Sy egna hästgrejer nr 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Oj då är du ute i god tid! :) Mäta ett färdigt täcke är det allra bästa! Kardborre finns i syaffärer. Vilken storlek har hästen?

Cili: Kan du kolla med din medryttare om hur hon gjorde hjälmöverdragen? Har hon klippt och klistrat, är det ngn slags resår eller hur har hon fått dem att sitta så snyggt? :)

antar att det var mig och inte cili angående hjälmöverdragen :idea:, nej det är inget lim. hon har gjort mall, sen sytt ihop massa trekanter :o (syns på de tvåfärgade) och smal resårband längst ner, sen hur hon lyckats få till skärmen förstår inte jag heller. men bra är det :bump:

Kan även bidra med nytt!! av medryttaren My :bow:

vi har letat och letat och beställt knalloreangea lindopr, men svårtsvårt att hitta och när vi väl trodde vi hittade så var de ju roströda, sura och dana så tog vi, elel rja my då saken i egna händer och sydde lindor av fleece!

supersnyggt till shabraket :love:
http://joizmeds.mittspejs.se/P2173554
http://joizmeds.mittspejs.se/P2173553#body

Vilken duktig och rar medryttare du har! Det är inte möjligen så att man kan få hyra henne nån vecka eller så? :p

*kl*

Pannbandet är ett pimpat Hubertus, nosgrimman en pimpad King's, tyvärr lite för olika nyanser av blått.
Mycket fint inpassat och sådär ;)

P7280031.jpg

En grå/brun (beroende på vad schabraket har för färg) huva med orange passpoal hade gjort det till ett fulländat set. Seså, börja virka! :D

Har inget att göra nu på sommarlovet, så jag tänkte göra det nu...:D storlek 135 tror jag det ska vara...:p

Haha okej! Men fråga nn du känner som har ett 135 täcke annars kan jag nog fixa fram mått på ett. :)

Hehe, ja det har du rätt i! dock så är hästen i sig grymt ful i luva :devil:, kanske blir snyggare om man hittar eller gör en i rätt storlek (har bara stora full), faktsikt så har vi skämtat och hon har nämnt att hon funderat på att virka, men
VI BEHÖVER DÅ INFO/ MALL PÅ HUR MAN GÖR? NÅGON SOM HAR ELLER NÅGON SOM VET OM DET FINNS NGN I TIDIGARE TRÅDAR SOM GJORT ÖRONSKYDD?

Hehe, ja det har du rätt i! dock så är hästen i sig grymt ful i luva :devil:, kanske blir snyggare om man hittar eller gör en i rätt storlek (har bara stora full), faktsikt så har vi skämtat och hon har nämnt att hon funderat på att virka, men
VI BEHÖVER DÅ INFO/ MALL PÅ HUR MAN GÖR? NÅGON SOM HAR ELLER NÅGON SOM VET OM DET FINNS NGN I TIDIGARE TRÅDAR SOM GJORT ÖRONSKYDD?

Jag håller på och virkar en luva för tillfället. När den är klar ska jag skriva ihop ett litet mönster. Dock inte ett helt "fast" mönster, inte liksom: Varv 1 10 lm och 3 stolpar, utan lite mer fritt. Typ mer riktlinjer på längd etc. Kan publicera det här när det är klart :)

Jag sitter och försöker komma på hur jag ska virka en - har inte kommit så långt än så jag vet inte riktigt om min plan fungerar, men om den gör det så ska jag garanterat meddela hur jag gjort!
Har en köpt luva som jag går efter (på ett ungefär). Fast då är det ju en fördel om man har en luva som passar på hästen ;)

Har sytt luvor helt i tyg innan, det är mycket enklare!
bildlänk (inte sydd till den hästen egentligen, därav passformen)

Senast ändrad:

Funderar på att försöka sy transportskydd till min c-ponny.. :)
Ngn annan som gjort det innan, skulle gärna vilja veta lite mer om hur man kan göra, bilder, mönster mm.. :D Höga som låga spelar inte såå stor roll..

*kl*

Jag ska sy en käkrem och ett pannband till mitt nya bettlösa träns (som är en remontgrimma med tyglar :p ). Någon som har erfarenhet? Eller som har någon bra idé på hur jag ska fästa käkremmen i tränset? Funderar på att använda någon form av nit.

Skulle gå att använda en sån där neoprenpad som man kan sätta i nackstycket (hööks har, har för mig att hansbo också har sånna), då håller det ihop delarna samtidigt som det fördelar trycket

:)Jag har sytt mantlar med det här mönstret:http://www.sophiasatelje.se/forlaget-mantlar.htm

Det blir mantlar som ligger bra över axlarna och inte halkar bakåt och "stryper" en.

Jag och mina vänner Tessan och Eva tog de har fina bilderna med Nordsvensken Ullmy för ett par veckor sen:

FurxyECJw.jpg

Tessan sitter på, Eva till vänster och jag Maya till höger om Ullmys huvud.

NvbeSSPQF.jpg

Båda systrarna på.

YwcygmzLg.jpg

Här ser man bäst hur fint manteln ligger över hästen.

*KL

Jag är sugen på att försöka sy ett schabrak... Men vet inte hur det ska gå till.

Finns det någon som vill förklara hur ni gör eller har någon bra länk?
Vad för material kan/bör man använda?
Ungefär hur mycket kostar det sammanlagt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 052
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar