Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

*kl*
Obs: Svammel....

Men jag är så rådvill! Det börjar dra ihop sig till skolstart för mig del. Kommer få reda på om några dagar om jag kommer in eller inte. Men jag är till 99% säker att jag göra det.
Men jag har börjat ångra mig rejält! Vill verkligen inte! Men det känns som jag inte har nån framtid om jag inte sätter mig vid skolbänken. Finns inget jag kan jobba med (känns det som) utan utbildning (förutom djurskötare som jag kan titulera mig till, men jag vill inte jobba på någon annans gård igen)
Har varit arbetslös sen 2006 om man inte räkna med några få inhopp på gården jag jag slutade ifrån när någon varit sjuk/ledig.
Våran gård är för liten för att jag skulle kunna vara anställd, skulle inte få ut många kronor i lön efter skatter och avgifter.
Suck! Kan inte knalla runt längre utan att göra nåt!
Vill bara gräva ner mig nånstans...

Men du, tror du inte det känns så för att det är något nytt som ska hända? Är det själva pluggandet du inte vill eller har du ångrat val av utbildning? Det var uska du skulle läsa till va? Hur lång är utbildningen? Kan du inte kombinera fåren med jobb när du pluggat klart? Nu kommer jag låta jättetråkig och jag hoppas inte du tar illa upp men det är bra att ha en utbildningen i bagaget. Tänk om nåt skulle hända, du och sambon går isär, han går bort eller ni kanske måste göra er av med gården. Då är det skönt att ha något att falla tillbaka på, att du kan stå på egna ben.

Förresten, tack för alla restips och hotelltips :laugh: Funderade lite på transport och så när vi är i sthlm. Kikade på SL's hemsida och där fanns något som hette 72-timmars pass och jag antar att man får åka hur mycket man vill då. Ingår buss då också? Såg nämligen i tråden om restips i Stockholm att man kunde ta bussen till Märsta och sen tunnelbana därifrån. Är det en jättebökig resa?

1260 är maxtaxan här med. Syskon får vara 15h/v när ny bebis finns/alt fl, eller arbetslös.
Barn 2 kostar 840 kr/månad

*kl*
Idag fick jag lite frispel på banken.. Räntorna hade höjt igen, och nu med 0,5% i ett hopp. Så jag tog och ringde till banken och skällde lite, sade att jag minsann skulle kolla runt efter andra banker som kanske kunde ge oss bättre ränta. (vi har ganska stora lån på den här gården).. Hur som.. Efter en liten stund så ringde banken tillbaka och gav mig nya räntor.. Vilket slutade med en trevlig julklapp på -9% i utgifter + att vi får en betald värdering av hela fastigheten (värde 2000 kr) som plåster på såren.. Går värderingen bra så kan vi skriva om lite lån och få ytterligare många procent billigare varje månad. Så ibland lönar det sig att vara surkärring. ;)

*kl igen*
Igår gick jag å S runt i köket och torkade av köksskåpen. Jag sprejade på medel, och torkade av med trasan, sen såg han vad jag gjorde och ville hjälpa till. Problemet var bara att han klättrade upp och hittade en svamp i vasken som han städade med.. Det hela slutade med att jag fick springa efter honom och torka och inte göra rent som det var tänkt. Hmm... Ja, vi kan ju säga så här.. att det var en hel del vatten i hans svamp. Pust!

*kl igen*
Är era barn inne i någon mamma/pappa-period? Min S är så mammakär att sambon inte får vara i närheten av oss, och han skall vara i famnen hela tiden. Bara gråter om han inte får det. Måste jag säga att det är lite trixigt att laga mat med en 21-månaders på höften? :crazy:

Nej, jag tar absolut inte illa upp! :) Och du har så rätt så. En utbildning i bagaget är något jag alltid kommer att ha och ingen kan ta den ifrån mig.
Men det handlar absolut om att jag faktiskt är skraj för det nya. Superlöjligt, men efter att ha gått hemma så länge samt att jobbet jag hade va hos en jag sommarjobbat hos i många år, så det va inget nytt, kännde allt och alla.
Så jag är egentlige livrädd för det okända. Är väl inte socialt inkompetent, går ju inte och gömmer mig i en grotta precis. Men jag tycker det är lite läskigt (ok, det skrämmer livet ur mig)
Herregud liksom, fick stanna vid ica i Skeppshult och köpa deo och rulla på för att jag hade nervössvettats så inför vår bukedejt i Halmstad :D:D

Åh, jag gillar verkligen de där "tanka på" korten.. Jag har sånt. Så varje gång jag är i storstan ;) så fyller jag på mitt kort och kan sen åka obegränsat på det. Helt super

ger dig en peppspark i baken ;) för det tror jag att du behöver!! :banana: :bump: :banana:
Klart du skall plugga, efter en vecka så är du så inne i det att du inte kommer ihåg att du ens tvivlat.
Kram

Ja men visst är de hjälpsamma de små liven:) Oscar gör allt för att hjälpa (stjälpa) till. Och han ser ALLT som vi gör. Nu senast så låste han ytterdörren när jag va ute på trappen och kissade hundarna lite snabbt! Sån s*tans tur att sambon va hemma säger jag bara! Hade ju inte kommit in annars! Eller jo, sambons mamma har en extranyckel, men ändå!
Och så låste han in sig i tv-rummet igår, råkade sitta en nyckel i av ren tillfällighet, har aldrig i nån annars. Så satt han i soffan och tittade på tv i lugn och ro medan jag vände upp å ner på halva huset efter nyckel :grin:

Buss ingår då också :)
Just att ha åkkort är verkligen att rekommendera så kan ni åka hur mycket ni vill när ni är här.
Jag tror inte att buss och tunnelbana är jättebökigt, men det är ju klart att det tar längre tid än något som går direkt.

Doris, Haha, de är så påhittiga de små!
Jag skulle nog säga att M är i en mammaperiod, som artar sig i att jag har mycket svårare att lägga henne. Hon blir jätteledsen, medans det går totalt smärtfritt för sambon att göra detsamma. Rätt jobbigt. Jag tolkade det som att hon var i en pappaperiod, men så pratade jag med boxgrannen som sa att de hade det lika hos sig och hade alltid haft, hennes dotter är lite äldre och pratar, och att det grundar sig i att hon är mammig, hon är rädd att mamma försvinner.

KL
M är definitivt bättre idag, sambon stannar hemma imorgon och så hoppas vi att hon är redo för dagis på fredag, sambon ska på julbord och jag ska köra honom till jobbet så det kör ihop sig helt om jag måste vara hemma. Jag hoppas att mina föräldrar kan hämta på fredag eller i värsta fall ha henne hela dagen om hon inte är helt pigg imorgon. Hur är det förresten med hosta, när är det ok att gå tillbaka till FSK? M har ju inte haft feber, men var lite hängig igår och då var hon riktigt hes. Hon hostar fortfarande, men är hon som jag lär hon väl göra det i en månad till...

Jag tror att en utbildning kan bli en jättekick för dig!
Jag har helt amatörmässigt läst mellan raderna att du inte är nöjd som det är idag och kanske känner dig lite obehövd som vuxen människa frånsett som förälder? Då är det ju kalas att utbilda sig till något där det finns gott om jobbmöjligheter och det är ju ett väldigt viktigt jobb!
Massor av pepp härifrån!

Det märktes inte ens att du var nervös :laugh: Klart man får vara nervös inför det nya som kommer. Men tänk så skönt att få träffa vuxna människor om dagarna, utvecklas och lära sig nya saker :)

Kom igen AKB, du grejar det här :bump::banana::bump::banana:

Jag tror att en utbildning kan bli en jättekick för dig!
Jag har helt amatörmässigt läst mellan raderna att du inte är nöjd som det är idag och kanske känner dig lite obehövd som vuxen människa frånsett som förälder? Då är det ju kalas att utbilda sig till något där det finns gott om jobbmöjligheter och det är ju ett väldigt viktigt jobb!
Massor av pepp härifrån!

Då har du läst alldeles rätt mellan raderna! Har inte velat skriva ut med ord hur fruktansvärt otillräcklig och obehövd jag egentligen känner mig, utan att låta som ett deprimerat nervvrak. För det är jag absolut inte. Visst har man varit nere i träsket och slirat, men där har vi alla varit tror jag.
Det är ju inte hjärnkirurg/ingengör/kemist-aktigt jag kommer plugga, utan omvårdnadsprogrammet, samma som gymnasiet läser;)

viv: Jag va så nervös att jag darrade hela vägen ner :D Tur att jag är proffs på att dölja sånt!

Tack för all pepp! Kommer behöva mer dagen innan jag börjar. 8e januari påminner jag er;)

Vilken tur då, så att det inte var helfel och du tog illa upp :)
Jag tror i vart fall på dig och kommer att fortsätta peppa dig! Ta med en deo i väskan till uppropet ;)

Jag tror du skulle må bra av att plugga! Få komma iväg om dagarna och göra något för din skull plus att träffa lite nytt folk! :) dessutom så tror jag att du kommer klara själva pluggandet galant! :)

Tror det kommer gå galant för dig! Antagligen en viss omställningsfas, såklart, men sen landar du.

Ang mammighet så jo, H är väldigt mammakär just nu - fast det är ju inte så konstigt med tanke på att jag nyss börjat jobba. Han klamrar sig fast och säger NEJNEJNEJ när jag säger att jag ska gå ut till hästarna :crazy:

Detta skriver jag från min splitternya iPhone 4S, en najsig julis från min arbetsgivare ;)

Detta skriver jag från min splitternya iPhone 4S, en najsig julis från min arbetsgivare ;)

Vissa ska då ha det bra :p jag får nog min om 3v FÖRHOPPNINGSVIS. Va ju bara 5v sen jag beställde den. :grin: Det va en väldigt snäll arbetsgivare du har fått! :)
Det är inte många här inne som Inte har en iPhone nu va?

Haha, jag skulle nog få lämna tillbaka den om jag sa upp mig, eftersom den är tänkt att användas i tjänsten - fast chefen sa ju "det har kommit en julklapp till dig" så jag tar h*n väl på orden :D Tog ganska precis en vecka att få den från beställning men de går väl antagligen andra vägar än privatpersoner.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar