sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit ute med hundarna,jösses vad enkelt det blir när man bara ska hålla reda på en vuxen som sköter sig själv o går dit jag går,en unghund och en valp som nu inte kan vara ler o långhalm med sin syster utan följer med mig i stället.
Och inte frös vi ihjäl heller,bara -5

Blir lite gråhårig. Min katt, som normalt är en utekatt, är konvalescent för tillfället och hålls inomhus. Så det är lite blandade känslor med oro gällande läkningen och magsår över att han är på sladdar och dylikt som han inte tittat på sen han var en kattunge för fjorton år sedan. :nailbiting:

Funderar på att åka till Ikea. Behöver en bokhylla till.
Kom på att det är årsmöte i föreningen också. Glömt betala medlemsavgiften.
Borde köpa jord och plantera om mina odlingar. Orkar inte. Tappat sugen helt på den fronten..

:arghh:

Jag ska alldeles strax till stallet i snöfallet och sen till Malmö för att fixa fransarna. På vägen hem handla mat.
I övrigt tvätta, laga mat och kolla på Vinterstudion samt Melodifestivalen. En ledig dag alltså :D

Tvättar på förmiddagen. Sedan ska jag iväg på årsmöte med idrottsföreningen, det brukar gå smidigt. Alla fjäskpresenter till mötesordförande och revisorer inköpta, fikat bokat, hela styrelsen vill sitta kvar så det ska förhoppningsvis inte bli krångel långdragna omröstningar.

Kissekatterna har fått lyxfrukost dagen till ära, Sheba paté. Matte har fått mer normallyxig havregrynsgröt med russin. Labradortant har fått labradortantsmat med paté-rester.

Jäkla unge man har O_o
Här ringer sonens skola strax efter 11.00 och säger att dom måste bara dementera eller bekräfta en sak som han sagt. Han hade suddat resten av dagens schema på tavlan och lagt in att han skulle äta kinamat med sina föräldrar vid 11.30 så dom skulle höra om vi verkligen ska hämta honom :p
Han tyckte väl det lät som en bra idé :rofl:
Men han fick gott stanna i skolan så tar vi kinamaten en annan dag :D

Nu blir det sen lunch, tyvärr ingen kinamat :laugh:

Hehe, påhittigt :up: :D

Vågar jag det så ingen går och kniper den för oss :nailbiting: :cautious:
Nä, men helt otippat så fastnade vi för en Skoda. Närmare detaljer kan vi ta sen när affären är klar :p
Men den har nästan allt vi söker (2 kompromisser som saknar betydelse) så tror vi kör på den här.
Annars är maken allra mest inriktad på Volvo men dom är å andra sidan lite dyrare med tanke på vad han isf har för önskevolvo och det är en bil, så kul är det inte att betala för dom tycker jag :p

Har varit och provkört en Fiat Freemont på makens önskan idag för att checka innan köp av den andra och visst är det en skön bil att köra men man får inte dra ett skit med dom, inte ens maken som har fulla behörigheter så den går bort. Det är en ny "förstabil" vi söker och vill ju inte behöva ta V70n på semestern för att den nya inte ens får dra en pulka bakom sig :p

Bra val :up: Skoda har spottat upp sig sedan de blev medlemmar sas i VW-familjen. Fiat Freemont har fått blandade omdömen i tester så den känns verkligen inte intressant.

Funderar på att äta frukost. På tv är det nyheter. Solen skiner in genom fönstret. Har ont i huvud, nacke och rygg. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 988
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
741
Senast: Malin_L
·
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 141
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar