Sy egna hästgrejer nr 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Liiniz:
Jag har köpt de i en närliggande sy butik. Men vet att det finns stora rullar till lågt pris på ebay.

Annars googla runt och se om du hittar någon internet butik :)

Vill du ha i svart eller vitt så finns det på slöjd detaljer.

Bettysmatte:
Jag har använt satinband och bomullsband och jag tycker båda funkar fint :)

Här är mitt senaste!
Blev riktigt nöjd, speciellt över quiltningen:laugh:

32527449.jpg

varför blir bilden så liten?

super fint! hade aldrig haft tålamod nog att götaq så små rutor :p

vad för material har du i och som undersida?

De tog ett tag;) hade inte tänkt göra så små från början.

ovansida och undersida är lakansväv sen har ja ett gammalt täcke i tre lager som är mer som en filt i mellan.
Har köpt lite tjockare fleece till nästa att ha i mellan får se hur de blir.

Någon som har gjort ett flugridtäcke eller sytt om ett vanlig flugtäcke till ridtäcke? Vore roligt att se!

Åh jag vill oxååååå! Har bläddrat tillbaka säkert 30-40 sidor nu och bara dööööööööööör. Problemet är bara... jag har ingen symaskin....

Någon som har tips på saker man kan göra för hand? :)

Är det någon som vet var man kan få tag på sådant gummi till tyglar, eller vad man borde ha som sökord? Känns som om jag har försökt allt =P Vet inte riktigt hur man får upp en bild på exakt det gummit jag vill ha heller =/

Nu hittade jag, kom äntligen på ett bra sökord som ledde mig exakt dit jag ville =D Jag ska göra ett svart nylonträns med gummityglar. Bilder kommer så fort det är färdigt =D

Hmm, en ny fråga: Vad blir 3/4" i centimetrar?

Tack på förhand!

DSC_0575.jpg

^
Jag och mamma pysslade ihop en barbackasadel förra sommaren :p
Tyvärr provade jag den bara en gång, skrev upp vad som behövde ändras och glömde sedan bort det tehe :o
Men nu är det dags igen!
Förhoppningsvis ska jag kunna rida i den i slutet av veckan tjoho :D

Piffat till ett schabrak idag, älskar dessa paddar! Mjuka, formar sig efter hästen och ligger stilla trots att de inte har några remmar. Men lite småtråkiga är de, så mitt mintgröna fick lite svart strass och jag tänkte göra likadant på mitt mörkblåa, fast med silvrig strass! :)

91976_1311332120.jpg

55543_1311332118.jpg

Jag har funderat lite (*host*mycket*host*) på att göra ett bettlöst träns helt bestrött av blingbling. Vet inte riktigt hur jag vill ha det helst eller hur jag ska göra.

1. Köpa en remontnosgrimma och tyglar att fästa i ringarna. Då har jag ju stommen.

2. Ska jag måla det vitt? Eller behålla det svart? Vad tycker ni?

3. Limma fast krimskrams... Vilka tycker ni är finast? "pärlorna"är 3-5 mm och "kristallerna" är 2-11mm.
2i6ymqe.jpg

Jag tycker du ska behålla det svart om du tar kristallerna, och måla det vitt om du tar pärlorna. Jag gillade pärlorna bäst.

Jag har funderat lite (*host*mycket*host*) på att göra ett bettlöst träns helt bestrött av blingbling. Vet inte riktigt hur jag vill ha det helst eller hur jag ska göra.

1. Köpa en remontnosgrimma och tyglar att fästa i ringarna. Då har jag ju stommen.

2. Ska jag måla det vitt? Eller behålla det svart? Vad tycker ni?

3. Limma fast krimskrams... Vilka tycker ni är finast? "pärlorna"är 3-5 mm och "kristallerna" är 2-11mm.
2i6ymqe.jpg

Det låter ju helt fantastiskt! :love::love::love:
Båda är nog finast med svart läder! :laugh:

Hmm, kanske något att fundera på när jag vant in donnan på hacket! :idea::d

svart med pärlor om det är vitt foder på nosgrimman och kristaller på helsvart ^_^.

Så tänkte jag också. Jag hade tänkt att ta kristaller först men sen såg jag pärlorna och blev helt kluven... Jag kanske får göra två!

Svart läder blir så mycket enklare för mig också... och lite billigare dessutom. När jag väl får hem grejorna kan jag ju testa lite och se det irl och inte bara i mitt eget huvud.

Vad roligt att du tycker det låter bra, du är välkommen att "sno" idéen såklart :D.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 054
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar