Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
du kan sy en sadelväska^^ sydde min på 4 timmar, men aj vad det gjorde ont i fingrarna^^. tyvärr så kan jag inte ladda upp ritningen jag gjorde.
ja, ja. jag får skicka en bild på den färdiga sen.
Hör inte direkt hemma under rubriken "sy egna häst grejer" men eftersom det är mitt första egentillverkade hästrelaterade alster kör jag ändå
Igår var jag till båtaffären och köpte lite tamp och gjorde min första egna repgrimma med matchande grimskaft. Blev riktigt nöjd med min splitsning, trots att de här glatta tamparna är värdelösa att jobba med.
Splitsningen:
Grimman och grimskaftet:
Ska ta mig i kragen och dra fram symaskinen och börja producera lite mer "sydda" saker som kanske passar bättre här
Tips emottages gärna!!
Nu ska jag fortsätta på min barbackapad efter att ha lagt de på hyllan ett bra tag.
Ska börja med att göra en pad i fusk fårskin att ha under men vet inte om jag skall gö en med eller utan kanal för ryggraden.
Så nu till min fundering: vad är det mest skonsamma för hästen? är det en kanal sitter jag ju närmare ryggraden och belastar den mer än om det vore fårskin i mellan... paden skall ju inte ligga under en sadel och behöver ha en kanal för rörelsefriheten på det sättet.
Hoppas ni förstå vad jag menar
Jag känner mej fruktansvärt lat i sy-väg, men har iallafall gjort om en flughuva och snyggat till bokstäverna i paddocken. Tycker nästan tråden borde döpas om till "Göra egna hästgrejer" istället för "Sy egna....", för allt känns ju välkommet.
Bara för de tänkte jag visa mina krukbokstäver; Ett A Närmare titt på M:et
Såg Rosis fina repgrimma med grimskaft och vart väldigt sugen på att göra ett grimskaft och en ny repgrimma Kankse ska dra till marinbutiken och inhandla något snyggt snöre
*KL*
smyger in.. jag och min medryttare leve rnumera efter "om det är något man vill ha som inte finns, eller som man inte har råd med- så får man tillverka själva"
Det är HON som är en hejjare på att sy
Här är ena shabraket hon sydde, elle ri grunden så är det ett "vanligt tråkshabrak" som hon färgade mörkare sen sydde på diverse kantband, i bakrunden bär hond et andra http://joizmeds.mittspejs.se/P2115382
Senskydden har jag själv färgat ;P. med vinyl (bildekorklisterlapp-grejs)
Gud vad snygga saker alla gjort! Gått igenom hela tråden och blev väldigt sugen på att sy något Desvärre har jag ingen häst att sy till... Men nån form av pannband kan man kanske göra ändå? Vilka mått är det som gäller isåfall?
Jag funderar på att göra en repgrimma och har några frågor
Hur långt rep ska man ha? ( till både grimma och rep)
Är det bra att ha smala eller tjockare rep?
Vilken färg är snyggast på en Mörkbrun/svart häst?
Vart köper man rep?
Roligt att kunna ha sina egna grejer på hästen, blir mer speciellt
Nu har jag inte suttit och läst igenom alla inlägg men är det någon som vet hur man kan broddera namn på schabrak och få det att se snyggt ut? Ska beställa ett till tävling men kommer inte hinna få det, så skulle vilja prova på ett vitt, blir det bra kanske man kan anända det men någon som har något tips?
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.