Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Och jag hittade två affärer i lilla Falköping som sålde tomtekläder, och rocken jag va ute efter fanns bara i stl 120+ nånting i ena affären och i andra kostade den 250:- Där påminne sig den lilla småländska ådran som är kvar i mig. Så jag skippade den och hoppas att jag kan knöla på den tomtedräkt han har med lite kläder under.

KL

Sitter på jobbet och har skummat igenom det jag missat sedan sist.

Förstår dig Michellan... Jag har ju också "tröttnat" på hästandet... Mest pga att jag inte kan och hinner göra allt jag vill göra med honom. Så nu ska han lånas ut! Var på kliniken igår och han har fått klartecken! Så skönt! Men vågar inte ropa hej innan vi skrivit på papper....

Ang resa från Arlanda till Sthlm så är det absolut smidigaste Arlanda Express. Man kan dessutom köpa t/r biljett direkt så tjänar man lite på det :) Håller med Oregano om att Clarion Sign är ett schysst hotell. Jag har jobbat ganska mycket på Nordic Sea och Nordic Light hotel. De är också helt ok och väldigt centrala. Kan tänka mig att Waterfront är nice! :)

Vi har också haft lussefirande idag! Tuvan var tomtenissa! Gjorde alla rörelser till tomtesången med jägaren. Såååå söt! Och en av hennes kompisars brorsa (ca 5 år) sjöng blinka lilla stjärna på engelska - spontant - inte ett öga torrt ;)
bild.jpg

Sötluv!

Nu är vi hemma igen och Vilgot såg ut som en liten stoppad tomtekorv i sina för små kläder. Han blev livrädd när han såg all publik och ville inte gå och höll handen framför ansiktet under hela framträdandet. Det var bara han som visade sig blyg. Har han fått det av sin mor, tro? :angel: :crazy:

250 kr är lite väl mycket kanske. De han hade köpte jag på Maxi för 99 kr och det är väl helt okej pris. Han kan väl ha den som pyjamas sen om inte annat! :D

Jag kan lägga ut en bild på Fb. (Nu får Michellan och Modett ursäkta, men jag orkar inte lägga ut den här.) Klart han var söt! Sötast i hela luciatåget! ;)

Suck, har klädångest. Vilken klänning hade ni köpt till nyår, det är klädkod kavaj och min mage måste gå i, så alla mina klänningar med markerad midja (läs i stort sett alla) går bort.

Q41885004_002_main_large.jpg

Q41399008_5H1_main_large.jpg

Jag gillar båda, men det lutar nog åt guldklänningen. Med svarta tjocka strumpbyxor och svarta högklackade skor med gulddetaljer så tror jag att den passar bäst. Eller?

Tycker den rosa men det beror ju mer på att jag funderade på vilken jag skulle ta på mig :) paljetter är inte direkt något jag skulle ta på mig även om den var häftig :idea:

Guldklänningen var väldigt nyårig så den borde vara ett säkert kort. Och väldigt mycket en kompis till mig, right up her alley, hon skulle köpa den direkt ;) Hade själv kanske gillat den rosa mer om den vore kortare, har inte hakat på långklänningtåget än. Antagligen gör jag som jag brukar och hoppar på när tåget redan nått sin slutstation :D

Här blir det min knallröda klänning med sidenband i midjan och svarta strumpbyxor på fredag. Min karl får som vanligt följa mina order och ta en svart skjorta och knallröd slips. Vi måste matcha serru :D

Jomenjustdet. Litet hus har jag hört i censurerad version, tror det var "annars fångar", men vi sjunger originalet hemma. En av H's favoritrörelser är just "annars skjuter" - jättegulligt fast lite hemskt också!

Jag skulle nog välja den guldiga till nyår. Dessutom skulle du passa jätte bra i den! Men den rosa är ju mer användarvänlig senare också. Fast tycker att den va lite för gullig för nyår! :)

Jag fick plötsligt lite ångest. :crazy: På torsdag ska jag till jobbet, för då ska de visa nya organisationen och tala om vilka som får stanna och vilka som blir uppsagda. Har hela tiden haft en stark förnekelsekänsla av "det händer inte mig" och jag brukar inte gå runt och oroa mig i onödan. Fast nu blev det lite verkligt när jag började tänka på att jag inte har en blekaste aning om hur det blir. :eek: Förra gången det var varsel och uppsägningar så hade jag ju turen att ha mannen som vice ordförande i fackföreningen och då fick jag veta allt som beslutades under processens gång.

Nåväl. Jag frågade iaf på dagis om V kunde komma en timme tidigare den dagen pga detta. Det gick bra, men sen kom fröken till mig på em idag och sa att jag måste ta bort en timme en annan dag för att det ska bli 15 h. Jag förstår att det finns regler, men jag tycker att det är rent löjligt. 130 kr lägre avgift har vi nu, jämfört när jag jobbar och kan ha honom där hur många timmar vi vill. Jag förstår att jag inte kan få extra timmar bara så där, men när jag ska till jobbet? :confused:

Vad sniket eller nåt, det är ju inte direkt frisören du ska gå till och sedan gå och få lite manikyr :crazy: Ska man till jobbet på möte så tycker jag nog inte att de behöver snika på det viset. Undrar hur det fungerar för 15h-barnen på Isabellas fsk?

Håller tummarna för dig till jobbmötet på torsdag.
Men håller med om att det var då väldans vad sniket det var på ditt dagis. Det är ju ett möte. Snålt av personalen att inte kunna erbjuda dig som vanligt + 1 tim extra. Det är ju inte så att det spelar så stor roll för dem i det stora hela. Det är ju troligtvis inte supertidigt, eller jättesent heller, så personalstyrkan är nog den samma som det skulle ha varit ifall han gick där full tid..

Glömde skriva tidigare, att jisses vad stor hon har blivit! Känns som att det var länge sedan jag såg någon bild på henne så det har hänt grymt mycket.

Va löjligt av dom. Barnen får gå en massa timmar extra för att man ska in och föda men man får inte lägga till en timme för ett möte. Konstigt kan jag tycka, spec när V har haft rätten att vara där fulltid redan. Håller tummarna för dig på torsdag! På sambons jobb har dom börjat dela ut vilka som blir varslade och vissa fick skriva på pappren idag. Har inte hört något om sambon blir kvar än men jag håller alla tummar och tår!

Tycker guldklänningen passar bäst till nyår. Men den andra var jättefin den oxå. Röstar på att du köper båda :D

*fl tjat*

Det känns som att jag kommer åka in 'försent' den här gången så som förvärkarna håller på. Kommer aldrig kunna lita på att det är på riktigt förens slemproppen försvinner eller att vattnet går. Litar inte riktigt på bara värkar. Det gjorde inte spec ont förra gången heller förens vattnet gick men då va jag nog öppen 7cm eller så om jag inte minns fel. Men förra gången hade jag inga förvärkar + att slemmis släppt precis innan värkarna kom. Så då fattade jag ju att det va på gång även om jag trodde benhårt på att vi skulle bli hemskickade(vilket vi inte vart)
Nu känns förvärkarna mest som att det blir jobbigt och att pulsen går upp. Men nu tar det mer nere i magen ist för uppe i magen. Men det gör ju inte ont, är mest jobbigt/obehagligt/spänner. Ibland svider det till i tappen men det är väll bebis som fixerar sig kan jag tänka mig. Vill inte åka upp i onödan men inte heller föda hemma, klurigt det här! Dessutom har bm skrämmt upp mig om att det Kan gå fort. Suck nu får mini ta och komma eller bestämma sig för om den ska stanna inne eller komma ut. Inte hålla på och vela. :grin:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar