Var är min chokladboll...? I morse när jag skulle ut med hunden och stoppade händerna i fickorna på jackan hittade jag en bortglömd stor delicato-boll, oöppnad. Den var lite skrymmande i fickan så tog ut den och la den på bordet bredvid dörren, gick sen ut. Tanken var att den skulle ätas senare. En timme senare kom jag hem men hade då glömt av den och gick bara in som vanligt. Nu på kvällen blev jag lite sugen och tänkte att det skulle vara gott med en chokladboll, men... den är borta. Min första tanke är "hundjävel!", men när jag kollar så finns det inga bevis på att hunden stulit den. Den är för stor att sväljas hel och hittar inga fysiska bevis för att han tagit den, hittar ingen plast och inga smulor på golvet. Från det att jag la den på bordet i morse har jag varit hemma hela dagen undantaget en tur till affären och två hundpromenader, sov en timme mitt på dagen också. Var är min chokladboll? Jag vet att jag hade den i fickan och att jag la den på bordet, vet när och var jag köpte den, så jag vet att jag har, eller hade den. Har kollat i kylskåpet, på golvet, i sängen, överallt. Har inget som helst minne av att jag efter att jag la den på bordet, sedan flyttade den till ett annat ställe. Har heller inte ätit den. Börjar jag bli senil?