sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men var hans enda förslag att du skulle flytta till en lägenhet eller sa han mer saker? Han känner inte dig och vet inte allt om dig, han listade antagligen ett par olika förslag hur man kan ruta in sin vardag för att få energin att räcka till. För en del människor är det rätt att flytta till lägenhet, för andra är det döden, men det syns inte utanpå för vem det är rätt. Smält samtalet, fundera på vad han egentligen sa och hur du skulle kunna få ditt liv att fungera bättre för dig. Det kanske innebär att skära bort vissa saker under en period för att kunna orka sen igen, eller så innebär det att lägga till något som du får energi av, men du kanske måste ge psykologen en möjlighet att förklara hur han menar och hur det skulle hjälpa dig. Fastna inte i en sak som han sa, utan försök fundera på vad han sa mer.
Det var hans enda förslag tills jag sa att det går aldrig i helvete. Då först började han prata om att jag behöver prioritera bland de saker som finns att göra här. No shit, Sherlock. Som om jag inte har tänkt på det själv och redan har agerat på.

Det var hans enda förslag tills jag sa att det går aldrig i helvete. Då först började han prata om att jag behöver prioritera bland de saker som finns att göra här. No shit, Sherlock. Som om jag inte har tänkt på det själv och redan har agerat på.
Vad måste du göra med huset då?? kan radhus och ev en sommarstuga vara något??

Vad måste du göra med huset då?? kan radhus och ev en sommarstuga vara något??
Jag måste ingenting just nu men kommer att behöva renovera på sikt. Nytt avlopp kommer att behövas. Golvet i kök och hall är felgjort och måste göras om. Vindskivor ska bytas. Det ska målas och tapetseras. Den gamla elen ska bytas. Trädgården behöver restaureras.

I radhus är det för dåliga odlingsmöjligheter och för många grannar alldeles för nära. Det lär heller inte finnas radhus byggda före 1950.

En sommarstuga kan jag inte bo i året runt och odlingssäsongen är åtskilliga månader om året. Det är sjukt ovärt att lägga pengar på något där jag bara kan vistas några veckor om året. På min semester vill jag resa.

Men avlopp och el är ju sånt som jag antar att du lejer bort. Vad är fel på golven så Det måste göras om?? Låter som stort projekt.
Varför måste huset vara byggt före 1950 ??

Men avlopp och el är ju sånt som jag antar att du lejer bort. Vad är fel på golven så Det måste göras om?? Låter som stort projekt.
Varför måste huset vara byggt före 1950 ??
Självklart lejer jag bort det, men vad gäller avloppet måste jag besluta om vilken sort det ska bli.

Huset har torpargrund. Det är plastmattor inne. Dessa är inte kompatibla med varann och ökar risken för fuktskador.

Jag vill ha hus före 1950 för att man då använde sunda byggmaterial. Förvisso kan husen vara felrenoverade efter detta (vilket ju mitt hus är delvis) men man slipper förhoppningsvis de värsta.

Katten börjar byta päls och jag borstar honom nästan var dag men ändå får han i sig massor med hår så han kräks var dag

Det ar atminstone en liten katt ... min Rottweiler kraks harbollar :yuck:

Jag vet bara inte vem eller vilka som kommer ge mer än det som redan står i utredningen :confused:

Better safe than sorry! kalla ett par stycken. Nagon som inte ar familjemedlem (kanske nagon som kanner er bada?) och kanske en familjemedlem ocksa ... Det vet du nog battre sjalv i och for sig:p

Självklart lejer jag bort det, men vad gäller avloppet måste jag besluta om vilken sort det ska bli.

Huset har torpargrund. Det är plastmattor inne. Dessa är inte kompatibla med varann och ökar risken för fuktskador.

Jag vill ha hus före 1950 för att man då använde sunda byggmaterial. Förvisso kan husen vara felrenoverade efter detta (vilket ju mitt hus är delvis) men man slipper förhoppningsvis de värsta.
Huset jag bor i är byggt 1965. Betong och trä är Det byggt med.

Jag kan meddela att jag lyckades utmärkt med att ha lagom med kläder för träningen i ridhuset, men resten känns bara deppigt. Medryttarhästen var inte direkt vän, så jag och ägaren bytte häst ett tag för att jag lyckades inte reda ut det. Men det i sig är inte speciellt nedslående, däremot så är det inte roligt när kroppen strejkar. Dels så blev det ju ett lite hårdare pass i och med att det blev två hästar och ansträngning i kombination med att det blev många varv i galopp på en liten volt på slutet fick mig helt ur balans. Får tex. svårt att stå efter att ha longerat, och det blev lite så. Kunde typ inte stå på benen när jag hoppat av, fick sitta på huk och stödja mig på hästen när vi gick mot sargen. Kunde inte sadla av själv och kan bara röra mig med väldigt motstånd nu. Att sitta och skriva här är så jobbigt att jag nästan grinar.

:heart :heart :heart

Mmmm fasen men får nog peta i mig något, kaffe, te och mediciner är ju ingen hållbar tallriksmodell precis.
Kan det duga med smörgåsrån med ost och ett päron? det borde väl vara bättre än ingenting?ordentlig mat känns som det inte kommer fungera utan bli minusvärde istället.
Matlust 0 :banghead:

Du måste äta annars kommer magen att paja av att du äter mediciner fastande.

Hälsningar hon som mått riktigt piss av mediciner som brände bort ett lager eller två i magsäcken :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 132
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: MML
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
714
Senast: Mirre
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar