Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Jo då det är klart, vissa är ju som skrivet med öppna :laugh: Men ska man se ffa till min kusins ex (som fö är en väldigt trevlig person och dom har i dag en mkt bra relation, det blev bara fel) så var det åt det lite mera extrema hållet. Kanske dumt av mig att dra alla över en kam då :o betyder ju inte på långa vägar att det är likadant med alla!

*kl*
Har varit hos BM nu, precis innan jag åkte ringde faster och sa att farfar fått somna in, känns sorgligt med samtidigt otroligt skönt för hans skull att det inte blev så långdraget. Älskade farfar, vila i frid!

Iaf åter till BM besöket. Hade knappt ökat nåt i vikt och sf låg på 33, han har mao hoppat ner ett snäpp på kurvan, BM hade svårt att tro att det ska bli en 5 kg's klump :bow: få se vid nästa besök hur det ser ut.

Nä nu ska jag åka och hämta lilleman hos dagmamman, sen ska vi nog fara å försöka sy färdigt hans fleeceoverall hos mamma å pappa. Sambon är så trist, ligger bara på soffan och glor på tv!

Va?! Vill du inte opereras 2 dagar innan julafton. Konstig du är :p ;)
Skönt ändå att det gick bra på undersökningen, kommer de att ta bort gallan då?

Isabella chockade mig lite idag. Jag nös på vägen upp till huset när jag hade hämtat henne på fsk och gullungen säger ett klockrent prosit :D lät jättegulligt. Tycker det är så häftigt när de kommer riktiga ord ur den lilla människan :laugh:

Va?! Vill du inte opereras 2 dagar innan julafton. Konstig du är :p ;)
Skönt ändå att det gick bra på undersökningen, kommer de att ta bort gallan då?

Isabella chockade mig lite idag. Jag nös på vägen upp till huset när jag hade hämtat henne på fsk och gullungen säger ett klockrent prosit :D lät jättegulligt. Tycker det är så häftigt när de kommer riktiga ord ur den lilla människan :laugh:

Nej, jag kanske är löjlig :angel::D
Vi ska ju ha folk här både jul och nyår..... :angel:
Hela blåsan tas bort.

Gulligt med prosit :D

;) Jag hade också tackat nej faktiskt :angel: inte så kul att vara öm i magen över jul och nyår. Förstår dessutom att det känns nervöst. Jag är verkligen superrädd för att bli sövd och opererad, ingår lite i min nålfobi. Vill inte bli skuren, lika lite som jag vill bli stucken.

Tycker det är roligt med nya ord och det här kom så spontant :)

Håller på att slå in alla julklappar. Gjorde snilledraget att slå in allt i papper för att sen blinda dem med snören och namn. Tyvärr så hamnade alla klappar lite huller om buller och nu har jag ingen aning om vem som ska ha vad. Suck.

Åh nej, det får bli överraskningar med stort Ö då mao på julafton :D

Haha, ja, brorsan får en disneyfilm istället för sitt dödarspel. Succé! :D

*kl*

Nu är jag less. Jag har hysterisk huvudvärk. S har fått 39 graders feber (vi fick ju iaf en frisk dag på en vecka...) och sambon var tvungen att åka iväg på ett akutjobb och visste inte hur lång tid det skulle ta.

S vill varken äta eller dricka, så jag börjar få panik. Hur jag ska få i henne Alvedon innan nattning ensam är en stor gåta. Är lite ledsen, hade laddat med att ta fram tonfiskfiléer ur frysen för att grilla och äta med en massa gott, men kraften bara rann ur mig. Nu ringde sambon och frågade om han skulle ringa ut sin mamma imorgon, för han hade lite grejer att fixa, men jag orkar inte, så jag var en bitch och sa att han kan göra det när S sover... :p

Har du bara flytande alvedon? Jag ger A suppar istället, det är inte heller poopulärt men dom går inte att spotta ut iaf :p
Ge lite vätskeersättning med en spruta i mungipan, det kan fungera även på sovande barn. En del av vätskan tas upp av slemhinnorna även om en del rinner ut igen.
Förstår att du är less på all sjuka hos er nu. Hur går det för dig, slipper du illamåendet vid migränen?

Macken: du kanske få påminna mig när det närmar sig, om du inte hört något ;) Helgen är rätt fullspäckad med julfesten ikväll och gäster i helgen. Har du någon bild du vill utgå ifrån så kan du skicka den.

Haha, ska jag försöka göra en sträckgubbe :rofl: Jag påminner nästa vecka! Ska se ifall jag lyckas hitta något tills dess. Du behöver inte göra något avancerat, bara man kan se att det är en mamma typ.

Text har jag enskilt eller pratar in.

Nej men det är ju det jag menar, är inte heller speciellt öppen, ja förutom här då då jag ofta glömmer att det är ett öppen forum :o men jag skriver sällan och aldrig sånt där personligt på exempelvis FB, det behöver man inte dela med halva världen.

Ibland har jag faktiskt funderat över om det är något fel på min och sambons relation eftersom vi sällan och aldrig gör sånt, skriver knappt gulliga sms åt varandra, men samtidigt så alla är ju olika öppna i och med sin relation mot andra utomstående! Men just efter det där som hände min kusin och att jag hade lite på känn att det var något lurt bakom slla dom gullga orden, har gjort att jag lätt blir skeptiskt och ser vissa saker som en fasad för att egentligen dölja något annat, precis som det var i det fallet. Jag ser inget fel med att man vill behålla personliga och jobbiga saker för sig själv (eller inom familjen). Beundrar alla här inne som stått ut med mitt gnäll.

Vi skickar aldrig gulliga SMS. Enda gången han faktiskt gjorde det blev jag nästan lite nervös. Hans jobbarkompis sa åt honom att skicka en text vidare, en jättegullig text. Det läskiga var att samma dag hade jag tagit ett gravtest och upptäkt att jag var gravid med S. Så jag var hemma och väntade på att han skulle komma hem så jag kunde berätta det (han viste inte ens att jag misstänkte något)

Jag får huvudvärk nästan varje dag, men har bara haft migrän en gång denna vecka, men då är det verkligen pest. Hoppas att det går över snart.

Suppar fungerar inte alls, tyvärr, hon får verkligen ångest och panikskriker så fort man närmar sig och det har jag inte hjärta till. Flytande Alvedon fungerar mycket bättre. Det är samma sak när jag tempar i rumpan, försöker att ta i örat då mycket jag kan, men ibland när jag vill vara extra säker tar jag till den "hemska" tempen.

Fick i henne en fruktmos och proviva + 40 ml välling och nu har hon somnat. Sambon kom hem, så nu ska jag försöka ta mig samman och göra middag. Skulle bara vilja åka och handla pizza, men får lite kräksmak i munnen av bara tanken, så vi skippar det. :p

Hur mår din karl? Är han bättre? :)

Fy, är S så dålig igen :( vet inte om hon är för liten men min syster hade Alvedon i tablettform som man suger på, smakar svarta vinbär. Jag gillade dom inte med hennes ungar åt dom typ som godis.

Macken
Tack! Jo det kändes faktiskt nästan skönt när faster ringde, det sista vi alla ville var just att det skulle dra ut på tiden. Det här blev den näst bästa utgången, det bästa hade varit om han fått somna hemma. Nu är bara jag lite orolig över att begravningen blir precis som lillebror tänkt komma ut :crazy:

Munsönderfallande alvedon finns väl bara i 500mg och 250mg? Blir nog lite för starkt för våra små.
F.ö. tycker inte jag heller om dem, smakar riktigt illa enligt min smak men jag gillar inget som är svartvinbärs essens.

A ,rotesterar en del med supparna men om jag gjort den mjuk med hjälp av värme går dert bra. Flytande vägrar han helt o hållet, det blir tvångsmatning och sen spottar han ut den ändå.

Stackars Selma!
Här kör vi med flytande ipren till Oscar. Har fallit honom såpass i smaken att han med glädje suger i sig det ur sprutan och vill ha mer:D

Det är kanske lika bra att köpa hem en flaska ipren med, den smakar ev bättre :)

Emmah, tråkigt med din farfar. Nu har han iaf inte ont längre. Även om det känns som en dålig tröst.

Vi har med sjukstuga. jag har ont i hals och öron. A är snorig och hostig. E nyser men inga andra tecken ännu. H är frisk, som vanligt.
Jag hade ställt in mig på en skitjobbig dag hemma själv med småbarnen. Istället tog mamma hand om A när jag var tvungen att åka in till stan och bunkra upp med alvedon och skicka paket. På väg hem ringer hon och säger att A somnat vid bordet i stolen. det har han aldrig gjort innan. Iaf sov han på deras soffa så jag åkte hem med E och gjorde samma sak :D
Hämtade honom vid 4 och sambon dyker upp redan klockan 6.

Viv, på måndag kommer jag till det gula varuhuset. Om vi är friska vill säga. Jag tar bara E med mig (plus mamma) så om du hinner ses så vet du var vi finns! Någon annan får gärna med komma såklart :)

Kl eller något

Här hade det gått strålande för farmor och farfar att barnvakta. Han hade förvisso varit vaken och spexat längre än vanligt men sen somnat bums. Våran kväll var väl.. sådär. Eftersom vi inte har något slutet forum får det räcka med det.

Haha, trodde det var Emmah.s som jag svarade. :D

Akb: jag tror till och med jag köpt hem en flaska Ipren bara för att pröva, men sen tokglömt det för att S inte varit sjuk. Ska leta fram den. :)

Här har det inte varit mycket sömn... S vaknade vid 23 och var hysterisk. Hon var fruktansvärt varm, så vi gav Alvedon, vilket faktiskt gick ned, men det som varit värst är att hon är så täppt i näsan. Hon vaknar ca var 10e minut och är helt otröstlig tills hon somnar om. Sambon och jag delade upp det så att han tog första passet och jag fick andra passet, så 2,5 timme fick jag sova iaf... Har märkt att om jag har en hand på S så sover hon lugnare, så nu går det mest ut på att försöka hitta en så bra ställning som möjligt, utan att väcka den lilla björnen som sover...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2