Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Japp, jag svarade på ditt rätt gamla inlägg.
Hur går det med mantel?
Jag lajvar inte, har funderat på att börja dock , men tiden räcker inte till, åker mest runt på olika medeltidsdagar och till Gotland på medeltidsveckan.
Har planer på att sy en långklänning att rida i, med en passande utstyrsel till hästen.
KL
Nu är mitt första "projekt" klart! det blev en sadelgjordstunnel till hästen och ett pannband till mig i svart teddy!
Tidsåtgång ca en kvart, pengar: 10 kr, svårighetsgrad typ 8 på en skala till 2000 men det är funktionellt vilket är huvudsaken! Ngn snäll själ som kan hjälpa mig med hur man lägger upp bilder?? :S
Lajv är livet, finns inget bättre. Nästa år ska hästen få följa med för första gången
Jag har faktiskt en idé på en ridvänlig "medeltidsklänning" som inte drar fullt lika mycket tyg som en helcirkel-klänning. Man vill ju kunna sitta grensle över ryggen utan att visa benen. Man skulle då kunna göra en underklänning med slitsar i båda sidor, som går ungefär till höften. Till det gör man en överklänning som man istället gör samma slags slitsar fram- och baktill på. Då kan man sitta som vanligt i sadeln utan att riskera att visa bra hud!
Hej allihopa! jag funderar på vad jag vill sy till min pålle men vet inte vad jag ska hitta på, någon som har ett bra förslag? billigt o enkelt helst XD
Hur ser hästen ut som får äran att bara denna charmiga kreation?
Vet inte om jag skulle våga sy nåt i rosa till min ponny, hon är en sockersöt connemara skimmel, blir lätt Barbiehäst då. Bra eller dåligt?!
Nu när jag har läst igenom allt här på tråden så har jag blivit så sugen på att sy, men vad? Snälla hjälp mig att komma på ngt. Har redan tänkt på shabrak, ridtäcke, nosludd, benlindor, boxgardin men jag vill göra mera!
HAde varit kul om ni kunde komma på ngt som är användbart i stallet.
Här har jag ett hoppschabrak som jag sytt på syslöjden.Tyvärr blev det väldigt tunt o sladdrigt så det är inte så hemskt mycket använt
Har sytt ett i kamouflage tyg också O så har jag sytt ett reflexländtäcke för flera år sen.Men nu var det ett tag sen jag sydde hästgrejer.Man kanske skulle börjat med det igen...
Jag och mamma har sytt showhalter för utställning till våra små damer. Frallans består av en gammal omgjord grimma, rea-band och gardintofsar. Ignorera det vita snöret på bilden, nu hänger det en kedja och svart grimskaft där.
Engelas är i vitt, dubbelsytt nylonband med bruna dekorsömmar samt ett flätat band i brunt och guld. Fritt från tofsar och glitter. Har dock ingen bild på henne än.
Kropp & Själ Jag var inne på nya prover i augusti. Då fortfarande för tjock livmoderslemhinna enligt ul.
Jag fick besked i september att proverna såg...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.