Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Haha oj ja då måste han ha varit trött om han nästan lyckades sova ståendes. Duktigt av er att få honom att vara vaken till vanlig läggtid iaf sen. Nu kanske han inte hoppar över middagsluren i framtiden ;)

*halvt kl*
Ska era barn sjunga på lucia imorgon? M´s dagis hoppar över sången i år(tycker det är lite skönt) eftersom så många av barnen är små. Så det blir bara drop-in med grötfrukost 7.30-9. Men tycker det är trevligt att få träffa dom andra föräldrarna och få se Milton leka på dagis en stund.
Annars så märks det här hemma att dom sjöng julsånger förra veckan. Milton har sjungit Tipp Tapp hela helgen :love: Hur gulligt som helst och han kan även rörelserna till några fler julsånger! :)

jag fick med en betydligt bättre dag än väntat, sambon lyckades få ledigt från jobbet och har varit hemma hela dagen :)
A är lite varm men jag har inte kollat febern, han leker och busar men det syns på aptiten att han inte är helt frisk. Han har varit ännu mera gosig och brytit ihop när det inte går som han vill. Imorgon har han ändå inget dagis, får se om vi kan gå på luciafirandet på kvällen.
Jag har ont i halsen och varenda kroppsdel värker. Men ingen feber, får nästan aldrig feber så att sjukvärden räknar det som feber. Jag ligger på 36.8 i vanliga fall så när jag har 37.5 känner jag mig halvdöd.

Ang gård/mark. Jag har bara en liten hage som ligger på min tomt, ladugården och stallet är mina men inte marken runt omkring. (väldigt konstigt avstyckat)
All betesmark som ligger runt huset är utarrenderat till en kobonde :(

Aneka, kvart över två imorgon då ;)

Jag har ingen aning om vad som kommer att ske kl 15 imorgon mer än att framträdandet sker utomhus. Hela dagis (40 barn) har ett gemensamt framträdande, så med all säkerhet blir det sång. Däremot tror jag att det blir väldigt kort.

Sen vet jag ärligt talat inte hur de löser klädfrågan! :o De kan ju inte ha lucia- och tomtekläder ovanpå ytterkläderna, så jag vet inte hur de gör. Jag måste fråga när jag lämnar honom imorgon.

Samma för mig när det gäller feber. Riktig feber har jag med flera års mellanrum och då är jag riktigt dålig. Idag hade jag 37,1 och det kände jag helt klart av.

Hur mycket sover din A ? E bara äter och sover. Någon enstaka gång om dagen är hon vaken och tittar eller jollrar. Hon äter och sen somnar hon igen. Hennes kräkande och magknip har minskat sedan jag började att dricka mindre mjölk, om det är en slump eller inte har jag inte vågat testa. På så sätt är det bra för då kan jag ägna mig åt A på fm och när han sover middag försöker jag hålla E vaken och gosa med henne. Det syns att hon äter bättre, hon börjar bli riktig rund nu.

Det jobbigaste är när man känner sig urdålig med feber och halsont och ringer till vc. När de hör att man har 37,3 i temp så får man alltid svaret att det är juningen feber :cool:

Man kan faktiskt fundera över avstyckningarna ibland.. Antagligen tänkte väl något snille att det inte skulle gå djur där igen ever again. Vårt hus är ju trots allt en gammal jordbruksfastighet, som styckats av i 2 tomter. Så den gamla ladugårdsgrunden ligger på tomten bredvid. Dock hör ängarna till en annan släkt än dem som ägt mitt hus.

Förhoppningsvis byggs det aldrig på granntomten, för den är snuskigt dyr. Eftersom vi bor längs med en å räknas tomterna som strandnära och priset går upp direkt.

Ang lussetåg så tvivlar jag på att maken organiserar något sådant :D Fast det vore mysigt. H sjunger mest "ro ro ro din båt" (läs roooorooororoooo med viftande armrörelser till) och "men men men men manly men men men" (mamma-mamma-mamama-mamma).

Jag är också lågtempad, omkring 36,3. Så när jag hade 37,5-37,9 igår kändes det att det var feber. Har blivit det med åren, när jag var yngre låg jag snarare på 37,3 i normaltemp.

Okej :) Även om de inte skulle gå upp på taket så har ni en stege redo iaf. För hade ni inte haft en beredd såskulle de säkert vilja gå upp på taket. Lite som att jag brukar släpa med mig paraply, för då börjar det inte regna :D

Vid fem i morgon eftermiddag ska de tydligen ha ett litet luciatåg utomhus på dagis. Oscar fick klä ut sig till valfri luciatågsfigur och stå med om han ville.
Vet inte hur jag ska göra, tomtedräkt har han. Men på tok för kall för att stå utomhus i, och för tajt för att ha massor av kläder under. En pippitröja bör väl fungera? Med lite tjocka tröjor under.
Innan va de 8 barn på dagiset, nu har tre slutat:eek: Det som håller dagiset rullande är att de har fritidsbarnen på eftermiddagen, de ska med vara med i tåget. Annars hade det varit ett rätt litet tåg med två ettåringar, två treåringar och en femåring:D

*kl*

Klockan nio imorgon förmiddag är det lucia på flisans dagis. Jag antar att de ska sjunga för hon går omkring och sjunger tipptapp och blinka lilla stjärna hela tiden.

Angående gård så är våran väldigt bra planerad tycker jag. Ladan där vi gjort lösdriften ligger mittemellan sommar och vinterhagen, så den kommer att kunna användas året runt. Stallet blir så att det bara går att öppna dörren och låta hästarna springs ut i hagen själva ( bra om jag är sjuk och någon annan ska släppa ut dem) och precis utanför stalldörren finns en plätt där jag tänkte göra en ridbana på kanske 50 * 20 typ. Totalt är väl hagarna drygt 3 hektar. Hoppas kunna få tillgång till en grannes hagen som sommarbete såsmåningom.

Vad skönt för er att kräkandet och magontet minskat! Här kräks och knips det också lite, men jag har inre testat att ändra min kost något. Jag dricker bara en skvätt mjölk i kaffet på morgonen och äter en tallrik yoghurt. Jag kan ju inte ändra min frukost! :eek: ;) Albin kräks betydligt mindre än vad Vilgot gjorde och det är så himla skönt! Förra våren och sommaren gick vi ständig nedkräkta både jag och V, det var knappt nån idé att byta kläder kändes det som.

Albin sover också jättemycket. Kan inte säga hur mycket, för jag har fullt upp med V... Han är vaken mer och mer iaf, men verkligen inga långa stunder. Jag fattar verkligen inte vad jag gjorde när jag var hemma med bara V och inte hann med nånting! :rofl:

*kl*

S dagis hade lussefirande igår. Vet inte riktigt hur era avdelningar är uppdelade, men Savflening har bara 1-2åringar, sen är nästa på 3 åringar och sen är det 4-5år. De slog iaf ihop alla avdelningar med varandra och det var lussefirande utomhus. Vi hade köpt ett lucialinne för 3 åringar för att få plats över overallen. :D Vissa tomtenissar såg ut som att de hade knaprat anabola när de hade overallen under, sötnosar!

Våra små gangsters fick åka in och sitta i dubbelvagnar, sen så sjöng de äldre avdelnigarna jättefint, medan våra mest spenderade tiden med att kasta av sig mössor och kronor. :D efter framträdandet var det fika på varje avdelning, men vi åkte direkt hem då S var helt slut, då hon ju knappt får i sig något.

Efter misstaget med att tvinga i henne en hel vällingflaska, så lärde vi oss faktiskt av våra misstag. Hon fick småäta hela dagen igår. Salta kex, fruktmoser, fri tillgång till vatten, piggelin och maizenavälling. Hon däckade vid 18.40, så då la vi henne i sängen och hon somnade på en sekund och sover fortfarande.

Otroligt nog, då jag först var uppe och kissade inatt vid kart över två, sen när jag ska dricka lite vatten ur kranen så hör jag någon väsa mitt namn, bara sådär, out of the blue, så lättskrämda jag skriker och hade kissat på mig om det inte vore för det faktum att jag precis kissat. Då öppnar sambon dörren och frågar vad jag gör, haha, hjälp vad jag skrattade, jag såg något monster framför mig som stod bakom dörren. :D

Har sjukt ont i halsen idag, misstänker att S också har halsont och att det är en av anledningarna till att hon äter dåligt också, hon rasslar och hostar precis som jag gör. Så det blir sjukstuga här idag också. Kul värre.

Jag ska hämnas på honom. Nästa gång han går upp och kissar ska jag gömma mig bakom dörren och bara hoppa fram... :angel:

Fan, glömde bort att de skulle armera vår grund idag, S rum ligger precis där, känns som om jag inte kommer att få ligga kvar och dra mig särskilt länge till... Förstår inte, andra byggjobbare är aldrig i tid, måste de här alltid vara det? :p

Kul med husbygge! I dagarna är det exakt 5 år sedan de gjöt plattan till vårt hus. Samtidigt låg vi på en solig strand i Khao Lak. :laugh: Jag tänker på vårt hus som helt nytt, men det är ju inte det längre. Tänk att tiden går så fort! :eek:

A har lärt sig att öppna barngrinden uppe i hallen, hur vet jag inte. Jag hörde att han var uppe och sprang inatt men jag vet att jag stängde grinden när jag och E la oss. Efter ett tag kommer han in till mig och då märker jag att han bajsat. tar honom och ser att grinden är öppen, och gissa vilken syn som möter mig i köket. Ett helt vällingpaket ligger på bänken/golvet utblandat med lite vatten och några paket tepåsar. A fick jag ställa i duschen för han hade ingeggad välling på hela benen och under fötterna. suck.

Åh det där lät inte så kul att försöka ta reda på sen. Busunge ;)

*kl*
Vårat dagis har alltid firandet av Lucia utomhus. Idag är det kl 16. De säger till i god tid så att alla kan köpa luciakläder som är stora nog att passa över ytterkläder så det har aldrig varit några problem. Liksom som Lottch säger så ser det ut som att tomtarna är muskelknuttar :rofl:

Här är vi precis hemkomna från luciafirande på dagis :)
Vi var på plats vid 7 :eek: i morse, här var det inomhus i gympasalen då det är en liten skola med dagis och upp till åk6.
Det var trångt men barnen var så söta :)
Sen var det fika på respektive avdelning efter det.
Ms avdelning är ju bara 1-2år, och sen är det 2 syskonavdelningar...
nu ska vi snart iväg på stan en sväng för M har ju ledig dag från dagis på tisdagar :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2