sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var är min chokladboll...? I morse när jag skulle ut med hunden och stoppade händerna i fickorna på jackan hittade jag en bortglömd stor delicato-boll, oöppnad. Den var lite skrymmande i fickan så tog ut den och la den på bordet bredvid dörren, gick sen ut. Tanken var att den skulle ätas senare. En timme senare kom jag hem men hade då glömt av den och gick bara in som vanligt. Nu på kvällen blev jag lite sugen och tänkte att det skulle vara gott med en chokladboll, men... den är borta. Min första tanke är "hundjävel!", men när jag kollar så finns det inga bevis på att hunden stulit den. Den är för stor att sväljas hel och hittar inga fysiska bevis för att han tagit den, hittar ingen plast och inga smulor på golvet. Från det att jag la den på bordet i morse har jag varit hemma hela dagen undantaget en tur till affären och två hundpromenader, sov en timme mitt på dagen också. Var är min chokladboll? Jag vet att jag hade den i fickan och att jag la den på bordet, vet när och var jag köpte den, så jag vet att jag har, eller hade den. Har kollat i kylskåpet, på golvet, i sängen, överallt. Har inget som helst minne av att jag efter att jag la den på bordet, sedan flyttade den till ett annat ställe. Har heller inte ätit den. Börjar jag bli senil?

Var är min chokladboll...? I morse när jag skulle ut med hunden och stoppade händerna i fickorna på jackan hittade jag en bortglömd stor delicato-boll, oöppnad. Den var lite skrymmande i fickan så tog ut den och la den på bordet bredvid dörren, gick sen ut. Tanken var att den skulle ätas senare. En timme senare kom jag hem men hade då glömt av den och gick bara in som vanligt. Nu på kvällen blev jag lite sugen och tänkte att det skulle vara gott med en chokladboll, men... den är borta. Min första tanke är "hundjävel!", men när jag kollar så finns det inga bevis på att hunden stulit den. Den är för stor att sväljas hel och hittar inga fysiska bevis för att han tagit den, hittar ingen plast och inga smulor på golvet. Från det att jag la den på bordet i morse har jag varit hemma hela dagen undantaget en tur till affären och två hundpromenader, sov en timme mitt på dagen också. Var är min chokladboll? Jag vet att jag hade den i fickan och att jag la den på bordet, vet när och var jag köpte den, så jag vet att jag har, eller hade den. Har kollat i kylskåpet, på golvet, i sängen, överallt. Har inget som helst minne av att jag efter att jag la den på bordet, sedan flyttade den till ett annat ställe. Har heller inte ätit den. Börjar jag bli senil?
Ett tips är att en pinnetik klämmer 4st chokladbollar på en ryggvändning,inga spår eller smulor.

Ett tips är att en pinnetik klämmer 4st chokladbollar på en ryggvändning,inga spår eller smulor.
Min borzoi är förvisso 5 ggr så stor, om inte mer, men han är ingen smygätare. Snor han något så märker man det, varje gång. Dessutom är en sån stor delicato-boll med plast på så pass stor och plasten gör den väldigt obehaglig att svälja hel så det kan man nog utesluta. Har kollat noga i hans bädd där han normalt sett gömmer allt han snor men hittar inget.

Orkade inte fixa fajitas ikväll så nu är kycklingen tinad och i kylen men det blir imorgon :meh: Hmm, har några korvbröd kvar så det blir korv med bröd. Yay. Håller fortfarande på organisera mina action/thriller serier. Det tar aldrig slut. Upptäcker hela tiden att jag har dubbletter eftersom det är en sån röra och tre olika HDD. :crazy:

Ska krypa i säng. Ska inte vända på dygnet. Fast iofs kan jag väl stanna uppe lite längre en kväll … :angel:
Kollade friidrott förut. Hade ingen aning om att Sanna Kallur är regerande världsmästarinna på 60 m häck inomhus :up:

Tillbaka i någon ficka igen kanske?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 001
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
742
Senast: Malin_L
·
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 141
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar