Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Är det bara jag som tycker att dom är ganska goda? :o Betydligt godare än vanliga Alvedon iaf. För jag tuggar alla tabletter innan jag sväljer eftersom jag inte "kan" svälja hela tabletter.

Jag gillar oxå dom :D
Tycker oxå att de hjälper lite fortare och ibland även bättre äv vanliga :)

Men de till barn tror jag har en annan smak fast jag vet inte vilken ålder de är från...

Hej Emmah, beklagar att fin farfar har gått bort, så tråkigt :( Men samtidigt måste det kännas skönt, att han inte behöver lida mer. Men usch, det är alltid så tråkigt när någon försvinner från en..

Michellan: Jag som trodde att Kåvepenin var skitstarkt och tog död på det mesta, så fel jag hade :o Nu fick vi i alla fall en annan medicin till honom som heter Amimox (tror jag?). Den dricker han ur medicinkopp och älskar, jag smakade på ett finger och den är faktiskt jättegod :D Och vet ni, det verkar som att denna medicin hjälper mot han stackars små ögon *peppar peppar* Hoppas han får bli frisk nu!

Lottch: Stackars Selma och er, håller tummarna för att ni kanske också kan få bli friska någon gång, typ nu! Vad fin boxen blev efter sanering :D Min lilla Malva är också sådär skitäcklig (hahahahaha, kul!) och bajsar långt upp på väggarna, eller ja långt och långt, hon är ju bara en halv skit hög (hahahaha, kul igen! :D ) så det blir ju inte så högt upp. Men jag vill ju ha mina väggar vita och fina, det var kört redan efter en natt ;)

*kl*

Äntligen 5 minuters lugn och ro. Har haft fullt upp hela dagen med alla barnen. A sover ännu och E somnade bredvid mig i soffan.
Jag har tagit paus från allting och sitter och tittar på skidskyttet. Känns som om det enda jag gjort idag är att röja upp efter A, herregud vad han kan dra fram grejer och hitta på bus. han lyckades få upp locket till en burk citronpeppar och hällde ut den på köksgolvet innan jag hann reagera :grin:

Väntar nu på att sambon ska komma hem, han är ledig imorgon :bump:

Jag och maken är just så ”äckelgulliga”. Skickar gulliga mess, säger ”jag älskar dig” varje dag och pussas & kramas ofta. Vi vill båda två gärna bli bekräftade och bekräfta den andre. Vi gör det dock aldrig via offentliga kommunikationskanaler. Jag kan inte se varför någon annan skulle vara intresserad av våra kärleksmess till varandra.

Vad har ni för ytterkläder på M nu? Vi åker till Blekinge på torsdag och känner oss väldigt osäkra över Ts ytterkläder. Om vi skall ha en vinteroverall eller helt enkelt satsa på fleeceunderställ och skalkläder.

Fy fanken för att vara så sjuka som ni e så länge. Måtte ni bli friska snart. Vi var på dagisets 5 års jubileum igår. Och det var ett barn vid bordet bredvid som spydde rakt ut över bordet. Så nu har både jag och maken panik. Vi vill inte bli magsjuka lagom till flygresan.

Boxen blev jättefin. Vilket jobb.

Min man frågade om jag ville ha forumet i födelsedagspresent :banana: så förhoppningsvis så har vi det i nästa vecka (men jag lovar ingenting) :bump:

Han undrar vad han ska döpa forumet till?
BukeMammorMedBarn= BMMB?
Eller ska det vara så tråkigt som vårmammorna? :p

Låter ju trevligt :D
Namn spelar inte mig någon roll iaf ;)

kl

M sover redan :eek: ska bli intressant och se hur länge...
Hon brukar ju inte somna förrän runt 21.
Vi ska dock försöka hålla lite tidigare tider nu i början på veckan eftersom vi måste upp runt 5-5.30 på torsdag när vi åker till Gotland :banana:
Men hon är förkyld så nu har det varit lite upp och ner med alla rutiner, vi har låtit henne sova när och hur hon vill :)
Vi lyckades ju åka på en jätteförkylning allihopa på en gång nu :( menmen hellre nu än om en vecka ;) men vi börjar pigga på oss igen så vi hoppas det var en snabb omgång...

Men fy, jag hade verkligen dött om en unge kräkts bredvid mig. Ingen från dagis hade informerat oss om att det gick magsjuka, vilket jag är lite sur över... Då hade antagligen inte S fått gå dit. :o

Hela dagen idag har varit helt upp och ned pga natten, S har varit sur, jag har varit zombie och J har varit överskriv bara för att fint somna som en sten kl 17 framför en tecknad film... :D Kul att ni ska till Blekinge över julen och slipper julstressen hemma. Vi ska tydligen vara här iår och jag har inte hunnit göra någonting. Kommer att stå hela nästa vecka och hålla på med julmat känns det som... Min mamma har lovat att handla allting iaf, så jag slipper stå med fullpackad vagn på Coop forum och två svinsura hundar i bagaget...

På tal om ingenting så blev det den guldiga klänningen till nyår, även fast jag hade kunnat köpa hela klänningssortimentet. Jag är löjligt förtjust i klänningar, malene by birger gör inte mitt liv enklare att stå emot.

@Armani: vår sjuka är ju ingenting mot hur ni har haft det med stackars M! Jag har själv haft ögoninflammation fram och tillbaka och vet hur hemskt det är att vakna och inte få upp ögonen. :( har han inte fått kortisondroppar? De brukar alltid göra underverk på mig.

Är det någon som är bra på halssjukdomar? Jag har grymt ont i halsen, men den sitter mycket högre upp än vad smärtan brukar vara. Hur känns det vid halsfluss eller liknande? Jag har ifs ingen feber, bara ont i halsen och hosta, men det har varit såhär i en vecks nu och jag börjar bli less.

Men nu får jag lite dåligt samvete, känns ju fel att din present ska vara till oss alla. :o

Annars så röstar jag tråkigt nog för vårmammorna eller bukemammor 2011 eller liknande, shiet vad svårt!

Nu börjar ögoninflammationen iaf rätta till sig, äntligen såhär efter två veckor. Nej inga kortisondroppar har han fått, vet inte om han är för liten eller om de är restriktiva med att ge det? Han fick först droppar som skulle tas var tredje timme (suck.....), sedan kåvepenin och det funkade inte alls. Slutligen fick han amimox som nog verkar ha tagit bort det, håller tummarna för att det håller i sig också!
Fast jag tycker Selma varit sjuk mycket, har hon inte det, stackaren? Inte så långa perioder men många korta, eller har jag fel?
På tal om ont i halsen så har både sambo och haft så som du beskriver, ont typ nästan vid käkbenet, alltså mycket högre upp än normalt. Vi har till och med haft så ont att vi till och med har vaknat på nätterna och det höll i i mellan en och två veckor, skitdrygt, hoppas det vänder snart!!

Vad snäll han är! Alltså Vårmammor 2010 & Co har ju som hängt med ett tag, men har någon nåt annars förslag så är ju det välkommet. Vi får kanske ha en liten omröstning?! :idea:

Jaja en halvtimma varade den sömnen... tyvärr!

Lottch - jag är inte avundsjuk på er med att ha julen hemma, tycker det är så skönt att vi åker till andra och de ordnat det mesta :)
Jag har en tendens till att bli så överambitiös om jag ska ordna mat och så... det blir lätt så jobbigt då.
Hoppas ni får bli friska nu lagom till jul!

BMMB tyckte jag lät bra :) nu är vi ju mer än vårmammor.

Men ska vi lämna buke helt? Det känns lite... vemodigt eller nåt:o

Ja, en omröstning vore kul :laugh:
------------

Men det gick att göra forumet begränsat? Är det lösenord då eller tro?
Och vilka ska vi hålla det öppet för? Tycker inte vi ska lämna ut nyckeln till hur många som helst.

Idag har jag och två stallkompisar varit iväg med mina shettisar till stan och hållit ponnyridning. Sådär skoj får jag väl säga, ska dit i morgon med ett par timmar. Cityföreningen i stan frågade mig och jag har ju supersvårt för att säga nej med:grin:
Vi får en tusenlapp av föreningen samt behålla intäckterna vi tar per varv.
Idag fick vi in 500:- Inte supermycket för de två timmar vi stod där i kylan, men det innebar ju även att mina stackars ponnysar inte behövde slita ihjäl sig heller. De pengarna ska ju delas på tre med.
Vi stod mitt på gågatan. Och visst, det är härdade ponnys som är lugna. Men folk behöver inte gå upp helt oannonserade bakifrån och börja klappa på dem, särskilt inte skicka fram småbarn i häcken på dem.

Vilken jättebra födelsedagspresent och julklapp för oss andra det skulle vara!!! :love: Hejja din snälla man!! Namnet blir jättebra!

Amimox är bättre det har ett större spektra :) vi skriver oftast ut amimox som engångsdoser när någon måste ha antibiotika i förebyggande syfte typ konstgjorda hjärtklaffar m.m.. Men som sagt kåvepenin är ganska smalt preparat och smakar fa-an, har fått på fingret en gång men Isabella hade inget emot att smaska i sig det som 2-månaders ;)

Bollen: Bestäm namn du, tycker jag. Det är ju din present och din man som faktiskt gör sidan. BMMB tyckte jag dessutom var ett bra förslag :idea:

viv: Nej överge buke kan vi ju inte göra helt, vi måste ju se till att tråden vårmammor 2010 överlever i all evighet :p men vi kan ju i huvudsak skriva på det nya.

Sedan det där med lösenord eller likn. till forumet, var ska man dra gränsen? Bara aktiva skribenter? Alla som står med på födelsedagslistan trots lång inaktivitet? Svårt val kanske?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar