Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Premiärinlägg från min nya dator! som H har varit snäll och sålt jultidiníngar och sponsrat sin mamma med. ( han plockade ut två datorer en speldator och denna enklare som jag kan ha och surfa med. Givetsvis så köper jag den av honom)

Det är säkert en kombination av att det är andra barnet plus att mini spjärnar emot och kryper uppåt som gör att bf måttet är större denna gång. :)

Jo fårse om hon kan tänka sig att göra en nästa onsdag om Mini inte tittat ut då. Hade inte tid att be om en idag. Men bm trodde Mini skulle komma i helgen men det vet man ju aldrig.

Kul att höra ifrån dig! Men tycker så synd om er som aldrig får bli helt friska. Det va verkligen en besvärlig ögoninflammation eran M dragit på sig :( förstår att du vill göra tentan nu så du slipper ha den hängande över dig hela julen. Skickar en stor peppkram!! :)

Usch usch, Stackars M. Det var ingen liten sjuka han dragit på sig. Så liten och så sjuk. Stackars..

Oregano: Fan vad gött att höra!! Så kul att det kanske äntligen blir så att du trivs till 100% på jobbet :banana: Verkligen härligt

Ia*: Säg inte så, usch för varg :crazy:

Aneka: Hoppas att mini kommer snart! :)

Om Mini stannar en vecka till får han dela födelsedag med mig :banana: ;) Du får tänka att Milton redan baxat upp porten, så Mini kommer glida ut lätt även om han blir större :D *asdålig eftermiddagshumor*

Oregano: skönt för dig att chefen försvinner! :laugh:

Armani: stackars M, kan han inte få bli frisk snart :(

Back to business, har en halvtimma kvar men inte tagit någon rast på em så kände att jag behövde rensa huvudet lite med ett snabbt Bukebesök!

kl

Är det någon av er som är bra på att teckna??? Skulle behöva en teckning till min film som jag ska göra i skolan. en där en mamma står och förklarar för sitt barn (som inte behöver synas på bilden) någonting i still med att *du kommer inte få en häst, det får du skaffa när du flyttar hemifrån och tjänar egna pengar.* typ en mamma som hytter med näven eller hur man nu skulle kunna illustrera det. Ni vet när dottern tjatat om en egen häst för hundrade gången...

Jag är helt värdelös på att teckna och kan inte ens få till en sträckgubbe som skulle kunna likna. Det behöver inte vara en avacerad bild, bara en där man förstår, lite svart/vit siluett eller något. Skulle behöva en filmruta där en sådan bild finns med. Eller vet ni någonstans på nätet där man kan få ta bilder och använda.

Det där lät ju smarrigt, samma med tipset om saffranscheesecake (tyvärr gillar inte sambon saffran)
Men nu har jag precis kommit hem ifrån affären, så jag hann inte läsa ditt tips.
Kom på att jag har en kokbok med underbara sötsaker. Vinterns söta heter den. Och där hittade jag en supergod grej jag gjorde för några år sedan.
Ska göra denna:d

*kl*
Mitt SS paket är klart men ej ännu skickat. Hade tänkt skicka det ikväll men insåg att jag likagärna kan göra det i morgon när jag lämnat Theo hos dagmamman, stopp-tiden för inlämning är redan passerad.

Var och hälsade på, eller rättare sagt mest troligt tog farväl av min farfar i dag :cry: usch vad det gjorde ont i hjärtat att se honom så dåligt. Jag, och alla andra också, hoppas att det för hans skull får gå fort nu. Han har varit så gott som kärnfrisk i alla sina 97 år, har sista åren ätit Alvedon mot kärlkramp och någon annan medicin, dessutom helt klar i huvudet. Som mest hade han ungefär 1 timmes hemtjänst om dagen och tjopp så blir det så här :(

Det där lät ju smarrigt, samma med tipset om saffranscheesecake (tyvärr gillar inte sambon saffran)
Men nu har jag precis kommit hem ifrån affären, så jag hann inte läsa ditt tips.
Kom på att jag har en kokbok med underbara sötsaker. Vinterns söta heter den. Och där hittade jag en supergod grej jag gjorde för några år sedan.
Ska göra denna:d

Ohmy......
Skriver upp den

Ja, den är supersmaskig, men va noga med pepparmintsdropparna. Har råkat ha i några droppar för mycket, så jag tyckte nästan det smakade tandkräm:D
Och så ska man ha vanliga, hårda polkagrisar i, men idag hittade jag bara sånda där som är lite mjukare. Möra polkagrisar tror jag de hette, supergoda, men just till kakan ska det noga vara de hårda.

Fy vad tråkigt med din farfar! Men som du skrev, hoppas för hans skull att det går fort nu när det kanske inte finns nån större chans till förbättring:(

*kl*
Mikan: Jösses vilken driftig son du har! Han måste ju sålt mängder av tidningar för att få ut två datorer!:laugh:

Vi har två böcker av dem.Så många goda recept *mums* Fast denna har jag inte provat. Har mest bakat ur två systrars söta.

Säger (skriver) som AKB, vilken duktig son du har! Mäkta imponerat måste jag säga eller har ni fått köpa mkt jultidningar?! :laugh: minns när man sprang runt i byn och sålde sånt där själv, oj vad man jobbade, drömmen var ju en dator men så mycket lyckades vi aldrig sälja. Tror vi fick ihop till en freestylecd-spelare + lite fickpengar som bäst, men vi var nog rätt nöjda ändå!

På tal om just jultidningar. Är ingen som sålt här på ett tag...kanske får ta det som extraknäck nästa år :D

Jag kan fixa en bild, fast beroende på när du måste ha den. Är astrött ikväll så kan inte garantera att jag orkar hålla ögonen öppna efter jag fixat med allt som måste göras.

Vad tråkigt med din farfar. Jag kommer nog dö lite själv när min farmor försvinner. Kommer förlora många inom en alldes för snar framtid känns det som, farmödrar/farfädrer/etc lever ju tyvärr inte alltid och våra är eller närmar sig 80.

Håller med övriga, jäklar va han lär ha sålt tidningar! Eller har ni väldigt snällt släkt? ;)
Kul att även du kunde få en fördel av hans säljande! :)
Jag tror att jag fick ihop till en klockradio när jag sålde, hade inte så mkt grannar när man bodde hemma hos mamma och pappa. :)

Ja det är ju tyvärr den bittra sanningen. Många trodde att han skulle vika in årorna redan när farmor dog för snart 7 år sedan. Men icke, pigg å glad har gubben varit, eller ja, de sista året har han väl inte tyckt varit så himla roligt, alla hans vänner har ju redan dött.

Det som smärtar mig mest är 1. Allt han vet och kan som ingen dokumenterat och 2. Att han hade så ont idag när vi var där, trots morfinet :cry: gubben klagade aldrig så man förstod verkligen att det gjorde ont nu....

*kl*
Yeeeey, sambon har fått magsjuka :( tror jag och Theo delar på hans 90s säng i natt!

Jobbigt att säga farväl men skönt att hinna göra det endå på sätt och vis kanske? Håller tummarna att han slipper lida på slutet! Min mormor är väldigt dålig och har varit länge så för hennes del kommer det troligtvis bli en lång och seg historia och det skär i hjärtat på mig! :(

Jag håller med dig. Det kommer att bli ett stort hål i hjärtat när min mormor försvinner, vilket tyvärr verkar vara rätt snart, 91 år som hon hunnit fylla. Det har gått väldigt fort de två sista åren, i stort sett sen hon slutade kunna gå ordentligt och måste få hjälp med att handla, städa osv. Hon tappade livsgnistan. :(

@Emmah: jättetråkigt med din farfar, men ändå "skönt" att han har sluppit må dåligt och verkar ha haft ett bra liv fram till nu. Så var det för min morfar också, han fick beskedet att han hade cancer i april och dog i augusti. Även fast det fortfarande skär i hjärtat, så är jag idag glad för hans skull att det gick så fort. Men det tar inte bort ens stora sorg, jag förstår att det känns väldigt tungt och med hela hjärtat så sörjer jag med dig.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte