Svart arab?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pheonix
  • Startdatum Startdatum
Sv: Svart arab?

ok...vart har mitt inlägg tagit vägen? Jag har varken skrivit länk. nämnt något namn på någon eller något! jag skrev bara att om någon vet något mer om de svarta arabhingstar som finns får gärna pma mig då man tydligen inte får skriva de här. Va de oxå olagligt??

Jag har aldrig haft en arab själv förut. är de olagligt att fråga vad som finns???

ok...vart har mitt inlägg tagit vägen? Jag har varken skrivit länk. nämnt något namn på någon eller något! jag skrev bara att om någon vet något mer om de svarta arabhingstar som finns får gärna pma mig då man tydligen inte får skriva de här. Va de oxå olagligt??

Jag har aldrig haft en arab själv förut. är de olagligt att fråga vad som finns???
Gunnar själv har raderat det, för att det var en uppmaning om att skicka dig PM i den.

Gunnar själv har raderat det, för att det var en uppmaning om att skicka dig PM i den. Det är inte heller önskvärt.

Man får skriva ATT det finns hingstar och berätta om dem, men det räcker så!

Hej och tack! :)

Javisst kommer det nya bilder. Nu ska ha bara få gå i hage, äta och få vara häst ett tag. Det var en lång resa....

Mvh, Kathleen

åH, vad roligt (: Grattis till hästköpet! :D
Jag har tidigare haft araber, dock en brun men
vad är inte vackrare än svarta araber? :love:
Funderar själv på att skaffa arab igen..

Vaddå "har mina aningar"? Det här är ett forum där det finns regler som är enkla för den läs och skrivkunnige (!).

Du glömde nämna att du är bästis med hingstägaren och att du använt honom själv.
Reklam? Nehhhhh :eek:

Mitt gamla sto har lämnat två svarta avkommor, Bouquet (tror att han är svart iaf) e. Metat och mitt nuvarande ungsto e. Partisan. Båda är helpolska. Bouquet har gått upp till 12mil i distans.

Har lite svårt att få ihop detta. När hade du Bychawa och vad använde du henne till? Ditt nuvarande ungsto måste vara halvarab eftersom det inte finns någon Partisan i arabaveln. (Det närmaste i namnväg man kan komma är Pakistan, men hon har ingen avkomma med honom)
Ett stoföl har hon haft senare än Bouquet, född 1998 (inget ungsto precis) och därefter ingen reggad avkomma förrän hennes sista avkomma född 2004 (och han är skimmel). Därefter har hon lämnat jordelivet.

Jag träffade Bychawa förra sommaren med föl vid sidan.
Ingela

Tog uppgifterna ur stamboken. Till och med 2006 finns ingen Partisan registrerad. Ej heller någon avkomma undan Bychawa. Trots det kan det ju vara möjligt.;)
Jag får backa på detta påstående då!:bow:

Hittade en hemsida med hingsten Partisan samt flera yngre hästar som jag inte hittar i Britta F.´s " stambok ".
Kanske är dom reggade i år? vad vet jag!
Spirit of arabia tror jag stuteriet kallar sig.
Dom har två ston u. Pochodnia (som är mor till min Procordia).
Ingela

Hej!!
Partisan är numer registrerad och våran dam är snart också det papprena är inskickade.
Partisan är e.Charkow u.Praktica ue.Phe så han är ren arab.

finns de någonstans där man kan kolla statestik om hälsa, meriter osv hos avelshästar innom arabaveln?

jag vill gärna att en arab ser ut så här.
sailor110107_033.jpg
Han heter Legally Intoxicating (USA) Elements Arabians de har mycket snygga araber.

Håller helt med CK!
Så här blir resultatet när man i huvudsak avlar på färg/tecken. Ett uselt kors, kort upprätt bog, klen "hals-isättning", deformerat nosparti. Dessa detaljer kommer inte hästen att utveckla i positiv riktning även om den är i växtfas vid fototillfället.

Det jag direkt tänkte på var faktiskt nosen. Undrar om den inte har ett ordentligt överbett?

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 982
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 880
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
25 480
Senast: Klara
·
Hundavel & Ras Jag mötte en hund på promenad tidigare och blev spontant (men för sent för att komma mig för att fråga människan som höll i kopplet)...
Svar
8
· Visningar
1 250
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka