Sy egna hästgrejer nr 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

har hittat kardborre mycket billigare på clas ohlson, på ica kostade det typ 30 kr för 0,5 m., där kostade det 39 kr för 3 m. xD Fanns både svart och vitt:D

*KL*

Detta har jag "sytt" idag. Lyckades t.o.m sticka hål på min tumme! Dumma lädernål. :mad:

b3_27416890.jpg

b2_27416602.jpg

:love::love:
Vill ha:D Säljer du?:angel:
Super snyggt:)

Oj vilken skillnad på priset! :o
Kollade på ica igår, de hade inget. Dock var det mycket tomma hyllor .. Jaja, tack för tipset om clas ohlsson :D

jaa jag ska ocksp kika clas ohlsson. Men genomskinlig kardborre? vad är det? ;)
Gjorde en lång sadelgjordstunnel i går natt kl 12 MEN när jag vaknar på morgonen och ska ta med den är den BORTA! :cry:

Kardborre/transportskydd/regntyg

Kardborre i fler färger finns på Stoff och Stil. De har postorderförsäljning men annars ligger affären i Malmö. De har även regntyg, både tunnare och tjockare.

Kardborre med lim är nog uteslutet för det kommer inte att hålla i längden.

Jag har (bla) sytt ridkjol i vaxdukstyg som jag köpt billigt vid utförsäljning. Jag tycker man blir så himla klumpig i regnbyxor.

Jag har även bättrat på transportskydd. De var för tunna så jag lade på ett lager vadd under ett kraftigt bomullstyg (tvätta innan!!) och sydde runt om. Jag sydde även några sömmar tvärs över så att allt skulle sitta på plats när jag tvättade dem.

Kul tråd!

Vill gärna ha mönster på hjälmöverdrag.

Åh, hjälmöverdrag vet jag hur man syr! Hehe, jag har ju gjort ett antal.. Dock är jag kass på beskrivningar.. Ska se om jag kan fixa en.. Återkommer!

Hej!!

Älskar alla trådar om att sy egna grejer till hästen. Men dom är fulla med diskussioner och lite röriga. Därför undrar ja om någon har lust att skapa en hemsida med alla saker man kan sy, med bildera och beskrivningar. Ja är tyvärr inget datorproffs och kan inte göra en snygg hemsida. Men ja hjälper gärna till med allt ja kan, tex att gå igenom de gamla trådarna och se till att få med alla smarta tips...

det kanske räcker med att göra en sida på typ blogg.se? så kan man lägga upp bilder och beskrivningar där men ha buke till att disskutera? :laugh:

Tänkte precis på det med en blogg!!! Ja kan gärna öppna en blogg och en mail som alla kan skicka in tipsen till. Ja kan dock inte designa bloggen för fem öre, men det är kanske skit samma??? Bara alla sygrejer står lätt att förstå och i snygg ordning?? Ska vi göra det du och jag, lilla_momma?? Kanske bäst att bara några har lösen till blogg och mail.

hej allihopa!
här går det undan, nu har vi fixat en bloggsida där vi tänkte lägga upp mönster, beskrivningar, tips och bilder på alla fina prylar. Adressen är hastgrejer@blogg.se och nu måste alla mejla mönster och annat så vi kan lägga upp där! mejlen är tipsahastgrejer@hotmail.com, ni kan även adda den på msn, så försöker vi vara inne lite där :laugh: det är alltså jag, emma, och erikaengdahl som ska försöka sköta det. PMa så kan ni även få min MSN. Hör av er med massa tips! :banana:

Så bra! :laugh: Jag hinner inte skicka in nu, men när jag kommer hem kan jag skicka in beskrivning och bilder på lite saker jag gjort :)

Alla som skrivit i trådarna får gärna skicka in sina ideer. Jag vill inte gå in och kopiera tips och bilder (hur bra dom än är) från trådar utan godkännande. Allt är av värde, även tips på att förbättra sidan

Tack!

Om du/ni hittar en bra beskrivning med bilder så kan ni väl pm:a personen ifråga som tillverkat och fråga om det är okej att ni tar informationen? :)

(Mina beskrivningar och bilder kommer imorgon :angel: :laugh:)

Åh, underbart med en blogg om just detta! :D Jag har just blivit intresserad av att göra egna grejjer till hästen och mig till häst! Addar den MSNen på min MSN även om jag inte kan hjälpa till något nu ibörjan eftersom jag inte kommit igång att göra något ännu :o

Något jag har önskemål om i bloggen är att ni skriver vilka material man kan använda! :D Och skriv gärna lite lättfattligt och gärna sådant som är lätt att få tag i eller har hemma, typ "Tyg som går att använda är gamla påslakan". Haha, nej men ni förstår vad jag vill åt :)

KL

Jag tror jag ska joina er tråd. Har en gammal bomberjacka med riktigt fårull. Den kan få bli en fin sadelpad!:idea:

Hoppas jag kan återkomma med bildbevis. Symaskinen lär strypa mig dock.;) Kanske sy för hand?

är det inte lättare att laga de hamla huvorna? det finns sånt nät tyg på panduro hobby, och om det är i karbor bandet som de går i sönder (mina gör det) kan du byta ut dem mot spännen eller snören som du kan knyta. det blir nog lika dyrt att sy själv som att köpa nytt.

Tyvärr blir luvorna helt demolerade, att laga dem går bara inte... det enda som är helt är kardborrebandet :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 053
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar