Sy egna hästgrejer nr 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Tack! :laugh:

Ja, du kan ha döskalletyg om du vill, eller varför inte prickiga? :angel:
Det blev de faktiskt inte, det kan vara så att det inte var riktigt som vanlig velour men som en variant av det. Det var väldigt likt mocka ..

FancyFace: Varsågod! Lycka till! :)

*kl*

Jag testade att göra ett eget pannband.. Det blev inte riktigt som jag ville för jag hade för lite pärlor, men det blev hyfsat bra iaf! Nu ska jag beställa rätt antal pärlor, modifiera lite och göra ett till :D

fjantosputte026.jpg

Jag håller på och syr en mantel just nu, har ingen aning om hur den kommer bli eftersom jag aldrig sytt nån mantel förut, men jag har goda förhoppningar:laugh: jag hoppas att den ska funka hyfsat att rida med också även om det inte är huvudsyftet.

Modellen är som halvcirkelmanteln och sedan syr jag på en huva som jag gjort av hörnen som blev över när jag klippte ut halvcirkeln.

Min är av ylle, och ja, ja kan säga att det sved i plånboken...

Ok. Du kan kanske lägga ut bild när du är färdig.

Jag har kommit fram till att jag nog behöver 1,5*6 m tyg och gör då 2 halvcirklar. Annars tror jag inte den räcker om den ska täcka hästens rumpa och samtidigt falla bra...

beror väl på hur stor häst man har iofs...

jag har sytt en kameldrivarkudde den är nästan klar men vår maskin kunde inte sy igenom allt så jag och Pappa ska gå ner på hans jobb i helgen och sy klart den, han har skosymaskiner.

Kl

Håller på med en stövelpåse, ungefär som en stövelväska fast utan stadga. Mina stövlar blir alltid så dammiga när de inte används, så ska förvara dem i denna var det tänkt. Jag har mätt och klippt ut bitar från nåt gammalt tyg. Har inte börjat sy än för jag är laat! :D

Såhär såg min ritning ut, på en pappbit.
9rskrn.jpg

fekrc2.jpg

*kl*

jag har gjort... något xD ska typ bli ett täcke elr nått :P

2mrcoc1.jpg

Kanske blir ett ridtäcke ;)

Tyckte först det lät som väldigt mycket tyg, men du har nog rätt att om den ska ligga snyggt över hästens bak och ändå falla fram snyggt så behövs det nog endel:)

Vad valde du för tyg?

*KL*

Jag har köpt en bit tyg jag tänker sy ett schabrak av, men min bit räcker bara till översidan. Till stoppning tänkte jag ha ett gammalt täcke. Men jag vet inte riktigt vad jag ska ha under..? Tänkte först på fleece, men jag vet inte... Frotte tänkte jag också på, men det är rätt tjockt att sy i har jag fått för mig och vår symaskin är inte så stark. Har ni något bra tips?

Tyget:
25apriltavlinghaststallet323_orig_SE.jpg

Snyggt tyg! :love: Till undersidan kan du kanske ta nåt gammalt lakan om du inte vill köpa? Ta annars ett tyg som andas och är mjukt för bästa komfort.

Lycka till :)

*KL*

Har sytt ett svart schabrak till min häst som faktiskt heter Crazy Horse xD Inte för att han är galen, elr jo kanske lite men han är typ döpt efter nån indian elr nåt. Hur som helst så är jag inte klar än.. Kantband och passpoal saknar fortfarande.. Kanske ska dra igång att sy klart det nu :P Får se. Här är iaf lite bilder på hur det ser ut nu så länge^^

Sry kvalitén (mobilkamera)

Ena sidan:

Andra sidan:

Broderiet:

Jo, jag blev lite kär i det:love:

Vet inte om det finns något gammalt lakan jag får ta (bor ju hos mina päron) men jag har tänkt på det, och är det tillräckligt slitstarkt? Vad finns det för tyg som "andas"? Hur mycket kostar det? Jag måste ju ändå ha något band för att trä sadelgjorden i så det får nog bli att åka till affären igen ändå.

Mela

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 052
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar