Svart arab?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pheonix
  • Startdatum Startdatum
Sv: Svart arab?

Tristin BP är SVART och kommer till Sverige i mitten av december. Mycket vackert sto på bilderna!

Mvh, Kathleen

Senast ändrad av en moderator:

någon som vet någon svart arab som lyckats innom distansen?

Nordique är helsvart och har rent polska blodslinjer. Tror att stuteriet heter Polstjärnans Araber (?)

Han är snygg, stor och svart!

Om det är hingstar du är ute efter så finns det i Sverige i dag 9 svarta hingstar som jag känner till. Någon kanske avliden, någon kanske blivit valack.
En av dessa finns en tillgänglig på färsk semin + att vi har två svenskfödda(dom räknas inte bland dom 9) på fryst semin, en av dessa herrar är avliden.

Så det börjar finnas svarta araber.:bump:

är svarta araber dyrare än andra med tanke på att dem är rätt så ovanliga? Jag är ute efter att skaffa ett föl om nått år eller 2. men är bara lite nyfiken nu. tyckte den svarta araben fick ett helt annat helhetsintryck än araber i annan färg. sen är ju araben som ras fin i sig. Och jag har förstått dem är väldigt personliga. de jag är lite ute efter. en häst med personlighet, bra hälsa och temprament. får gärna ha gått bra innom western och distans då de är de jag är mest intresserad av.

färgen är ju verkligen inte allt. Men som sagt. man kanske kan få båda delar?

Tidigare var svarta araber bra mycket dyrare, men nu finns det allt fler så priserna sjunker. Framförallt finns det svarta egypter och blandningar polskt- egyptiskt, dock finns det fortfarande få rent polska som är svarta.

Mitt gamla sto har lämnat två svarta avkommor, Bouquet (tror att han är svart iaf) e. Metat och mitt nuvarande ungsto e. Partisan. Båda är helpolska. Bouquet har gått upp till 12mil i distans.

Mitt gamla sto har lämnat två svarta avkommor, Bouquet (tror att han är svart iaf) e. Metat och mitt nuvarande ungsto e. Partisan. Båda är helpolska. Bouquet har gått upp till 12mil i distans.

Bouquet ser mörkbrun ut på de foton jag har sett, men hans ägare finns här på forumet och kan nog ge exakt besked.

fundera en stund till medan du studerar forumreglerna angående reklam och länkar... ;)
och??????

har jag gjort reklam?
svarade bara på frågor och talade om vad som finns.
jag varken äger eller står registrerad på den hästen!!!
så vad gjorde jag för fel?????finns ju många andra som namnger och lägger ut länkar...

Vilken härlig uppsyn ditt sto har! Är hon danskimporterad tro? Tycker mig känna igen lite danskt i stammen? ;) Vem är hon dräktig med nu? :)

Elkan, jag har råkat utt för samma sak som du, men i en annan tråd. Det verkar som om moderatorerna här på forumet lite godtyckligt plockar bort inlägg, kanske grundat på personliga åsikter...?

och??????

har jag gjort reklam?
svarade bara på frågor och talade om vad som finns.
jag varken äger eller står registrerad på den hästen!!!
så vad gjorde jag för fel?????finns ju många andra som namnger och lägger ut länkar...
Att andra gör det innebär inte att det är tillåtet.
Det spelar ingen roll vem som äger hästen, inlägg kan tolkas som reklam ändå.
Och att bara skriva ut en länk till ett stuteri är INTE tillåtet.
Hade du låtit bli länken så hade inlägget varit kvar - kan DET vara en ledtråd?
Elkan, jag har råkat utt för samma sak som du, men i en annan tråd. Det verkar som om moderatorerna här på forumet lite godtyckligt plockar bort inlägg, kanske grundat på personliga åsikter...?
Det är snarare så att en moderator inte kan sitta och detaljgranska hundratals nya inlägg varje dag, utan man plockar det man hittar själv och det man blir tipsad om. Sen är det alltid en bedömning som görs från fall till fall, men jag kan garantera att det INTE har med några personliga åsikter att göra.

För övrigt, synpunkter på hur moderatorerna arbetar ska tas upp med Gunnar. Ämnet färdigdiskuterat i denna tråd.

Senast ändrad:

:smirk:jadu...jag har mina aningar varför...men som sagt var...sverige är fortfarande ett land med rätt att tycka och tänka vad man vill....:smirk: som tur är!!!

Att andra gör det innebär inte att det är tillåtet.
Det spelar ingen roll vem som äger hästen, inlägg kan tolkas som reklam ändå.
Och att bara skriva ut en länk till ett stuteri är INTE tillåtet.
Hade du låtit bli länken så hade inlägget varit kvar - kan DET vara en ledtråd?

Det är snarare så att en moderator inte kan sitta och detaljgranska hundratals nya inlägg varje dag, utan man plockar det man hittar själv och det man blir tipsad om. Sen är det alltid en bedömning som görs från fall till fall, men jag kan garantera att det INTE har med några personliga åsikter att göra.

För övrigt, synpunkter på hur moderatorerna arbetar ska tas upp med Gunnar. Ämnet färdigdiskuterat i denna tråd.

jaja har mina misstankar om hur detta gått till men men...synd att man inte kan få tala om att det finns fler svarta hingstar...eftersom en del håsar sina egna hingstar så kopiöst högt!!!:smirk:

Det beror väl på hur man informerar, du har väl alltid sett om dej och de närmaste.:angel: berätta om hingsten vilken klass han hamnade i på avelsvärdering, hans meriter inom bruks/utställning hur många ston han haft per år och vad resultatet blivit. Det är väl det man är intresserad av att veta inte till någon hemsida där bara det som ser bra ut finns presenterat.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 982
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 884
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
25 480
Senast: Klara
·
Hundavel & Ras Jag mötte en hund på promenad tidigare och blev spontant (men för sent för att komma mig för att fråga människan som höll i kopplet)...
Svar
8
· Visningar
1 250
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka