Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Ja du, de lite smått oaktiva men ändå absolut en av oss är ju Juzzzen, zody och cattan. Men vi skriver ju här ibland ändå, så de får pm:a efter lösenord.
Sen är det faktiskt en (inte en av oss) som jag inte känner för att ha i nya forumet. Men det är inte min sak att avgöra ;)

kl

Har varit på inflyttningsfest. S är hyperpigg nu. Det ät i och försig tredje kvällen i rad som ho är uppe sent. Varit vaken till halv elva-elva. Nu somnade hon i bilen på väg från festen, vi skulle förbi och handla på hemvägen så då vaknade hon. Somnade om i bilen. Tog in henne (då var kl 20) bytte om på henne och gav en flaska välling, bums i sängen. När hon ätit klart börjar hon tjoa från sängen, bara att ta upp. Så nu är hon vaken och superpigg. Inte bra att somna för sent i bilen.
Så nu sitter hon bredvid sin pappa, mumsar på det sista ur vällingen och tittar på tv. Vi som köpte lite smask att fika på på kvällen, blir svårt att äta det innan hon lagt sig igen....

I morgon lär det bli lika kul. Stycka gris på fm. kl ett julbord och sen var vi bjudna på adventsfika på em som vi får ta på hemvägen... Hon kommer säkerligen vara lika snurrig med sina tider i morgon.

Men ifall det inte är en som är med oss, då borde den inte vara i vårat forum ändå? eller???? Eller tänker jag fel? Eller är det någon som är in och skriver här någon enstaka gång fasten det inte är en vår/sommarmamma?

cattan ser jag bara i andra trådar aldrig inne hos oss längre, ber väldigt mycket om ursäkt om jag har missat att hon skrivit nyligen i vår tråd :o annars känns det som att det börjar närma sig året sedan hon skrev här. Vet att vi alla skrev gratulationer iaf till sonen på ettårsdagen men minns inte att hon var in något efter eller strax före det.

Jag håller med också, att vi kör på namnlistan. De som är med på listan men inte är aktiva kan ju skicka ett pm om de är sugna på att ta upp kontakten igen på ett slutet forum. Just att buke är öppet kan ju vara en av anledningarna till att de inte vill skriva om sig och sina barn :)

AKB, tror jag förstår vad du menar!

Jag tycker att det är skönt att vi ska fira hemma. Nu blir det bara vi och mina föräldrar på julafton visserligen. Allt är barnsäkrat, slippa köra runt på alla barnen i bilen osv.

När jag pratade med syrran idag om julen så frågade jag om hur det var tänkt på annnandagen. Då säger hon att de kommer ner då, hennes tanke hade visst aldrig varit att vi skulle komma upp. Men vi var välkomna om vi ville det istället. Jag säger snabbt att det blir väldigt bra om de kommer hit istället :D

Det tycker jag med, här hemma kan Oscar härja fritt nu när vi ska fira här i år.
Premiär för oss, att ha hand om julbordet och så (även om mamma har med sig massor:D)
Och framförallt slippa åka någonstans med är skönt. Förr har vi alltid åkt ner till Jönköping på julaftonen och sen tillbaks på juldagen igen för att fira syrrans äldste pojk. De håller stenhårt på att inte blanda ihop jul och födelsedag för honom. Nån gång har vi förpassat min lillebror till soffan så vi har tagit hans säng och sovit över, men inte lika genomförbart nu när Oscar är med.

(Tänker på aneka där, tänk om du, liksom min syster. Får sitta hela julaftonen med värkar;) Men mini kanske är på gång nu??:D)

Halvt kl

Men hallå! Den här tråden är som sagt fortfarande öppen. Om man inte vill vara med på listan då just för att tråden är öppen? :confused: Och eftersom ingen vågar skriva det så gör jag det, för jag antar att det är Mabuse ni pratar om för hon är den enda som är aktiv i tråden men inte med på listan. Mabuse är en frisk fläkt här inne, hon är klok och har i alla fall fått mig att tänka till ett par gånger.

Fy jag får samma känsla när man skulle väljas in i ett lag på gympan i mellanstadiet. Jag trodde vi hade en högre nivå här inne, att alla var välkomna. Jag förstår om "Tjottahejti" som aldrig gjort ett inlägg utan bara läst vad vi skrivit inte får vara med men medlemmar som är aktiva här inne tycker jag är välkomna om de fortfarande vill.

Jag hoppas att jag bara har missförstått allt ni skrivit. Snälla säg att det är så!

// Upprörd och ledsen viv

Jag går i försvarställning och anser inte att jag har skrivit om mabuse personligen utan inkluderade henne bland de aktiva framför andra inaktiva även om jag inte skrev någon med namn.

Jag har inte full koll på listan heller. Min tanke var att INTE utesluta de inaktiva i ett nytt forum, utan hoppas att de kommer tillbaka till oss där.Vi är ju ofta väldigt personliga och jag har full förståelse om man inte vill utelämna så mycket om sitt liv här på buke.

Jag inser att jag gjorde bort mig innan. Och att jag aldrig skulle skrivit nåt alls.
Men som jag skrev innan, det är absolut inte min sak att avgöra vem som får komma in och läsa eller ej.
Jag är bara glad över att övriga Sverige inte kan komma in och läsa, för jag tror det är rätt många som är inne och "tjyvläser" utan att ge sig till känna;)

Senast ändrad:
Absolut! Google översättning för hela slanten. Undra hur det blir, med tanke på att det kan blir lite halvtokiga översättningar ibland :D

Ja du, de lite smått oaktiva men ändå absolut en av oss är ju Juzzzen, zody och cattan. Men vi skriver ju här ibland ändå, så de får pm:a efter lösenord.

Och EmelieR saknar jag jättemycket, hoppas också att de kommer tillbaks till oss i en sluten tråd!

samtidigt som jag tycker det är jätteroligt med en sluten tråd, så tycker jag det är lite tråkigt, eller inte tråkigt men lite vemodigt :D
Alltså, denna tråd kommer ju leva vidare, men jag vill att den ska vara lika aktiv som den alltid har varit. I en sluten tråd kommer jag nog bara haspla ur mig allt det där jätte-privata som inte kommer ut här. Sedan kommer jag nog fortsätta använda denna också.

Bollen - hälsa och tacka din man, han är ju underbar!! Vilken julklapp vi alla får :love:

Ja, EmelieR och _saga_ kom jag på efter att tiden gått ut för att redigera inlägg.

Om vi säger som så. De flesta som vill vara med får vara med. Men kanske bara såna vi känner till som kanske har gjort sig till känna nån gång iaf.
Så inte typ "Rutger_45" eller "Jag-gillar-bilder-på-småbarn_58"
Ska få chansen att snoka ;)

Egentligen så har vi ju redan ett privat forum via gruppen på fb. den används visserligen mest när buke-servern kraschat :D
Sen har vi vissa som vägrar Fb och vi vill ju inte missa dem så om bollens make ordnar detta är det en fin julklapp till oss alla :)

Men jösses hörni, vad ni går som katten runt het gröt. Antingen säger ni rätt ut vad ni tycker, eller också säg ingenting. Detta är ju precis som viv pekar på rena skolgympan, visst är ni äldre och mognare än så? Känns särskilt trist att föräldrar ska hålla på såhär, är det såhär ni vill att era barn ska bete sig när de blir äldre och går i skolan?

Ska man tala illa om nån får man väl antingen göra det utom hörhåll, eller säga vad man tycker rätt ut. Inte humma och mena på inför den personen. Skulle ni själva vilja att det pratades om er på det här sättet? Om inte, varför tror ni att andra vill det?

Jag, personligen tycker att du är så hård, eller vad det rätta ordet kan vara. Vi är inte puttinuttiga mot varann här bara, utan det förekommer heta diskussioner här med. Det är ju ändå ett forum. Kan du bara inte visa den mjuka sidan som du säkert har, gulligullmabuse? Så behöver jag inte vara "rädd" för dig mer. Jag har inte som avsikt att vara väljare till lagen på skolgympan. Jag är riktigt klumpig när det gäller att uttrycka mig, jag vet, Sorry isf.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18