Sy egna hästgrejer nr 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

klart du kan ha rosa på din skimmel:laugh:
rosa passar till allt:love:

Då vet jag! ;)

Så här ser min tjej ut:
bRKJnnuRF.jpg

Tackar! :D
Passar på att plocka in en bild på Engela också. Kedjan ska naturligtvis ligga bättre på lördag. ;)

P8030099.jpg

Min sötnos :love:

Knapplån

För några trådar sen berättade jag om ett par tömmar som min mammas farmor gjort och som jag lagat lite grann.
Det kom då ett önskemål om bilder och nu äntligen har jag hittat lådan där tömmarna låg i.

Så... Lite försenat, men här är de i alla fall.

Jag hade planer på att försöka använda tömmarna, men det känns inte längre aktuellt. Exakt vad jag ska göra med dem vet jag inte, men jag minns att mina föräldrar hade dem hängandes på väggen när jag var liten.
Kanske blir det något sånt som jag kommer att göra med dem i framtiden.

kl

Har sytt ett vintertäcke, men det var länge sen.
Det blev förvånandsvärt bra, och höll sökert i 3 säsonger innan det började gå sönder.

Har dock ingen bild

KL
Är det någon som vet var man kan köpa bra regntyg, någon slags galon eller så??!!!! Hittar ingenstans! :cry:

Hej Folket, Jag tänkte prova sy ett par transportskydd,höga.

* Vad ska man ha för yttertyg?
* Vad ska man ha för fodring?
* Jag tänkte prova att sy på en såndär plastlapp på insidan av hovarna hur får man fast den?

Håller på att sy ett ländtäcke nu, vad ska man ha för snören om det ska hålla bra, och hur ska man fästa dom?:D jag har sytt lindor också, ska bara köpa kardborre. men klippte du så det blev triangelformat eller sydde du ihop det så?:P

Jag klippte men kom på efteråt att man kunde sy det så :angel: Så det håller bäst om du viker in de till en trekant och syr :)

Btw så har jag på semester i holland köpt en likadan filt som den blåa - fast i äppelgrön färg! Det fanns både ljusrosa, vita, ljus/äppelgröna och sen de ljusblåa som finns här i sverige! :laugh: Dessutom var de 3 kr billigare än här :D Jag ville köpa alla färger men det skulle inte få plats i resväskan :(

Så nu ska jag sy gröna lindor också :bump:

När du gjorde lindorna, satte du ihop 2 längder då om du förstår vad jag menar?:p filtarna är ju inte så långa

Ja det gjorde jag :)
Jag mätte en linda, den var 260 cm + ca 20 cm för kardborren.

Är det någon som har mått på ländtäcke och vanligt täcke till b-ponny. Har ingen egen ponny så kan inte mäta av ett täcke.. :) Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 053
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar