Sv: Sviken

Jag håller med föregående personer att jag inte tycker att du överreagerar, mitt ex uppförde sig som din pojkvän, det är en av orsakerna till att han är ett ex.

Jag genomförde en abort ensam hemma.
Hade inte möjlighet att göra den på sjukhus för min dåvarande sambo vägrade köra hem mig.
Han vägrade också vara hemma med mig.
Så jag ringde min storasyster så hon ringde mig en gång i halvtimmen och svarade jag inte så skulle hon ringa ambulans.
Det tog nästan ett halvår innan jag flyttade, men min pappa dog där i samma veva så zet blev lite annat mellan, men jag kommer aldrig förlåta det.

Det är väl klart att du inte överreagerar! Vad ska man ha en partner till om hen inte ens ställer upp vid sådana tillfällen? Vad gör hen då i vardagen? Jag hade allvarligt funderat på relationens vara eller icke vara om min sambo hade gjort något liknande.

Stor kram till dig. Sätt dig och prata med henom och fråga rakt ut om hen kan följa med dig. Vissa människor har svårt med empatin och kan inte tänka sig in i hur de skulle ha känt om det hade varit de själva som hade drabbats. Med sådana människor måste man vara övertydlig och verkligen förklara att man behöver dem där.

Lycka till vid ingreppet.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 964
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 617
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 856
Senast: Ninnurur
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 085
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!