Jag har med haft psykbryt idag. Dagen började kanonbra med lämning av a på dagis. fika med jobbarkompis på morgonen. det började skita sig när de ringde från dagis och ville att han skulle hämtas tidigare. Fick stressa hem från stan, När jag kommer hem sover han i bilen men då är E pigg för hon har ju sovit hela em. dessutom ska hon hungrig hela tiden. Hinner faktiskt tända i pannan och ta reda på en maskin tvätt. Sen börjar värsta tiden på dagen. Vid tre vaknade A, smågnällig, mammig, snorig, hungrig.E är hungrig och har magknip, vägrar ligga själv. H kommer hem från skolan och har som sp många gånger förr glömt hälften av läxböckerna.
Jag blir väldigt irriterad och när jag pratar med mamma i telefon för att höra om hon en kan ta A någon timme imorgon, då kräker E ner hela mig och sig själv. jag säger till mamma att strunt i det. jag är nerkräkt och lägger på luren. Givetvis ringer mamma tillbaka direkt, hon ringer varannan gång på hemtelefonen och mobilen. Nu flippar jag nästan ut. Hallå! Jag är nerkräkt och det rinner längs ryggen jag vill inte prata nu. jag svarar inte uten sätter telefonen på ljudlöst. Då ringer hon till H på hans mobil och vill prata med mig. Jag är fortfarande nerkräkt! Badar E och i farten badas A med. Då har hon ringt igen och undrar varför jag blev sur innan och la på luren och inte ville prata med henne. Jag blev inte sur (från början alltså) jag blev nerspydd. Sur blev jag när hon måste ringa femtioelva gånger när jag inte svarar direkt.
sen är jag dessutom tjurig över julen. Julafton ska vi fira här hos oss, jag sa redan i påskas att jag inte åker bort på julen med tre barn. Syrran kommer inte hem på julafton utan det blir bara vi och mina förldrar. Nu har mamma och syrran bestämt att vi ska fira hos syrran (10 mil) på annandagen. Min tanke var att det skulle bli något hos föräldrarna (600m)
när jag sa till mamma att jag inte var sugen på att åka till syrran med tre barn till ett hem där det bara finns designade möbler (syrrans kille är möbelsnickare och jobbar på välkänt företag) fick jag bara en sur kommentar från henne.
Min syrra har inga barn och det är väl lättare för de som är två stycken att flytta på sig istället för att vi 5 plus föräldrarna ska åka dit. Sen är det säkert mammas idé, syrran har säkert inget emot att komma hit istället...
Mitt bidrag i gnällinläggen.
Här sover alla tre barnen nu. (jag har inte heller duschat ännu. min sambo är på jobbet..)