Sy egna hästgrejer nr 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Vanligt lakanstyg i bomull brukar inte kosta så mycket. Jag har sytt fyra överdrag till westernpaden (går åt minst två meter till varje pad) och det gick på en hundralapp lite drygt.

Här har jag tråcklat ihop ett täcke till minihäst:
DSC_0619.jpg

Svårt med måtten när hästen bor 40 mil bort och man inte har någon annan att prova på :p Hoppas det blir bra i slutänden ändå! Det ska putsas till i skärningen framtill och förses med maggjordar.

Lättast är det nog att fråga i affären om de har något tyg som andas.
Vet inte hur det blir men man kanske kan ta dubbla lager tyg till undersidan? Annars får du rida lite försiktigare :devil: :D

+ Celoty, Vad är det för tyffa hästar ni har egentligen? Döskallar och stuff. Se till så de inte blir skrämda för tyget ;)

Haha, har han har inte sett tyget än så han kanske blir rädd xD Nerrå, men jag tyckte det passade till en Crazy Horse ;)

jo, det kanske går bra ändå. jag tror uförsig att själva tyget är bra, men om man återanvänder så är det ju - just det- använt och alltså slitet och då mindre slitstarkt. vore ju inte så kul om det gick sönder...

ok, men om du har det på padden borde det va rätt slitstarkt ändå. ´Ska se om jag hittar något gammalt lakan hemma...

Köpte en tygbit till i tisdags, och några dagar, symaskinsnålar och ett försummat hemkunskapsarbete senare är mitt schabrak färdigt :D:love:

mittschabrak002_orig_SE.jpg

Köpte en tygbit till i tisdags, och några dagar, symaskinsnålar och ett försummat hemkunskapsarbete senare är mitt schabrak färdigt :D:love:

mittschabrak002_orig_SE.jpg

Gud va snyggt! :d

lite likt schabraket jag sydde till min lilla vita i färgerna :)

Är det någon som vet vad man kan sy på 5 veckor (lektioner fram till sommaren) helst inte schabrak och massa nosluddar.

Det bästa jag kan komma på är typ ryktpåse med namn på, täcke/ländtäcke och hinköverdrag.. dålig fantasi..

mm, kanske ska sy ryktpåse och hjälmpåse med namn..

kl
Jag har funderingar på att sy som ett överdrag till skottkärran, så man inte tappar halm å bajspluttar påvägen till gödselstacken...
Kanske inte hästgrejjor men det här ju som till hästeriet iaf ^^

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 052
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar