intervju). Hade jag inte ens varit där hade jag inte brytt mig.

Jag har blivit uppringd ganska många gånger. Speciellt på mer akademiska jobb.
Men jag förväntade mig i vart fall ett lite mer personligt nej, inte att de gått vidare med andra intervjukandidater (jag har ju redan varit på intervju). Hade jag inte ens varit där hade jag inte brytt mig.
Aha!
Ja, jag har ju inte sökt jobb med akademiska meriter. Har ju ingen examen klar. :D

Vägen till byn jag har stallet :banghead:
Husbonden är borta och drängen har ansvaret.... Inte självgående om vi säger så

20180306_080709.webp

Sjukskrev mig imorse. Vill inte riskera att åka till jobbet ifall jag har fått magsjuka. Känner mig dock lite tveksam till det, måste ha vart nått jag åt igår som magen reagerade på. Ska försöka få i mig lite naturell yoghurt och banan nu, få se om magen vill behålla det. Annars blir det nog en lugn dag, bygga lite pussel typ. Skulle ha tapetserat klart gästrummet, men avbokat det med mamma.

Jag har fått lära mig att det här till god sed att ringa till de som varit på intervju för en tjänst och meddela att den ej fått tjänsten .

Haft en jävulusisk nått med krånglande blodsocker. En valp på morgonkvisten som haft myror i kroppen och fått upp farten rejält härinne. Öppen planlösning är grejen för små pigga hundar. :D Får upp bra fart.

Nu har hon äntligen däckat på min mage och jag ligger utslagen i soffan. Glor på amerikan horror story men tröttnat. Riktig skit numer.

Idag blir det väldigt lugnt.

Fick inte jobbet i Markaryd :( Fick inte ens ett ordentligt nej, utan ett sånt där mail de skickar ut till alla "Vi har gått vidare med andra intervjukandidater". Jag var ju på intervju så de kunde väl i varje fall skrivit ett nytt mail att tjänsten gick till någon annan.

Usch vad ledsen jag blev nu. Jag trodde väl visserligen inte att jag skulle få jobbet men ändå. Trodde att de i varje fall skulle ringa upp..

:heart :heart

Drömjobbet finns säkert därute någonstans. Men jag håller med om att det där 'vi har valt att gå vidare med en annan kandidat' och att man vet att det är ett massmail kan kännas ganska knäckande.

Jag har haft grönsaksland 2 år. Det är 40 kvm. Förra året hade jag potatisodling vid sidan av det. Jag har odlat tomater i mitt växthus och gjort i ordning ett par rabatter. Sen har jag utrotat parksliden.
Parkslide är inget roligt. Grattis om du har lyckats bli av med Det. Inte Det lättaste.

Senast ändrad:
Parkslide är inget troligt. Grattis om du har lyckats bli av med Det. Inte Det lättaste.
Detta var det:
Parkslide2-kvadrat.jpg

Det kom bara upp ett par förskrämda skott i somras som kom under sensommaren. Området får ligga i karantän den här sommaren också. Har det inte kommit upp något till hösten är det nog klart.

Detta var det:
Parkslide2-kvadrat.jpg

Det kom bara upp ett par förskrämda skott i somras som kom under sensommaren. Området får ligga i karantän den här sommaren också. Har det inte kommit upp något till hösten är det nog klart.
Hoppas du lyckades. I England får man inte ens odla dom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 132
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: MML
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
714
Senast: Mirre
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter