sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för omtanken men den biten kan jag redan :o Både teoretiskt och tyvärr praktiskt också magsår är intressant upplevelse.:arghh:

Mmm, och när man mår illa så är det sista man vill att äta något och ju mer man inte äter desto mer illa mår man. Jag brukar köra blåbärssoppa alt proviva blåbär. Brukar hjälpa mig när jag måste få i mig någonting. Soppa, varma koppen eller liknande brukar jag använda. eller kokar ris (riskokare är fantastiskt) och äta det med lite soja eller liknande.

Mmm, och när man mår illa så är det sista man vill att äta något och ju mer man inte äter desto mer illa mår man. Jag brukar köra blåbärssoppa alt proviva blåbär. Brukar hjälpa mig när jag måste få i mig någonting. Soppa, varma koppen eller liknande brukar jag använda. eller kokar ris (riskokare är fantastiskt) och äta det med lite soja eller liknande.
Ja man får peta i sig det man tror kan fungera och som kan smaka något sånär när det är som värst.

Ja man får peta i sig det man tror kan fungera och som kan smaka något sånär när det är som värst.

Kall ginger ale brukar fungera för mig när jag är riktigt spyfärdig en längre tid. Ris smakar liksom ingenting så det är bra när man inte vill ha några smaker.

Ho hum, katten ligger på skrivbordsstolen. Vad gör jag? Inte plockar ner henne utan står och skriver och plockar sedan fram Dreamies påsen för att muta henne :grin:

Kall ginger ale brukar fungera för mig när jag är riktigt spyfärdig en längre tid. Ris smakar liksom ingenting så det är bra när man inte vill ha några smaker.

Ho hum, katten ligger på skrivbordsstolen. Vad gör jag? Inte plockar ner henne utan står och skriver och plockar sedan fram Dreamies påsen för att muta henne :grin:
Ingefära sägs vara bra mot mycket men jag kan inte med det, usch tycker ingefära är hemskt. Nog för @dobbis tycker det verkar som jag kan peta i mig det mest konstiga saker men där går gränsen. :yuck:

Du är väluppfostrad Nikita har stenpli på dig @MJLee :rofl:

Nu är det dags att kolla in insidan av ögonlocken en stund, nog för jag snart måste gå upp så sova lär jag inte hinna mer än ett kort tag om jag har sån tur att jag somnar vill säga.

Onödigt mycket vitt tjafs ligger det på balkongen och backen nu :rage: mars vårmånad? jag är tveksam det är mer vinter ute nu än sista dagarna i februari :mad:

Bra fråga, jag har faktiskt ingen aning. Det borde ju finnas något foder iaf, typ anti-hairball? Eller kanske sparris (jag har för mig att man ger hundar det när de fått i sig något dumt)?

Inte for hundar ... det ar inte sa vanligt att de far harbollar. Diva ar en speciell tjej.:cautious:
Sparris ger man till hundar som fatt i sig nagot man mistanker kan vara vasst, det lindar sig runt foremalet sa det inte gor illa inalvorna. Det enda som hjalper ar nog lite mer frekventa bad nar hon harar som varst.:angel:

Inte for hundar ... det ar inte sa vanligt att de far harbollar. Diva ar en speciell tjej.:cautious:
Sparris ger man till hundar som fatt i sig nagot man mistanker kan vara vasst, det lindar sig runt foremalet sa det inte gor illa inalvorna. Det enda som hjalper ar nog lite mer frekventa bad nar hon harar som varst.:angel:

Man kan ge loppfrön, psylliumfrön precis som till häst som extra i fodret. ;)

Jag måste ingenting just nu men kommer att behöva renovera på sikt. Nytt avlopp kommer att behövas. Golvet i kök och hall är felgjort och måste göras om. Vindskivor ska bytas. Det ska målas och tapetseras. Den gamla elen ska bytas. Trädgården behöver restaureras.

I radhus är det för dåliga odlingsmöjligheter och för många grannar alldeles för nära. Det lär heller inte finnas radhus byggda före 1950.

En sommarstuga kan jag inte bo i året runt och odlingssäsongen är åtskilliga månader om året. Det är sjukt ovärt att lägga pengar på något där jag bara kan vistas några veckor om året. På min semester vill jag resa.
Hata mig inte nu, jag är bara nyfiken, men hur mycket har du egentligen odlat sedan du flyttade till huset?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 132
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: MML
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
714
Senast: Mirre
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar