Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Vet inte om dom har något luciafirande hos Theos DM i dag, hon har inte sagt något och T är hemma eftersom han kräktes i förrgår. Men i morgon är det föräldra/lucia fika och då fick dom gärna vara utklädda! Kan väl hända att dom äldre barnen sjunger lite?!

Kräkbarn
Skönt för er som fått att era bebisar inte kräks så mycket. Det är faktiskt en av de grejer jag oroar mig absolut mest för eftersom T hade reflux som liten. 8 månader i konstant nedkräkta kläder :( så oron finns ju där att lillebror kommer ha samma sak....:crazy:

Kommer också precis från luciafirande på dagis, S går på småbarnsavdelning, så de gjorde som en samling men med luciasånger. Noterade att I ett hus vid skogens slut verkar ha censurerats sen jag var liten - när jag gick på dagis sa haren "Hjälp du, hjälp du, hjälp du mig, annars skjuter jägarn mig!", men nu var det "Jag vill bara värma mig".:D

S är lite av en doldis i såna här sammanhang, satt i knäet och tittade med stora ögon och var väldigt tveksam till att gå och välja sång (alla barn fick välja varsin sång som de hade ritat på ett kort, och så sjöng vi den). Sen hade de fixat julfrukost till alla barn och föräldrar med gröt och skinksmörgås, riktigt mysigt!

Äter era barn risgrynsgröt, förresten? Trodde det skulle vara en hit, men icke, S ratar den.:p Det är bara vi föräldrar som äter.:D

Trodde med att risgrynsgröt skulle bli poppis här hemma. Men icke, han tuggar hellre i sig sin havregrynsgröt.

*kl*
Det va visst i morgon de skulle fira lucia på dagis, konstigt! Då hinner jag kanske åka till stan idag och fixa lite bättre dräkt. Känns som onödiga pengar, men men :grin: Funderar på en tomterock, då kan han ju ha massor av kläder under.

Mina 2 pojkar äter inte risgrynsgröten heller. De vill hellre ha mannagrynsgröt.
Fast jag älskar risgrynsgröt :p

tomterock är ett bra plagg..
Jag lägger in 2 bilder från luciafirande på vårt dagis. Utefirande, stora kläder med gott om plats under för ytterkläder, eller muskelknutten ;)
2009-12-15%252520022.JPG

Här är min äldsta son tomte i mitten..
2010-12-23%252520035.JPG

Å här är han en "muskelknutte" Pepparkaksgubbe.

Lillebror gör ju sitt första Luciatåg i år, så finns ju ingen bild på det än ;)

Hur går det aneka, hinner du till kvart över två? ;)

Det ser mörkt ut. :cry: :( jag får allt sitta här hemma och vänta på sotarn ist.
En annan mamma till två barn på Miltons dagis hade bf igår och hon hade lyckats föda i lördags. Fuskigt tycker jag! Dessutom är en annan vintermamma(här på buke) inne på fl nu och kommer troligen föda idag. JAG VILL OCKSÅ!!!! :grin:

Vilket bustroll A är. :D kan tänka mig hur mkt kladd det blev med allt vällingpulver :eek: ni kan inte lyckas låsa grinden på något mer sätt så han inte får upp den?

Kommer också precis från luciafirande på dagis, S går på småbarnsavdelning, så de gjorde som en samling men med luciasånger. Noterade att I ett hus vid skogens slut verkar ha censurerats sen jag var liten - när jag gick på dagis sa haren "Hjälp du, hjälp du, hjälp du mig, annars skjuter jägarn mig!", men nu var det "Jag vill bara värma mig".:D

På öppna förskolan där jag brukar vara har de inte censurerat den i alla fall...

På vår lucia sjöng de den gamla versionen, men jag har hört den snällare versionen också. :)

*kl*

Kul att läsa om alla luciafiranden! :) nästa år får S faktiskt vara tomte, det var en annan liten flicka där som hade en jättesöt tomtrklänning och sen en cape över. Nästa år kommer jag förhoppningsvis ha min syhörna klar och kan plocka fram symaskinen ur dess gömmor. :love:

Håller på att lägga en liten tröttmössa till middagsvilan. Hon sov till 8.20, då sambon väckte henne för att han var så orolig över att det var något som var fel, sen åt hon maizenavälling och proviva till frukost. Hon drack säkert 2 dl proviva!! Sen har vi hållit igång till lunch då det blev maizenagröt med fruktmos och lite, lite proviva. Hon var ganska trött och ville inte äta så mycket. :( nu har hon somnat till, men ganska oroligt då sambon håller på att lägga golvvärmen utanför med hans skräniga anställda.

Blev lite less på min karl förut, frågade om han kunde ha babywatchern med sig ute så att jag kunde åka en snabbis till affären, vilket skulle tagit max 30 min och S sover ( i princip) alltid minst en timme, men nejnej, även fast han skulle få passa ha henne i ca 7 min och hans anställda klarar av att dra värmen själv i 7 min... Ska komma ihåg det nästa gång han tycker att jag ska göra något liknande, vilket han gör för det mesta. :grin:

Har sjuk huvudvärk och halsen blir bara tjockare och tjockare, längtar tills förkylningen verkligen bryter ut så att jag slipper den här skiten!

Förstår precis hur du känner dig... Jag hoppas verkligen för din skull att bebisen kommer vilken dag som helst. Kämpa på! :love:

Och jag känner mig sämst i världen... :cry: Jag köpte ju alldeles för små tomtekläder till V och nu har jag jagat runt hela Erikslund (kånkandes på Albin i babyskyddet) och de är tvärslut överallt... :( Blev totalt genomsvettig och var nära att svimma. Nu har jag precis kommit hem och ska bara få i mig lite mat innan jag får gå tillbaka till dagis med de för små kläderna och andra "underkläder" än overallen. :grin: Skit också! Den här dagen skulle jag ägna åt att sova lite eftersom jag är helt slut, men så blev det inte. Efter gårdagens hemmadag ser det ut som en bomb har slagit ner i huset också och då är inte jag den som kan lägga mig och vila....

Blä!!!

Tack på peppandet! :love: Ringde min sambo på jobbet nyss för att prata lite bara men han va fullt upptagen men svarade helt skärrat och frågade om det va något på gång. :D hihi.

Nej va trisst att kläderna va för små. :( surt att allting ska ta slut och att man måste vara ute i så god tid. Men du Lägg dig och vila nu! Din man kan hjälpa dig med oredan ikväll! Du måste ta hand om dig nu när du är sjuk!! Kram på dig!

Tack, vad rar du är! :love: Ska gå bort till dagis bara, sen får vi se om jag har ro att lägga mig på sängen en stund.

*kl*

Western och Emmah vet ni om era föräldrar har några fårskinn kvar? Min mamma pratade om att hon ville ha ett och tänkte att det kunde vara en perfekt julklapp. :)

S är lite av en doldis i såna här sammanhang, satt i knäet och tittade med stora ögon och var väldigt tveksam till att gå och välja sång (alla barn fick välja varsin sång som de hade ritat på ett kort, och så sjöng vi den). Sen hade de fixat julfrukost till alla barn och föräldrar med gröt och skinksmörgås, riktigt mysigt!

Äter era barn risgrynsgröt, förresten? Trodde det skulle vara en hit, men icke, S ratar den.:p Det är bara vi föräldrar som äter.:D

Här sjungs det båda vanliga och nya varianten. Fast den nya går: annars fångar jägarn mig.

kl
Vi har också varit på luciafirande idag. Jösses vad duktiga de var. Vad personalen måste ha övat massor. Det var alla avdelningarna som ställde upp i en jättefin formation. Småbarnen satt längsta fram. T såg lite förvirrad ut när hon fick syn på oss men satt kvar och sjöng med. Midnatt råder var en storfavorit hon verkligen lös upp och fortsatte med handrörelserna en bit in på nästa sång.

På tal om i ett hus
”Annars kramar jägaren mig” har jag hört som ytterligare en variant.

Förstår precis hur du känner dig... Jag hoppas verkligen för din skull att bebisen kommer vilken dag som helst. Kämpa på! :love:

Och jag känner mig sämst i världen... :cry: Jag köpte ju alldeles för små tomtekläder till V och nu har jag jagat runt hela Erikslund (kånkandes på Albin i babyskyddet) och de är tvärslut överallt... :( Blev totalt genomsvettig och var nära att svimma. Nu har jag precis kommit hem och ska bara få i mig lite mat innan jag får gå tillbaka till dagis med de för små kläderna och andra "underkläder" än overallen. :grin: Skit också! Den här dagen skulle jag ägna åt att sova lite eftersom jag är helt slut, men så blev det inte. Efter gårdagens hemmadag ser det ut som en bomb har slagit ner i huset också och då är inte jag den som kan lägga mig och vila....

Blä!!!

Tycker inte du ska ha dåligt samvete, vi hade inte tänkt på detta med luciakläder förrän igår, och plockade ihop lite röda kläder av det vi hade hemma, hade tur och hittade en ärvd tomteluva i gömmorna som fick det hela att se någorlunda juligt ut. Det är ju inte som att barnen bryr sig i den här åldern, och det känns lite overkill att köpa en outfit som de ska ha en enda dag.

Jag hoppas att de löser det ändå så att V slipper frysa. När jag kom till dagis igen träffade jag ingen från personalen, utan jag la bara upp påsen på hans hylla.

En timme kvar. Det ska bli så kul att se dom! :love:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar