Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Förstår att du saknat dom! Jag känner mig naken bara jag tar av den för att baka!
Jag skulle också vilja ha två ringar :p

*kl*
Obs: Svammel....

Men jag är så rådvill! Det börjar dra ihop sig till skolstart för mig del. Kommer få reda på om några dagar om jag kommer in eller inte. Men jag är till 99% säker att jag göra det.
Men jag har börjat ångra mig rejält! Vill verkligen inte! Men det känns som jag inte har nån framtid om jag inte sätter mig vid skolbänken. Finns inget jag kan jobba med (känns det som) utan utbildning (förutom djurskötare som jag kan titulera mig till, men jag vill inte jobba på någon annans gård igen)
Har varit arbetslös sen 2006 om man inte räkna med några få inhopp på gården jag jag slutade ifrån när någon varit sjuk/ledig.
Våran gård är för liten för att jag skulle kunna vara anställd, skulle inte få ut många kronor i lön efter skatter och avgifter.
Suck! Kan inte knalla runt längre utan att göra nåt!
Vill bara gräva ner mig nånstans...

*kl*

Usch, nu har polisen haft presskonferans och berättat det som vi alla här i trakten misstänkt, att det var ett annat barn som dödade den lille killen för två månader sedan. Stackars familjer :(

Fförstår lite hur du känner...
Känner att jag borde plugga med för att ha en bättre chans, men jag kan verkligen inte komma på vad jag vill och då funkar det ju inte. Jag känner mig själv och vet att jag verkligen verkligen måste vilja för att plugget ska fungera, dessutom är jag typ livrädd för såna långa inlämningsuppgifter som brukar vara... Har alltid haft svårt för sånt :(

Härligt!!

Jag saknar mina ringar. Kunde ha dem ca två månader innan jag blev gravid igen. Mina fingrar tjockar tydligen på sig...

Fförstår lite hur du känner...
Känner att jag borde plugga med för att ha en bättre chans, men jag kan verkligen inte komma på vad jag vill och då funkar det ju inte. Jag känner mig själv och vet att jag verkligen verkligen måste vilja för att plugget ska fungera, dessutom är jag typ livrädd för såna långa inlämningsuppgifter som brukar vara... Har alltid haft svårt för sånt :(

Samma här, är jättekluven om vad jag vill göra. Men när man, som jag gått hemma så länge kan jag inte vara kräsen heller.

Vi har tackor som är påväg att lamma idag,och när jag satt hos dem och höll span så började jag spåna i att utöka. Sälja av kreaturen och har 150 tackor istället, skulle iaf bli ett halvtidsjobb för mig.
Men få med sambon på det är en helt annan grej, han är väldigt insnöad på kreaturen :(

Jag vet precis hur du känner dig, jag är precis likadan. Det är alltid som värst innan man börjar. :/

Jag brukar alltid intala mig själv att jag måste ge det minst 4 veckor, annars vet jag att jag ger upp. :grin: vilket jag brukar göra ändå efter de 4 veckorna. :p

Åhh lammisar :love: Att utöka lammproduktionen kan ju vara värt att tänka på, men för att det skall bli lönsamt så bör man inte sälja köttet till slakteriet utan se till att få avsättning för det själv, är väl samma sak med nötterna också. Går kanske kombinera?! Starta en liten gårdsbutik där ni kan sälja kött, potatis och kanske lite förädlade styckningsdetaljer så som ex rökt lammbog och lite skinn?! :idea: Vet inte hur det är söderut men här uppe är lammkött superpoppis, ffa om det är KRAV! Mamma har sålt alla sina lamm redan och då är inte alla slaktade än heller.

Antingen utökar ni till en ordentlig besättning eller lite sucessivt, du kanske ska hoppa på utbildningen samtidigt som ni utökar besättningen, då har du ju en utbildning att tillgå ifall lönsamheten inte blir 100%ig.

Grannen säljer bison och nötkött i sin lilla butik. Verkar inte gå något vidare för dem. Men då har de rätt tråkig lokal och lite för långt ifrån den allmänna vägen för att folk ska palla.
Men ett sammarbete med dem och skaffa nya gemensamma lokaler med bättre läge kanske vore nåt.
Haha, vadå spåning;)

Kommer nog i så fall köra vidare på texel främst med några med finare ull som man kan skicka till beredning.

Men den där sambon ska vara med på det med. Våra sex får tog några år för mig att få igenom att skaffa.

Kom inga lamm nu ikväll (än så länge) Kommer väl komma sent ikväll som vanligt.

Ja, här är det 35 timmar, jag tycker det är jättebra både för barnen och föräldrarna. M älskar sitt dagis och vill ju dit och vill inte hem, det känns tryggt för oss också inför ev syskon att vi inte behöver dra ner på hennes dagistider. Maxtaxan här är också 1260 kr.

*knapp*

Igår hade de drop-in fika på Isabellas avdelning och i söndags hade de gemensamt lussefirande för hela fsk. I alla fall. Isabella hade jätte jobbigt igår med alla föräldrar och barn :( hon hade lämnat alla och gått in i ett avskiljt rum för sig själv för att komma undan stojet. Jag jobbade till kl 18 igår så M stannade inte på drop-inet utan tog Isabella och åkte hem för att hon skulle få lugn och ro. Tycker så synd om Isabella som ska ha det så jobbigt med andra människor.

Ska hon alltid ha det så? :( Det enda som talar emot dagmamma just nu är att det är för många barn på en person. Jag vill ha personaltäthet och tycker det är lagom på fsk med max 4 barn/pedagog. 8 barn på en vuxen tycker jag känns lite när Isabella uppenbarligen behöver mycket kontakt med vuxna (hon leker helst inte med de andra barnen)

Jobbigt att hon har så svårt med mkt folk. :( Fast tror du inte att det kommer bli lite lättare ju större hon blir och man kan förklara mer varför det är mkt folk? Har hon det lika jobbigt vid kalas hemma hos er när släkten kommer? Alla kan inte gilla stora samlingar tyvärr men men mkt prat kanske hon kan börja tycka att det är ok så hon slipper gå undan? Förstår att du tycker att det är jobbigt och håller med dig om resonemanget ang. Dagmamma.

Jag vet inte vad jag tror men jag hoppas ju att hon ska bli bättre med folk. Vi har inte varit så många på kalas och så men när vi har varit några stycken på ca 10pers så blir hon tillbakadragen och vill helst vara hos dem hon tycker mest om och det är jag, M eller min pappa.

Tycker hennes blyghet eller vad man ska kalla det har blivit värre sedan hon började på fsk. Så jag måste erkänna att jag har lite ångest över hur det ska gå på julafton och annandagen när det är dags för släktträffar. Folk har ju dessutom svårt att låta henne vara och låta henne komma till dem. Hon har väldigt mycket intregritet.

Här är också 1260 maxtaxa vilket vi får betala. Iggy går mindre än ett 15-timmars barn men vi får ändå betala det högsta eftersom de beräknar utifrån vad man tjänar.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar