Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Tror bestämt att det börjar vara dax för en peppdans! :bump: :banana: :bump:

Kl
Är less på att vara förkyld nu *gnäll* Precis som jag sett på maken och H innan, så är det här en lågintensiv och långdragen variant. Den där jobbiga kallsup känslan, yrsel, öm hals, lättare feber som kommer och går och såå trött. Inte tillnärmelsevis så jobbigt som tex kräksjukorna som florerat i tråden men man är ju sitt eget elände närmast ;)

Vi var bjudna på fika hos några i byn här ikväll. De har kennel och även om de inte hade valpar just nu (sista kullen flyttade i fredags, som tur är!) blev jag inte alls sugen. Nej då.

Heja heja heja Mini!
Hoppas att det är på riktigt nu så att du inte behöver vänta längre :)

Oregano, Jag tycker det var jättesniket av dagis, när jag var iväg på konferens i förra veckan fick vi ha M en timme längre på dagis de dagarna så att sambon skulle hinna både lämna och hämta.

Lottch, jag personligen hade valt den andra, men säger som Modett att jag hade föredragit den kortare. Dock tror jag att du skulle klä jättebra i den första :)

Vi missade också luciafirandet på dagis idag, M lyckades bli sjuk. Verkar vara samma som Lottch S, hon är hes som få och hostar. Dessutom har hon 2 tänder på väg upp, det är inte lätt att vara M nu :( Säger som Modett igen, ingen vinterkräk, men jobbigt ändå.

Annars har jag varit och ridit lektion ikväll, och det är en sån boost när det går riktigt bra. Hästen gick som en klocka idag och var jättehärlig, trots storm utanför och fladdrande ridhusduk. Sist jag red lektion var hon rent utsagt hemsk, som ett betongblock, så det var jättekul att hon var så fin idag.

Men nu är det ju i a f inte långt kvar. Om några dygn så har din lilla pojke blivit storebror.

Så ta nu få mini ta och pallra sig ut. Annars så e ju risken att h*n missar julklapparna.

Haha, det är faktiskt vad det lutar åt, jag gillar båda, fast på olika sätt. Paljetter är egentligen inte min grej, har bara ägt ett paljettplagg i hela mitt liv, men jag vet inte om ni såg Viktorias paljettklänning från Nobelfesten? Tyckte att den var så fin, utan att vara för mycket och det här är samma designer (fast utan nobelprislapp...). Suuuck! Får ta paljettklänningen nu och rycka den rosa på rean. :D

Stackars lilla M. :( S har hostat hela natten, jag med, hehe, så jag vet hur jäkla illa hon känner sig... Det lutar åt att vi är hemma imorgon båda två, jag skulle egentligen ha åkt till Ikea med en kompis och ätit julbord :D men jag kan inte släppa iväg lillstrumpan när hon mår såhär. Suck, att hon aldrig kan få bli bra. :( Nu har hon snart varit dålig i en vecka. :(

Kul med lektionen! Det är verkligen sånna kickar man behöver. :) Den 19/12 ska vi till tandläkaren du tipsade om förresten, ska bli väldigt spännande att se vad de säger och vilket bett de rekommenderar. Just nu går han på ett rakt, vanligt tränsbett och går faktiskt (tusen pepparpeppar ta i trä) bra och får inga sår. Jag har ju inte kunnat åka och titta sen i onsdags, känns lite surt.

Nej, nu ska jag försöka somna om efter att ha varit uppe och kissat. :p

Det dog ut som vanligt vid kl 23 :( jaja nångång lär han väll hitta ut. Bara det inte blir på julafton :crazy: OM det blir fler barn sen så ska jag inte 'planera' in den så nära jul nästa gång.

Hur går det för dig? När jag ringde in frågade bm vart det gjorde ont. I nedre delen av magen var tydligen rätt svar :D, så nog är något på gång allt. Om det inte gjorde särskilt ont förra gången så får du nog åka in trots att det inte gör så ont nu heller. Jag ringde ju först när jag fick lov att börja andas och koncentrera mig på värkarna (helt plötsligt blev kom de mycket tätare då också) och det var ju efter 4,5 h svaga värkar. Jag förstår precis hur du resonerar, men hade jag ringt bara en kvart senare hade det kunnat bli riktigt jobbigt med krystvärkar och störtflodsvattenavgång i bilen. :eek:

Tänk om jag skrivit det här i onödan nu! Hoppas att jag gjort det och att du heller på för fullt med att föda Mini nu! :banana:

Neeeej! Stackars dig....

(det tar lång tid för mig att skriva inlägg när jag matar bebis och håller koll på V samtidigt! :D)

*kl*

I natt har A hållt sig på rätt sida grinden :D Jösses vilket jobb det var att sanera köket efter honom igår, det skulle säkert gå att bygga hus av betong för det bir väldigt hårt kan jag säga.
Vi var på luciafirande igår kväll men A ville sitta i pappas knä istället när de sjungt färdigt då blev det full fart på alla barnen som rusade runt i gympasalen och då försvanns blygheten med.

Idag ska jag åka och väga E på bvc och A ska träffa läkaren för att kolla upp hans orena gång. Måste alltså snart packa in barnen i bilen och hämta upp min mamma som följer med med två extra händer.
A är fortfarande småsnorig och hostig men han har ingen feber så jag provar att lämna honom på dagis efter bvc besöket. E börjar tyvärr med hosta igen :(
På mig har det satt sig i halsen så min röst försvinner snart.

Här har det åskat inatt :eek: och det rejält med! samtidigt så snöade det, konstigt väder!!

Aneka, det fungerar lika bra idag :laugh: övertala den därinne nu att det är bättra att ha några dagar mellan födelsedag och julafton ;)

Nämen fy, är det så länge hon varit dålig nu? Stackars liten! Och stackars dig också såklart :)

Vad spännande att ni ska dit den 19e, ska bli kul att höra vad ni tycker.

Jag och M är hemma idag också, idag är hostan värre, men hon är piggare. Dessutom har hon sovit riktigt bra i natt. Hon dregglar inte heller fullt lika mycket så jag tror att det värsta med dem är över. Jag måste återigen tacka så mycket för tandsalvan!

Suck, har klädångest. Vilken klänning hade ni köpt till nyår,

Q41399008_5H1_main_large.jpg

Jag hade valt den!

Jag kan lägga ut en bild på Fb. (Nu får Michellan och Modett ursäkta, men jag orkar inte lägga ut den här.) Klart han var söt! Sötast i hela luciatåget! ;)

Sååååå söt ju :love:

Det dog ut som vanligt vid kl 23 :( jaja nångång lär han väll hitta ut. Bara det inte blir på julafton :crazy: OM det blir fler barn sen så ska jag inte 'planera' in den så nära jul nästa gång.

och jag går runt på dagarna och oroar mig för att bebis vill komma innan årsskiftet, samtidigt som jag är oroad över att gå över tiden också efter allt elände som hänt runt i kring, har ju blivit erbjuden igångsättning. Men förstår dig till fullo (och förståt verkligen att du inte vill han ska komma på julafton), du får tänka så här att nu blir det precis vilken dag som helst :banana:

*kl*

Måste bara få ge lite beröm till min sambo.

Igår efter middagen var han sjukt sugen på glögg och lussekatter. Jag sa att det fanns både glögg och kissar hemma. Så han spontan ordnade en liten glöggafton. Det blev hur trevligt som helst. Visserligen bara med våra familjer och hans ena faster m karl som kom på besök men ändå. Theo och hans 3 mån. yngre kusin var utklädd till tomtenissar, oj vad söta dom var när dom sprang runt och busade. Tyckte tillställningen var ett riktigt trevligt initiativ från hans sida :bow:

Jag är lite dålig på att vara så där spontan, vill veta att allt finns hemma osv. Men vi hade lite olika skvättar glögg och jag kokade varmchoklad och syrran hade med sig lite mer lussebullar. Vill inte dricka allt för mkt glögg fastän det bara är 2,2%, känns så onödigt. Det är säkert ingen fara men...

Visst var det T som vägde lika mycket som s? 4,7kg? Har du inte blivit erbjuden snitt? Härnere ska man erbjudas snitt om barnet väntas väga över 4,5kg.

Jag förstår om du inte vill snittas, jag är bara nyfiken om det är likadant överallt. :)

Kunde inte alla ha tyckt om samma klänning? Tror J blir tokig på mig om jag lägger ned så mycket pengar på två klänningar innan jul, suck, han ser det inte som investeringar som jag gör... :angel:

Ja. Först magsjukan och nu förkylning och hosta. Hon hostade sig igenom hela natten, men annars mår hon bättre än vad jag gör just nu. Mina ben börjar darra efter två trappsteg ungefär...

Skönt att M är bättre. :) skönt att höra att salvan fungerar, jag hade lite smånojja när jag rosade den så mycket ifall den inte skulle fungera. :o

Ska bli jättespännande! Har hört både ris och ros om honom, hoppas att de som rosat har rätt. :)

Japp, det stämmer! Har inte blivit erbjuden snitt eller någon specialundersökning öht egentligen. Men hade jag haft lika hemsk förlossning som dig så hade jag nog krävt snitt.

Viktuppskattningen som gjordes i samband med att jag åkte in med akuta magsmärtor gjordes nog mest bara för att, ja, jag vet inte, BM kanske tyckte det var intressant, nog för att vi också uppskattade det :laugh: Då vägde han ca 2,1kg och låg 11% över det normala, tydligen gör man inget först vid 22-23% här uppe. Men min BM sa att jag eventuellt kunde komma att få fara på ett till viktuppskattningsultraljud både pga att han hade en liten avvikelse i vikten mot det normala och pga av att jag faktiskt är lite orolig att han ska vara större än T.

Ja, ni har verkligen inte haft någon lätt vecka! Hoppas det är på övergående nu och att ni får må bra över jul och nyår hela familjen.

Ja, med tandläkaren så är det väl som med allt inom västvärlden, vissa höjer till skyarna och andra sågar vid fotknölarna... Jag tror att man måste hitta de man dels talar samma språk som och dels får förtroende för och bilda sig en egen uppfattning.

KL
Måste bara berätta, sambon ringde FK idag för att ta bort hans timmes FP igår och idag eftersom jag är hemma. Nä men då skulle det plötsligt inte gå att ändra i hans begäran?! Till råga på allt slänger kärringen på luren i örat på honom när han börjar ifrågasätta, hon hade liksom inte argument utan tyckte att vi skulle förlora 6 timmar på dessa två dagar (man kan välja att ta en 1/8 fp, men när man vabar kan man som mest göra det till 75% vilket innebär att han förlorar en timme och jag skulle förlora två eftersom jag inte får ta TFP när M tar FP.)

Jag sa dock åt honom att ringa till någon annan och säga hur han skulle göra och då var det inga problem...

Jag gillar personligen den rosa klänningen mest. Den är verkligen hur fin som helst :love:
Men du passar säkert lika bra i båda 2.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024