Sy egna hästgrejer nr 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Köpte ett sånt där hundkoppel i reflex :) tog den vanliga remontnosgrimman och mätte så jag fick rätt storlek likadant med pannbandet och tyglarna. :) Funderar på att göra en reflexbrösta också.

Hej hopp, Jag är i behov av ett ridtäcke i fleece och har inte möjlighet att köpa ett just nu så jag tänkte försöka sy på en fleece filt på ett schabrak, vad tror ni om det?

Det blev slarvigt och så men jag är verkligen i behov av ett fleece ridtäcke

Men kommer inte sadlen att glida om du har fleecen under?
innan jag köpte mitt länd täcke hade jag ett flece täcke utan maggjordar över sadlen och knäpte det fram. Det var bra att ha när det snöade och blåste, då det värmde bogen och inte blåste av baken på hästen. men det blir kanske för varmt att ha det på sommaren ändå.

Knapplån
Vad mycket fina saker alla gjort! :bow:
Jag gjorde ett pannband igår för första gången. Tog en bra stund innan jag lyckades klura ut hur jag skulle göra. Som ni ser blev det lite knögligt och så, men övning ger färdighet hoppas jag ;)

28528287.jpg

Var länge sedan jag var inne på denna tråd senast, men här kommer dagens resultat! Stropparna syr jag fast imorgon ;)

Snyggt, vad är det för "märke" nere i hörnet?

jag har ju ingen egen häst att sy till, men ett par ridbyxor kan alltid behövas, riktigt tunna nu till sommaren. jag hade tänkt ta ett par kraftiga tights -den sorten med sömmar, i "riktigt" tyg-, och "sko". vet någon om detta skulla funka, och i så fall, hur ska jag lyckas mäta ut? måste såklart helsko, eftersom grensömmen kommer slitas ner jättesnabbt annars...

Picture0256.jpg

Picture0258.jpg

Picture0260.jpg

fixade till lillasysters ridspö lite... hon har ändå slutat rida.

blev nöjd, förutom med fästningen (då åkte limmet fram då jag inte orkade fundera över snygga knutar och andra fästningar... kladdkladdkladd)

Senast ändrad av en moderator:

Oj, tjusigt! Hur gör man såna flätningar egentligen? Har aldrig förstått mig på det där :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 052
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar