Sy egna hästgrejer nr 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Oj! :o

Tack allihopa!
Jag är jätte nöjd med den!
Men det var lite blod svett och tårar....:angel:

KL
Jag är nu färdig med mitt sadelöverdrag som jag gjorde av ett par jeans, det blev superbra!!! Är sjukt nöjd! :D

Det får jag kolla:D har inte beställt vaxduk än så jag kan ju kolla om jag hittar bävernylon... är det dyrt?:p

Tja, vet inte om det räknas till "sytt" men har flätat och blingat ett pannband alldeles själv! *stolt* :D Gjorde själva pannbandet med jeanstyg, kanten längst ner på benen ni vet, och flätade, det gick superbra faktiskt :laugh: Återstår att se om det håller vid ridning :p

Bild:
http://ponnynn.bilddagboken.se/p/upload.html?year=2009&month=9&day=10&html=1#0

Om bilden inte funkar så ligger den på 10de september ^^

Senast ändrad:

Bävernylon är inte vattentätt!

Det är vindtätt och vattenavvisande. Det vet alla som har barn. Alltså som förälder måste man, utanpå en bävernylonoverall trä (åla, kränga...) på ett regnställ. De allra härdigaste är i galon, vilket påminner om vaxduk, eller i regnklädestyg vilket är smidigare men inte så slitstarkt.

Sen har vi membrantyg, till exempel Goretex. Det är ett tyg som pålagts ett vattentätt membran med porer som låter fukt ånga igenom på ena hållet men inte släpper igenom minsta fukt på andra. Jättedyrt. (Om du ens får tag på det.)

Bävernylon är jätteslitstarkt och ett av mina favorittyger (tex i ridkjol) och kostar från 100 kr/m men vattentätt är det inte.

Man tar en liten "band stump" på typ, 2-3 cm och viker den och limmar ;) Man viker typ som rosabandet är vikt om du fattar :) Superlätt men pilligt :p

*KL*

Sadelväskor, har sett ett par när jag skummat igenom men ge mig mer!!!:)
Hittade svamp mitt på ridstigen, fick läcka dem i luvan på min jacka och nu börjar jag bli väldigt motiverad att sy!

nu försöker jag få in en bild här, ska lägga upp på bloggen imorn också! :D

dsc00022_52805220.jpg

jippi jag ser den iaf gör ni? ursäktar inläggsbomben :o :D

Nu finns bild på det fina flätade pannbandet shettistjejen gjort uppe också, och jag har lagt upp mitt sadelöverdrag! :)
Mejla oss fler roliga prylar! :D

/Emma

Jag ber så mycket om ursäkt för att det dröjde! :o Men nu har jag fixat ihop beskrivningar och bilder till några av mina verk :D

Bra jobbat med bloggen, se till att få med fler beskrivningar och så så kommer det gå uberbra! Lycka till :)

Jag tjatar ju om Stoff och stil hela tiden ;) men just galon hittar jag inte hos dem. Däremot finns "regnklädestyg". Men jag är osäker på om det är slitstarkt eller inte. Kanske kan man få dem att skicka ett prov? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 054
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar