sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittar via MSN
gänget som var här på scooter
Står sen i pyjamasen
skäller ut dom efter noter
Den som då har krökt ett hår
Lagt en hand på min tonårings lår
Han lär snabbt få be sin sista "Fader vår"

:rofl:

Idag har vi gjort massor av ärenden. Tyvärr blev planeringen inte så bra så jag fick gå på Ikea vrålhungrig!

Mission completed :) ! Återvinningen blir lite roligare med dessa färgklickar:
20180303_162315.jpg

Jihoo! Imorgon är jag nog frisk. Hade styrt upp hästvakt pga hopp om att åka till särbo idag. Så passar på att vara inne och bli frisk. Lyckats sova hyfsat inatt desutom. Har jobbat lite. Men ska ta det lite lugnt nu med urgammal ridhandbok, te och vovvi i sängen.

Men vilken underbar unge! :rofl: fantastisk initiativförmåga! Det borde definitivt belönas med tidigt upphämtning och kinamat :d Att det var just kinamat vara bara grädde på moset.

Kreativt! Det gillas. :D

@MJLee blev det ens något som kan vara i närheten av vettigt gjort under besöket? :banghead:

@MM låter som han hade en perfekt fredagsplanering ju :angel::rofl:

Haha, alltså. Jag läste ditt inlägg ungefär när det postades, men har kommit på mig själv att tänka på det flera gånger sedan dess, och skrattar varje gång. :D

Visst var det fiffigt av honom :D
Inte första gången han kör såna påhitt, därav ringer dom och dubbelkollar om tur är :p

Lite sent men GRATTIS :bump:

Tack :)

Bra val :up: Skoda har spottat upp sig sedan de blev medlemmar sas i VW-familjen. Fiat Freemont har fått blandade omdömen i tester så den känns verkligen inte intressant.

Nä, Fiaten var inget att ha.
Men tydligen Skodan för efter andra provkörningen idag så skrev vi på köpepapperna och får hem bilen troligen nästa vecka :nailbiting: :bump:

(Prutade till oss dubbdäck som dom ska trolla fram under veckan :D Samt montera dit last/fästöglor under framstolarna så minis bilstol sitter korrekt :))

Har fått lite gjort idag, vilket känns skönt. Fortfarande utmattad efter gårdagen, och otroligt irriterad över läkaren. Det här med att lyssna till patienten tror jag inte att hen lyssnade på föreläsningen om :meh: Dessutom att springa fem gånger till sin handledare (säg i alla fall kollega) och jodå det var exakt vad hen sa, ger inte heller ett fantastiskt intryck. För att inte tala om att hen släpade med sig sin handväska varje gång. Visst förstår jag att hen inte ville lämna den med en patient i rummet, men gör som jag brukade göra vid utredningar, ha en låst skrivbordslåda/garderob. Alternativt lägg den inne hos en kollega under tiden för mötet.

Sedan är det bra att kanske titta någon i ögonen när man säger hej och ta i hand. Inte för att vara etnocentrisk men jag tror inte att chanserna var så stora att jag skulle vägra att ta hen i handen - med tanke på kön och etnicitet. :angel: Och att när patienten framför vissa tvivel, bara kort och i en otrevlig ton säga du ska äta det vi säger åt dig att äta :cautious:Ja, och att kanske inte direkt sätta sig framför datorn och sedan i princip aldrig ha någon ögonkontakt. Jag duschade faktiskt på morgonen och tuggade spearmint så, illa kan jag inte ha luktat. ;) Det är också toppen om man har läst patientens journaler, lite snabbt, och har man inte det, fake att man gjort det. :crazy:

Sedan var det bara roande att besökte börjar med att hen frågar varför jag är där. Lätt förvirrad svarade jag att det var jag som kallats dit och att ni ringde och ville att jag skulle komma. Hen säger, det var helt onödigt att du kom hit. Varför ville du komma. Hmm... När besöket är slut sitter hen kvar på sin datorstol, vägrar titta mig i ögonen och, när jag artigt säger tack och hej då, mumlar något ohörbart och sitter och stirrar i datorskärmen. Antingen hade hen en dålig dag och det har vi ju alla, eller så behöver hen en hel del handledning eller ska kanske välja en inriktning som inte har så mycket patientkontakt. Vilket inte passar alla. Kirurgi kanske skulle fungera bättre?

Jaja, det finns alla sorter. Funderar på att maila till hens handledare, inte för att vara någon jobbig haverist, men bara så att handledaren kan hjälpa hen att förbättra sig. :up:

Tycker absolut du ska mejla handledaren! Sådant beteende stör mig enormt.

Traskat till affären och tillbaka
Nu har jag ont i varenda led så nu ska jag lägga mig under täcket och ta det lugnt en stund

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 990
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
741
Senast: Malin_L
·
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 141
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar