Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Sy för mig: Njaae,, inte den "klädstilen" på min häst med schabrak/täcken/lindor osv..
Däremot fläta huvudlag, väva sadelfilt, designa med läderband/tofsar/mönster gillar jag!!
Har dessvärre varit dålig att komma igång, hittar inte material för det..
Men någon annan som dras till den typen av tillverkning till hästen?
Funktionella saker är roligt, och praktiska eller dekorationer :P Håller med dig, är inte mycket för att sy, en lite har jag sytt. Fleece täcke i riddarform tex :P Tyvärr har jag svårt att komma på saker jag behöver och har förmågan att tillverka.
KL
Igår och idag gjorde jag sadelväskor till pålle :P Min nya sadel har ju inga D-ringar baktill, sen behövde jag ett par mindre sadelväskor tyckte jag. Och en anledning att använda min brösta :P Och så känns det logiskt att ha vikten längre fram, ju mer jag tänker på det. Och så hade jag lite läder hemma.. och så fick jag inspiration av ett par australienska väskor en vän hade..så tja. Det kändes helt enkelt som en bra ide :P
Det finns/kommer en rem på utsidan till var väska, som jag tänkte hänga vattenflaskor i. Får ju bli en modell med ''midja''.. fanta har väl nån tex :P Eftersom den bara kommer sitta i ett bälte sas.
Det var lite lustigt när jag märkte att de till och med matchade sadeln i färg med sitt rödbruna och svarta.... xD
Grova och ganska fult skurna, men jag gillar dem
Jag skulle behöva lite tips på inköpsställen! Letar efter självhäftande strass, dels skulle jag vilja dekorera min sadel, samt något träns! Ska vara vita strass.
Jag har köpt upp ett antal begagnade schabrak riktigt billig som jag ska sy om till min nya spanska sadel, inte alltid så vackert med vanliga schabrak under
KL Jag har funderat ett tag på att byta ut/pynta nosremmen på en av mina remontnosgrimmor då den remmen börjat bli ful. Nån som har ngra roliga tips/idéer? Remmen är hel men ful så jag vill antingen byta ut den eller pynta den rejält
Hur då fläta? Jag är ingen pysseltyp så vet inte vad du syftar på Använder inte pannband dock, men det kvittar ju. Syns ändå inte, pållan har massa man.
Fläta hajtand möster med satin band så som ja gjort med mina pannband i förra sidan
Beskrivning finns någonstans tidigare i tråden eller så kanske någon snäll bukefalist kan länka?
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.