Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Nej ni är ju några stycken som inte har en, men majoriteten har nog en nu va? Lite kul mot när tråden skapades och det va väldigt få som hade en. :)

Fast du surfar väll från en iPad ibland så man skulle kunna säga att du räknas till Apple sidan iaf! ;)

Fast det beror på vilken storlek det va? 16gb finns att få inom några dagar. 32 och 64 är det ca 8 veckor på. Men iofs kan ju vara så att företagen får förtur det har jag ingen koll på.

Edit: wiiiiie! Gick in och kollade hur det gick med leveranserna för 3 nu och svart fanns tydligen inne i alla storlekar och den vita kommer förhoppningsvis v51! Alltså om jag har tur redan nästa vecka!! Yeey!! Håller tummarna att den kommer innan nyår iaf då! :)

Senast ändrad:
Bra fråga, det har jag inte ens tänkt på ;) Inte direkt iPhonenörd - än :angel: Får väl se om jag svänger om. Mycket varför den passar som jobbtelefon är ju att den är relativt bra att dokumentera med, foto och film, lätt att synka med datorernas kalendrar etc (vi har Mac på vår avdelning) osv. Tror säkert jag kommer bli nöjd. Är bara lite rädd för autocorrect efter att ha läst på www.damnyouautocorrect.com :rofl:

Vissa ska då ha det bra :p jag får nog min om 3v FÖRHOPPNINGSVIS. Va ju bara 5v sen jag beställde den. :grin: Det va en väldigt snäll arbetsgivare du har fått! :)
Det är inte många här inne som Inte har en iPhone nu va?

Ingen här heller. Android är det som gäller här ;):D

Borde gå och lägga mig men jag vilade middag med Iggy idag. När vi sover middag ihop sover vi alltid så länge. Båda sover stenhårt. Vi gick och la oss vid 12.30 och sen vaknade vi strax efter 16 när sambon kom hem :o Iggy däckade vid 19 igen men jag är inte alls trött.

Tror Iggy är inne i en växtperiod just nu, idag har han vart hungrig hela tiden. Till kvällsmat åt han två jätteportioner av köttfärslimpa med potatis och sås, två mackor och tre glas mjölk. Sen åkte vi och handlade då klämde han i sig en banan och precis innan läggdax slukade han ytterligare 300ml välling :eek: Hoppas bara det inte kommer ut igen :grin:

Kl

Godmorgon!
Önska mig lycka till idag. Jag har verkligen inte råd att bli arbetslös... :crazy: Ska gå upp och göra mig klar nu, sen drar jag till jobbet och får domen.

(Håll en extra tumme för att min underbara (ironi) chef har fått någon pensions-/avgångslösning! :angel:)

Under inställningar-allmänt-tangentbord :)

Oregano, jag håller tummarna för att du sitter säkert och att chefen får gå!

Kl
Själv äter jag frukost, ska jobba idag och sambon får vara hemma. M hostar nätterna igenom så pass illa att hon kräks, så jag har inte sovit något direkt i natt, är så rädd att hon ska kräkas och att man inte hör, så jag har inte vågat sova. Tänkte ringa läkaren idag, hon har haft hosta en dryg vecka och det går liksom åt fel håll hela tiden.

Surfar mest från iPaden, speciellt efter att min MacBook inte vill starta. Det är något glapp i strö kabeln och batteriet dog när datorn var ett år..... Eftersom min mamma är marknadsförare och jobbar mycket med layouter och liknande så är jag uppväxt med Mac, men jag måste säga att det är senaste åren som jag har börjat förstå fördelarna med den. Numera tycker jag att Pc är jobbigt.

Fast jag gillar min anderoid-telefon. Behöver den bara till att ringa med när jag är hem ifrån, vilken jag inte är så ofta :angel:

Kl

Godmorgon!
Önska mig lycka till idag. Jag har verkligen inte råd att bli arbetslös... :crazy: Ska gå upp och göra mig klar nu, sen drar jag till jobbet och får domen.

(Håll en extra tumme för att min underbara (ironi) chef har fått någon pensions-/avgångslösning! :angel:)

Lycka till idag!

Själv ska jag och träffa en kirurg och prata om det är aktuellt med operation för gallstenarna..... Kul kul....

Wee, jag hämtade min igår. Den ligger i obruten förpackning här hemma dock. Lyckades krossa baksidan på min 4 igår så jag måste beställa en ny och eftersom sonen ska få den gamla ( och han vet inte det än) så tar jag inte fram den nya förens det är fixat.

Vad är det för skillnad på 4 och 4s egentligen?

Blä vi har en varg som stryker runt husknuten här. Känns sådär måste jag säga. De har sett spår på elljusspåret ,bara hundra meter från vårt hus, häromdagen. Och igår kväll var sonen och jag ut i vår skog och plockade lingonris med pannlampor på huvudet. När pannlampan lyser på hunden så lyser hennes ögon grönt. När jag vid ett tillfälle vände mej om så lyste det grönt på samma sätt i skogen bredvid oss..... Försöker intala mej att det var en räv. Även om det måste ha varit en vääääääldigt stor sådan. :crazy:

Idag ska jag dra banden till hagarna. På söndag morgon tar vi upp hästarna. :banana: vad skönt det ska bli!!

OREGANO- håller både tummar och tår nu!! Hoppas det går precis som du önskar nu!

Förresten, tack för alla restips och hotelltips :laugh: Funderade lite på transport och så när vi är i sthlm. Kikade på SL's hemsida och där fanns något som hette 72-timmars pass och jag antar att man får åka hur mycket man vill då. Ingår buss då också? Såg nämligen i tråden om restips i Stockholm att man kunde ta bussen till Märsta och sen tunnelbana därifrån. Är det en jättebökig resa?

Man byter till pendeltåg i märsta, inte tunnelbana. Och ja, den resan tar lång tid, och de bussarna går inte jätteofta. Märsta är tågets slutstation, så det tar en god stund att ta sig in till stan därifrån. Har man SL-kort är det absolut det billigaste alternativet, men också helt klart det som tar längst tid. Så om man är pank men har oceaner av tid så är det ett bra alternativ.

SL-kortet gäller på all kollektivtrafik i länet: buss, tunnelbana, pendeltåg, spårvagn, tvärbanan, roslagsbanan, osv.

Tack alla! Ingen på min avdelning blir uppsagd! :bow: Känns skönt. Hur det blir med chefen vet jag inte än. Det blir ett till möte kl 11, kanske får jag veta nånting då.

Grattis va skönt! :)
Har du Albin med dig på mötena?

*kl*
12.30 ska jag till bm :( hoppas hoppas att det blir sista besöket där!
Men innan det ska jag ta en kik på stan efter Ss-paketet(inte alls ute i sista minuten:o )
För imorgon är sista dagen att posta era Ss-paket!! Hittils har jag bara fått ett pm om att paketet är postat!

:eek::eek:Varg är en av mina mardrömmar! Har ju kommit massor av vargrapporter på senaste. Att de blir mindre skygga för att gå nära bebyggelse och massa hundar har blivit tagna!
Här nere är det inget stort bekymmer. Men för ca 4-5 år sedan såg jag en varg ungefär 2 mil härifrån. Är helt hundra på att det va en och jag va inte ensam i bilen heller och den andre såg den med.
Och en snubbe pratade i lokalradion dagen efter om att han hade sett en i närheten av där vi sett den.
Jättefina och vackra djur, men det fanns en anledning till att de trotades för hundra år sedan.

Oregano
Gud vad skönt! Men fy vilket besked, för de frabbade, att få så just innan jul.

AKB
Det e ganska skoj att plugga och man kommer hyfsat snabbt in i det även om det var ett tag sedan.

Viv
Säger som Mabuse. Kollektivtrafiks alternativet finns men är inte särskilt bra. Men det beror till viss del vilken dag och hur dags ni kommer. Här finns i a f tidtabellen för bussen:
http://sl.se/ficktid/vinter/v583.pdf

Ia*
Förstår att det känns lite läskigt med varg. Jag skulle skitskraj. Även om jag någonstans vet att det e större risk för att det skulle hända nått på vägen hem från tunnelbanan.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023