sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Magiana Jag tror inte att psykologen vill dig illa på något sätt, han kanske bara försöker ge tips om vad som skulle kunna fungera? Många människor, även utan något diagnos eller problem mår bättre av ett mer inrutat liv även om det kan kännas trist vid första anblicken, men om man rutar in sitt liv så att det tar så lite energi som möjligt så har man energi kvar för att kunna göra spontana grejer när man verkligen vill. Sen behöver det inte betyda lägenhet, och ta bort allt som du tycker är roligt, men du kanske behöver spalta upp och se om det verkligen finns utrymme för allt du vill göra i ditt liv just precis nu?

Jag kan meddela att jag lyckades utmärkt med att ha lagom med kläder för träningen i ridhuset, men resten känns bara deppigt. Medryttarhästen var inte direkt vän, så jag och ägaren bytte häst ett tag för att jag lyckades inte reda ut det. Men det i sig är inte speciellt nedslående, däremot så är det inte roligt när kroppen strejkar. Dels så blev det ju ett lite hårdare pass i och med att det blev två hästar och ansträngning i kombination med att det blev många varv i galopp på en liten volt på slutet fick mig helt ur balans. Får tex. svårt att stå efter att ha longerat, och det blev lite så. Kunde typ inte stå på benen när jag hoppat av, fick sitta på huk och stödja mig på hästen när vi gick mot sargen. Kunde inte sadla av själv och kan bara röra mig med väldigt motstånd nu. Att sitta och skriva här är så jobbigt att jag nästan grinar.

Jag kan meddela att jag lyckades utmärkt med att ha lagom med kläder för träningen i ridhuset, men resten känns bara deppigt. Medryttarhästen var inte direkt vän, så jag och ägaren bytte häst ett tag för att jag lyckades inte reda ut det. Men det i sig är inte speciellt nedslående, däremot så är det inte roligt när kroppen strejkar. Dels så blev det ju ett lite hårdare pass i och med att det blev två hästar och ansträngning i kombination med att det blev många varv i galopp på en liten volt på slutet fick mig helt ur balans. Får tex. svårt att stå efter att ha longerat, och det blev lite så. Kunde typ inte stå på benen när jag hoppat av, fick sitta på huk och stödja mig på hästen när vi gick mot sargen. Kunde inte sadla av själv och kan bara röra mig med väldigt motstånd nu. Att sitta och skriva här är så jobbigt att jag nästan grinar.
:heart

@Magiana Jag tror inte att psykologen vill dig illa på något sätt, han kanske bara försöker ge tips om vad som skulle kunna fungera? Många människor, även utan något diagnos eller problem mår bättre av ett mer inrutat liv även om det kan kännas trist vid första anblicken, men om man rutar in sitt liv så att det tar så lite energi som möjligt så har man energi kvar för att kunna göra spontana grejer när man verkligen vill. Sen behöver det inte betyda lägenhet, och ta bort allt som du tycker är roligt, men du kanske behöver spalta upp och se om det verkligen finns utrymme för allt du vill göra i ditt liv just precis nu?
Nej, han vill nog inget illa men jag kan inte låta bli att sparka rakt ut när det sämsta förslaget läggs fram som det lämpligaste. Hela min identitet kretsar kring sånt jag bara kan göra om jag bor i hus. Och hur sjutton ska jag få utlopp för min kreativitet om jag inte bor här?

min rostar lite här och lite där, och får nya fel efter som. tror att det är vägsaltet.
Vår bil har börjat rosta lite runt dörrkarmrna. Gissar på saltet från havet som ständigt är i luften.
Fick fel på centrallåset för 8 mån sedan men kopplade ur det så det är ok nu, låser ändå aldrig bilen (bara under skolloven då det är x antal tusen nya besökare till ön varje dag)

Nej, han vill nog inget illa men jag kan inte låta bli att sparka rakt ut när det sämsta förslaget läggs fram som det lämpligaste. Hela min identitet kretsar kring sånt jag bara kan göra om jag bor i hus. Och hur sjutton ska jag få utlopp för min kreativitet om jag inte bor här?
Men var hans enda förslag att du skulle flytta till en lägenhet eller sa han mer saker? Han känner inte dig och vet inte allt om dig, han listade antagligen ett par olika förslag hur man kan ruta in sin vardag för att få energin att räcka till. För en del människor är det rätt att flytta till lägenhet, för andra är det döden, men det syns inte utanpå för vem det är rätt. Smält samtalet, fundera på vad han egentligen sa och hur du skulle kunna få ditt liv att fungera bättre för dig. Det kanske innebär att skära bort vissa saker under en period för att kunna orka sen igen, eller så innebär det att lägga till något som du får energi av, men du kanske måste ge psykologen en möjlighet att förklara hur han menar och hur det skulle hjälpa dig. Fastna inte i en sak som han sa, utan försök fundera på vad han sa mer.

<3 <3

:heart

God morgon!!

Första arbetsdagen på en vecka! Känns bra!
Ska prata med mina chefer idag om mina dagar.
Pratade med den andra arbetsgivaren i helgen som vill ge mig onsdagar och torsdagar. Det tänker jag att jag borde kunna styra runt det andra jobbet.

Alternativ 3 heldagar eller 2 heldagar och 2 halvdagar tänker jag!

Skulle bli 24+16-18h eller 26+16-18h /vecka

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 132
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: MML
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
714
Senast: Mirre
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10