sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbar med tapetsering av gästrummet :)
IMG_20180303_124658.webp

@Angua Jag är inte helt säker på om det är elfilten eller vita katten som är mest nyanskaffad, men båda har absolut sin charm! Elfilten är dock en sådan uppfinning som borde generera någon form av vardagens nobelpris. Bara en frusen kropp är tillräckligt för att man ska älska den. :)

(Funderar på att konstruera en eluppvärmd onepiece för de där hemska mest kylslagna dagarna på året)
Är elfilten som är ny, även om katten sedan länge använt mig som värmedyna :D

Kan också rapportera att min "no-bake chocolate cheesecake" i princip är SLUT....redan :eek: Undrar hur det har gått till - vi har kanske möss i kylskåpet.... :D?? Jag fick räddat undan en liten bit åt mamma som kom och hälsade på en stund idag, och som var nyfiken på att smaka.

Oj vad ni skriver :nailbiting:!
Får läsa ikapp!

Har nyligen fixat grejer som inte hanns med tidigare i veckan så nu ska jag ta det lugnt i några timmar. Skönt!
Ska även inreda min nya "provisoriska" sadelkammare nån gång idag (dvs ett föredetta förråd). Just nu är det kaos där inne, jag får knappt plats till att ta ett steg där ens :crazy:.
Jag har fått några jättefina sadelhängare i mörkt träslag som jag tror kommer bli riktigt snyggt sen när allt är i ordning.
Ska bli väldigt skönt att ha saker mer på samma plats. Just nu har jag hästgrejer på alltför många udda platser; hallen och en skrubb i anslutning till hallen, sovrummet, mellanrummet och sadelkammaren i stallet.

Dryga katten blev utlyft. Han förtjänade det.

Han klev runt och strök av sin lossande päls på mig (han kelar bara med mina smalben och gillar inte att bli klappad och verkligen inte att bli upplyft.). Anledningen var att han saknade mat . Det är nämligen enda gången han är kelsjuk.
Matskålen var bara halvfull. :meh:

Men nu är han ute och det är tyst och behagligt härinne igen.

Försöker övertala mig själv att jag inte behöver den där supersnygga jackan... även om den är på 15% rea precis just nu...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 988
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
741
Senast: Malin_L
·
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 141
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar