Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Vad obehagligt med vargen! Det är en av mina största mardrömmar, att hitta hunden sönderäten i skogen... :( för att inte tala om småhästarna eller Temlan...

Vi har ju "bara" ett lodjur som stryker omkring här, men bara det har minskat ned rådjursstammen ordentligt. Vissa områden runtomkring här har rådjursstammen i det närmaste försvunnit helt.

Haha, ingen aning om vad som är skillnaden :D Att den ena har ett "s" bakom 4:an :idea:

Läskigt med varg. Jag är absolut ingen varghatare utan tycker att de har samma rätt att leva om vem som helst. Men jag är lite glad att vi inte har varg här uppe (tack rennäringen).

Grattis va skönt! :)
Har du Albin med dig på mötena?
Japp, lillkillen var med! Han skötte sig jättebra och jag tror att de flesta tyckte att det var kul att få se honom. Vissa hade nog tom velat ta med sig honom hem :angel: så jag fick hålla hårt i honom. ;)

Vet ni vad?! När jag går tillbaka till jobbet i höst har min chef gått i pension!!!!! :banana: :bump: :banana: :bump: :bow: Så himla befriande känns det!!! Det kommer att bli som en nystart för mig. :laugh: Nån ersättare verkar det inte bli utan chefen över honom kommer att bli vår "nya" chef. Hur det blir vet jag inte riktigt, men det kan inte bli sämre och jag kommer förmodligen att slippa bli totalignorerad i framtiden.

Vi hade ju vartiken Kynna som höll till här, tyvärr började hon riva får så de fick godkännt för skyddsjakt och hon sköts för ett par veckor sedan. Är lite kluven i vargfrågan. Hade de bara rivit de får som de äter hade det känts helt ok, men just att de river och skadar många samtidigt gör att jag förstår fårägarna till viss del. Däremot håller jag inte med jägarna i deras tänk att vargen måste bort för den dödar älgar/rådjur. OCH??? Det är väl helt naturligt, men det är klart att det blir ju mindre för dem att jaga då :grin:

Efterkontrollen avklarad, bm frågade om vi ville skaffa flera barn. Jag sa att det känns inte så just nu :D
Sen ringde dagism och sa att A var sliten. Där försvann min chans till att hansdla min SS present, jag fick köra tidigare från stan och hämta honom. Nu ligger han och sover, hoppas verkligen att han inte blir sjuk igen.
Jag har inte fattat att det bara är 9 dagar till julafton, detta vädret känns mera som oktober.

Japp, lillkillen var med! Han skötte sig jättebra och jag tror att de flesta tyckte att det var kul att få se honom. Vissa hade nog tom velat ta med sig honom hem :angel: så jag fick hålla hårt i honom. ;)

Vet ni vad?! När jag går tillbaka till jobbet i höst har min chef gått i pension!!!!! :banana: :bump: :banana: :bump: :bow: Så himla befriande känns det!!! Det kommer att bli som en nystart för mig. :laugh: Nån ersättare verkar det inte bli utan chefen över honom kommer att bli vår "nya" chef. Hur det blir vet jag inte riktigt, men det kan inte bli sämre och jag kommer förmodligen att slippa bli totalignorerad i framtiden.

Härligt! Nu ska jag fortsätta jobba ;)

Var det inte några converse fans här inne? Vet inte hur mycket ni ser på min fb sida men det är en som lagt upp babyskor som hon virkat. skitsöta!!

Förstår att du behövde hålla hårt i honom! Han är ju jätte söt!! :love:

Grattis igen till att slippa chefen sen! Det vart tajmat för dig att vara hemma hans sista tid på jobbet! :)

Grannarna säger att de har sett varg nere vid stationen, ca 5km ifrån oss... Det är rialavargarna som strövar hitåt. Vågar knappt gå ut med hundarna, våran dobermann springer ju ut i skogen och tar en repa, stor risk att hon skulle bli plockad.

*varning för gnäll*

Varit hos bm nyss. Allt va så fint så. Fast hon fick klämma och känna länge plus att en till bm fick komma in och känna så att det va huvudet som va neråt. Det va det tur nog. Men mini har hoppat upp lite igen så han är rörlig nu ist för ruckbar som sist. :( känns som att det går åt fel håll. Dessutom va sf måttet uppe i 36cm nu. Blev aldrig större än 34 med M. Jag vill verkligen inte föda ut en 4kilos klump. Låter kanske nojjigt men jag va så nöjd med 3kilos M. Alldeles lagom storlek. Jag ställer mitt hopp till att magen är stor för att bebis inte sjunkit ner längst ner. :grin:
Fick tid till nästa onsdag och har den inte kommit då så blir det koll hos doktorn på självaste julafton. Fan :mad:

Det är nu du får göra allt det där vi alla pratade om när vi skulle få våra nu mer 1,5 åringar..Putsa fönster, gå promenader, ha sex och dricka hallonbladste :D;) Inget av det hjälpte det minsta för mig:grin:

Men heja mini :banana::bump:

*kl*
Behöver baktips!
På lördag kommer sambon arbetskamrat hit med sin tjej. Vi ska bjuda på fika.
Men eftersom snubben varit kock och haft egen restaurang så vill jag imponera (ok, kock och konditor är olika yrken men han har säkert känsliga smaklökar:D) Ingen tårta, känns överambitiöst. Men nåt annat läckert.
Har redan gjort lite småkakor och lussekatter, men nåt ska bli kronan på verket sas.
Så kom gärna med tips och recept! Enkel att göra, men det ska se avancerat ut;)

Fy vad tråkigt, förstår att du är trött på att vara gravid nu :( Och till doktorn på julafton, va fasen då.. Lider faktiskt med dig!

Kl
Nu ska jag också gnälla..
6:e läkarbesöket idag sedan förra måndagen och jag är duktigt trött på detta nu. Tycker så synd om våran Milton :( Öroninflammationen är nog borta nu, men denna jäkla ögoninflammation som bara blir värre och värre.. Stackars Milton, hans ögon får vi bryta upp varje gång han sovit och tvätta minst fem gånger om dagen. Två veckor har han varit hemma från dagis imorgon och detta är i te roligt alla längre.. Idag fick vi en tredje sort medicin, som förhoppningsvis ska ta bort det. Men jag har inga förhoppningar på det, för tar inte ens kåvepenin detta så vet i fasen vad :(
Och så har jag tenta imorgon. Kommer med all säkerhet att gå åt helvete med tanke på hur lite jag har kunnat plugga sista veckan.. Kanske får jag bli hemma imorgon, men jag vill inte vänta till den 10/1 på att få göra denna tenta, jag vill ju ha det gjort...
Jaja, hoppas era barn piggnar på sig och att allt år väl med er. Kram

PÅ mig gjorde bm en hinnsvepning, kan de inte göra det på dig också? Så det kan dra igång nån gång - heja heja heja Mini!!!!!

Tror de att mini kommer att vara stor? Har de sagt något på ultraljuden om uppskattad vikt? För nu på slutet ökar de väl ganska mycket? Så att de har koll på dig.

Jag kanske är extra nojjig, jag har ingen bra erfarenhet av stora bebisar och sjukvården och vill inte att någon ska behöva gå igenom vad vi gått igenom. Hade jag tex gått över tiden 1 vecka hade S vägt över 5kg.

Håller alla tummar och tår att Mini vill komma ut snart snart snart!! :bump:

Va fasiken, förstår om du känner dig uppgiven :( hade jag också gjort, med råge. Men han kanske tar sats ;) Min yngre storasyster, hennes mellersta fixerade sig inte heller någon gång. Men han kom då ut!

En annan börjar bli orolig, ångrar djuuuupt att jag inte skrev dagbok när jag väntade Theo. Isf hade jag iaf haft lite koll, minns inte om/när jag kände något typ senadragsliknande i ljumskarna när jag väntade Theo. Ska till BM på fredag, gissar att han håller på fixera sig.

Nej igt har jag ingen rätt att vara nojjig över att få ett stort barn. M vägde bara 3148g och jag har normalstor mage. bm trodde den här skulle väga lite mer. 3,6 kanske. Det är bara lite av min skräck att få en så stor bebis så jag nojjar nog mkt i onödan. :(

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30