Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Ohh no! Sjuk sambo, tycker synd om dig idag! :D ;)
Hoppas han kryar på sig fort! Jag skulle också ha flytt till Miltons rum om det va min sambo som va sjuk.

Stackars din farfar. Hoppas att de kan lindra hans smärtor så att han slipper ha ont iaf. Jag pratade med min kompis igen och hennes mamma hade visst förlorat medvetandet i ambulansen och sen inte vaknat mera. Jättejobbigt för anhlriga när det sker så hastigt men samtidigt skönt att veta att hon inte hade ont.

*kl*

Jo min son sålde för nästan 12.000 kr:eek: Och han har cyklat flera mil för att sälja till folk. En speldator, en notbook till mig, ett nintendo 3ds, 105 kr i kontanter och två biobiljetter fick han...
Kommer ihåg när jag sålde och var glad om man fick ihop till någon premie öht! det är fördelen med att det är ont om barn i skolåldern runt omkring ;)

Usch vad jobbigt med din farfar :cry:
Jag vet hur jobbigt det är att ta farväl. Min farfar hamnade efter en tids ensamhet efter att farmor dött 5 år tidigare, på sjukhus efter att han varit lite virrig ett tag. Han hade också hemhjälp, eller eg kom de bara dit med mat varje dag. Inte så mycket annat. Han ansågs klara sig själv. Sen till slut gav magen upp, och vi åkte till sjukhuset och skulle säga farväl. Usch vad hemskt och jobbigt det var alltså. Han fick maxdos av morfin, men hade ändå en massa kramper under tiden som vi var där. Och han hade dessutom andningsuppehåll, så var och varannan minut trodde vi ju att han lämnat oss. Usch :cry: det är så jobbigt, så jag förstår dig verkligen Emmah. Kramar till dig och din familj.

Sen som många andra säger, så hoppas jag att det går fort. För finns det ingen återvändo, så skall man ju inte behöva lida. Snyft.

Min farfar fick också cancer (hjärnan på honom), gick lika fort som för din morfar. Diagnos i maj - gick bort i september. Nu har farmor snabbt blivit väldigt gammal (84 blev hon i november) så vi får se hur länge hon är med.

Emmah: Jobbigt med din farfar, sänder massa kramar till dig!

Armani: Kåvepenin är ganska smalt penicillin så jag är inte så jätte förvånad att det inte fungerar så bra på ögonen.

Bollen: Hur gick det på din undersökning?

Dagens gnällinlägg...

Jag har inte ens orkat läst de sista sidorna och jag har inte hunnit skicka sms till min kompis som fyller år idag... Jag bryter ihop snart. Jag orkar verkligen inte med att inte ha en enda sekund för mig själv. :( Maken är på julbord och den här kvällen har inte varit rolig. Trots minutiös multitasking planering så går allt bara fel. Albin måste exempelvis bli attackhungrig när jag nattar Vilgot. :grin: Jag är så trött att jag går av på mitten, men än är inte kvällen slut. Nu sover äntligen Vilgot och då är det bara att börja med mat-blöjbyte-nattning av nr 2.

Jag kommer att vara lagom sur när han kommer hem, även om jag innerst inne unnar honom en egenkväll. Frågan är bara när jag ska få nån...

Usch, din stackare! Jag beundrar verkligen folk som har flera småbarn. Jag skulle aldrig orka, har inte tålamodet alls! Efter en heldag ledig och hemma med Flisan är jag helt slut och längtar till jobbet! Sämsta mamman ever...

Har ni varit på typ Lekobus landet med era barn? Uppskattade de det i så fall? Någon som är sugen på en träff där i januari? I Västerås eller Örebro.

Jag orkar ju inte heller... Dom här ensamdagarna är enbart jobbiga, ser inget roligt alls med dom. Jag visar inte så mycket utåt, men inom mig kokar det bara när Vilgot river i allt så fort jag har uppmärksamheten på annat håll och när Albin börjar skrika när jag ska få V att sova... Jag måste duscha också, men när ska jag göra det? Jag orkar verkligen inte nu, så det får bli tidigast imorgon kväll. :crazy:

Hua förstår att du är knäckt! Ni kan inte bestämma en dag bara då du får en ensamkväll? Även fast du inte har något spec. du måste göra? Så att du har något att se fram emot tänkte jag!

Hoppas båda dina barn sover nu så du kan sitta ner och pusta ut lite innan du går och lägger dig! :)
Kram på dig!!!

Nu har Albin sommat mitt i maten, så jag ska lägga honom i sängen nu. Jag ska sova jag med.

Jo, jag tänker ta ut lite ledigt i helgen. Åka iväg ensam till Erikslund i ett par timmar och inte göra nånting annat på hela dagen än att mata Albin.

Usch...

Åh gumman. Vad skall man säga? Jag har ju (som jag tror att jag nämnt tidigare i trådens historia) valt att inte berätta så mycket om hur jobbigt, och sjukt påfrestande det är att vara 2-barnsmamma. Detta för att jag inte ville skrämma/avskräcka er som väntade barn och sen för att jag verkligen hoppades att jag skulle vara den enda att känna så.. Men det verkar inte vara så.

Jag ångrar inte mina barn. Aldrig! Någonsin! Men, jag står inte ut som småbarnsmamma. Orkar verkligen inte (ja, tyvärr, fortfarande när den lilla nu är 21 månader gammal) vara mamma vissa stunder av dagen. Det är kvävande.

Jag skall inte skriva något som drar ner humöret mer, men jag tänkte bara säga att det finns fler här ute som mår piss. Så du är inte ensam! Man får väl trösta sig med att det är under en kort period som de är så små. Men samtidigt, man skall ju gärna göra mer än att överleva dagen också :crazy: Försök stoppa in någon stund med egentid som är bokad, så att du har något att se fram emot. Din man jobbar ju visserligen varje dag, men det är ofta mer semester att vara på jobbet än att ha ansvaret hemma tycker jag.

Stor kram till dig. Du är en duktig mamma!! :bow:

Jag har varit på Lekobus i Örebro med mina killar. Den stora härjar ju rätt fritt, och lilleman har kravlat omkring i "babyhörnan". Det är mkt lugnare inne i babyhörnan än ute på golvet, men tyvärr ville ju min lilla bara ut till det stora området så det var en väldans massa passande och springande efter.

Tack... :love: Nu gråter jag nästan... Ibland känns det som att jag är ensammast i världen när t.ex vissa skriver på Fb "idag ska jag och barnen mysa hela dagen". Jag undrar om de verkligen menar det eller om det är en fasad utåt.

Nu ska jag släcka lampan innan mannen kommer hem. Han skickade sms för en halvtimme sen att han var på väg. Jag orkar verkligen inte prata med honom nu, vill bara sova...

Jag har med haft psykbryt idag. Dagen började kanonbra med lämning av a på dagis. fika med jobbarkompis på morgonen. det började skita sig när de ringde från dagis och ville att han skulle hämtas tidigare. Fick stressa hem från stan, När jag kommer hem sover han i bilen men då är E pigg för hon har ju sovit hela em. dessutom ska hon hungrig hela tiden. Hinner faktiskt tända i pannan och ta reda på en maskin tvätt. Sen börjar värsta tiden på dagen. Vid tre vaknade A, smågnällig, mammig, snorig, hungrig.E är hungrig och har magknip, vägrar ligga själv. H kommer hem från skolan och har som sp många gånger förr glömt hälften av läxböckerna.
Jag blir väldigt irriterad och när jag pratar med mamma i telefon för att höra om hon en kan ta A någon timme imorgon, då kräker E ner hela mig och sig själv. jag säger till mamma att strunt i det. jag är nerkräkt och lägger på luren. Givetvis ringer mamma tillbaka direkt, hon ringer varannan gång på hemtelefonen och mobilen. Nu flippar jag nästan ut. Hallå! Jag är nerkräkt och det rinner längs ryggen jag vill inte prata nu. jag svarar inte uten sätter telefonen på ljudlöst. Då ringer hon till H på hans mobil och vill prata med mig. Jag är fortfarande nerkräkt! Badar E och i farten badas A med. Då har hon ringt igen och undrar varför jag blev sur innan och la på luren och inte ville prata med henne. Jag blev inte sur (från början alltså) jag blev nerspydd. Sur blev jag när hon måste ringa femtioelva gånger när jag inte svarar direkt.

sen är jag dessutom tjurig över julen. Julafton ska vi fira här hos oss, jag sa redan i påskas att jag inte åker bort på julen med tre barn. Syrran kommer inte hem på julafton utan det blir bara vi och mina förldrar. Nu har mamma och syrran bestämt att vi ska fira hos syrran (10 mil) på annandagen. Min tanke var att det skulle bli något hos föräldrarna (600m)
när jag sa till mamma att jag inte var sugen på att åka till syrran med tre barn till ett hem där det bara finns designade möbler (syrrans kille är möbelsnickare och jobbar på välkänt företag) fick jag bara en sur kommentar från henne.
Min syrra har inga barn och det är väl lättare för de som är två stycken att flytta på sig istället för att vi 5 plus föräldrarna ska åka dit. Sen är det säkert mammas idé, syrran har säkert inget emot att komma hit istället...

Mitt bidrag i gnällinläggen.

Här sover alla tre barnen nu. (jag har inte heller duschat ännu. min sambo är på jobbet..)

Emmah.S
Hoppas din farfar får avsluta med flaggan i topp och med god smärtlindring.

Oregano
Det kommer bli bättre! O du kämpar på jättebra!

Mikan
Förstår irritationen när någon telefonterrar en när men är nerspydd. Ang jul så skulle jag ringt systern och frågat om ni inte kan vara hos er istället. Misstänker att de är ungefär lika piga på att ha dit er som ni är på att åka dit.

+ Svartfot, tack för era svar. Då går det alternativet bort. Har verkligen ingen aning om avstånd så det är jättebra med era inputs :)

Bollen: Hur gick det på din undersökning?

Läkaren tyckte det var självklart att jag skulle opereras.... hjälp! Så jag fick lämna blodprov och uppgifter så att allt blev klart.
När jag kom hem ringde de ifrån Kirurgen och erbjöd mig en operationstid på torsdag om en vecka :eek:.
Jag tackade nej, vilket hon hade full förståelse för.... Så nu blir det inte innan nyår i alla fall :angel:

Ärligt så är jag skitskraj för sövning och operation. Makens farfar dog av komplikationer under en rutinoperation....
Det närmsta jag har varit med om är förlossningarna, men då har jag ju varit vaken.....

Tack... :love: Nu gråter jag nästan... Ibland känns det som att jag är ensammast i världen när t.ex vissa skriver på Fb "idag ska jag och barnen mysa hela dagen". Jag undrar om de verkligen menar det eller om det är en fasad utåt.

Det är en fasad :devil:
Nej då, ibland kan vi lyckas mysa , men oftast så är det full fart, håll koll, avledningsmanövrar, mutor..... vissa dagar är jag helt slut när maken kommer hem.
Vera sov mycket när hon var liten, det underlättade.

Åh Emmah :(97 är verkligen ingen dålig ålder och speciellt om man fått vara frisk så länge. Kram till dig och familjen.

Oj det var snabba ryck, förstår att du tackade nej. Är det en titthålsop? Mamma gjorde den för ett par år sen och jag minns att hon var på benen ganska snabbt.

*kl*

Hej alla!

Jag hoppas allt är superbra med er, har missat så mkt känner jag..

Så:

GRATTIS till er som väntar bebis/precis fått! Inte klokt ju vad det ynglar sig här :)

Hoppas ni alla mår bra!! Saknar er och tänker på er ofta, men tiden räcker inte till, inte orken heller just nu!

KRAM:bump::love:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18