sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Huvudvärk som tusan, mina kollegor är trevliga på ytan men snackar sedan skit om mig när de tror att jag inte hör. :meh: Suck.
Trött på det här. Man gör så gott man kan men inget duger

Ja och?

Ursprungligen ja, precis som jag skrev men så fort någon gjort minsta renovering så är det inte längre så.
Du vill ha hus byggda på 50-talet eller tidigare och sanerar hellre ut allt utom skalet eftersom du inte vet exakt vad för material som används. Det är ju ditt val, men kom inte och påstå att hus byggda i den tidseran generellt har sundare material i sig, än de hus som byggs nu för så är det inte. Finns nämligen inte speciellt många såpass gamla hus som aldrig någonsin blivit renoverade på ett eller annat sätt.

Själv bor jag i ett hus som är byggt före 1910 med rejäl timmerstomme, tätat med mossa och sågspån i väggar och uppe på vinden.

Här har något geni en gång smällt på eternitplattor och de ska på sikt saneras bort och ersättas av träfasad, men förutom det så förväntar jag mig kallt att även annat som man numera vet inte är så bra att använda finns i huset sen tidigare renoveringar = mitt gamla hus är Inte hälsosammare eller bättre ur miljöaspekt än de flesta nybyggen.

Ja, han menade att jag inte klarar av att bo i hus eftersom det är så mycket att göra och så sa han att jag borde bo i lägenhet.

Frågan om var jag ska bo är så grundligt genomtänkt under flera år att det inte finns något mer att fundera på. Jag vet varför jag vill bo i hus och varför jag inte vill bo i lägenhet. Min lista med argument är massiv.

Jag kommer att anlita folk till en del av det som ska göras, exempelvis byte av vindskivor. Vad gäller golvet i köket så kan det orsaka fuktskador då det är en felkonstruktion.

Jag vet att jag inte kan göra allt på en gång.
Det är jättebra att du vet varför du har gjort ditt val just nu, du är trygg i din boende situation och då kan du arbeta utifrån det. Samtidigt läser jag gång på gång hur du oroar dig för allt jobb som behövs göras i, på och runt huset och jag förstår hans förslag. Men du kanske behöver lära dig hur du ska hantera den oron istället för att flytta ifrån huset.

Jag förstår inte hur ett golv skulle kunna orsaka fuktskador?

Angående äldre hus och mindre inbyggda gifter så är det väl snarare hus före 1940 som är mer "safe", fast det beror i och för sig på hur man ser på saken, jag såg just en tv-program om den inbyggda döden i Viktorianska hus i England, arsenik var en stor favorit i färg och tapet, till den milda grad att folk fick arsenikförgiftningar genom att enbart vistas i sina hem. Men det är väldigt få tapeter och färger som har överlevt så länge. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 130
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: MML
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
714
Senast: Mirre
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar