Sy egna hästgrejer nr 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Nosgrimman är helsvart. Hihiihiii, kan knappt vänta till att börja på detta... Lovar att jag återkommer med bilder när jag är klar!

En fråga till! Ska jag ha stenarna på tyglarna också?
Gjorde en snabb skiss på hur jag tänker mig det isåfall:

2a8m1hd.jpg

Mest där framme och sen avtagande liksom?

Ja, det låter fint med mest där framme. Ska bli spännande att se slutresultatet. :)

*KL*

Har gjort en egen grimma, den är dock inte färdig än, måste ha en symaskin så jag kan sy lite. Är ihopsatt provisoriskt nu.

Hej!
Tänkte höra om det är någon här som har virkat en huva till häst och eventuellt skulle kunna dela med sig av en lätt beskrivning? Har tänkt virka huvor till shetlandsponnyn (till matchande outfits som medryttaren önskar) under bussresorna till stallet.

Beskrivningen behöver inte vara för ponny, är det någon som har en för en cob/full går det också bra.

Vad har du använd för band eller vad man ska kalla det för att göra grimman? :)

32602831.jpg

Jag blev precis färdig med en islandsvojlock. Det syns inte så bra på bilden, men den har en brunglansig passpoal. Jag är ganska nöjd, men baksidan är inte så vacker :angel:

Nu saknas bara en sadel...

Vad fin den blev! vad har du för mått på den?

Tack :) Den har samma mått som en Mias vojlock, 55 cm eller något skulle jag tro

Nån form av nylon/syntetband, supermjuka. Dock svåra att få tag i. Så hoppas att de jag hitta nu är lika mjuka.

De finns sånna band i min lokala tyg affär för 25kr metern. Är det någon som vill ha kan ja köpa och skicka :). De finns i färgerna cerise, lime, gul, blå, röd, svart och vit.
De är jätte mjuka och fina och man kan bränna kanterna på ett snyggt sätt så de inte går upp.

Skicka pm om någon är intresserad :)

kl

Idag har jag pysslat lite hemma! :D

Nya sadeln fick ett sadelöverdrag, eftersom inget av mina andra passade på en bomlös :p
c3b6verdrag.jpg

Sen sydde jag stigbygelöverdrag också! Tycker det är så irriterande om hösten och våren när man får blött grus/sand på stigbyglarna som sedan torkar och dammar ner sadeln. Försöker såklart borsta av det värsta men det blir ju ändå kvar, och sen när det torkar så ja, hamnar det på sadeln..
stigbygelc3b6verdrag.jpg

Sydde även en lite större förvaringpåse med snöre som dragsko så att man kan stänga den, känns som en bra-att-ha-grej ;)
Nu funderar jag på vad jag mer kan sy, har typ 3 meter kvar av detta fleecetyg!

Jo, det är klart... Men jag har så många ländtäcken, sydde ett förra året :p + en massa köpta.

Nånting som jag däremot behöver är en rumpvärmare till nya sadeln! :idea: Men då skulle jag behöva nån form av stoppning, eller tjockare tyg... hmmm...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 054
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar