Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Vad skönt att det gick bra med farmor och farfar som barnvakter. :) väldigt tråkigt att er kväll inte blev som ni tänkt er. :(

Jag drömde om dig inatt! :D Inte så mycket, men jag skulle tydligen följa med min pappa när han skulle spela tennis i dina hemtrakter och då ville jag träffa dig. Sen vet jag inte hur det blev, för jag försov mig. :p

Jag lider verkligen med dig och alla som inte får sova på natten.... Jag är så trött fast jag sover mellan matningar och näsdroppegivningar. Albin har haft så tungt att andas pga sin förkylning och näsdroppar gjorde det mycket lättare för honom.

Har H sovit borta eller hade farföräldrarna kommit till er?

*delvis knapp*
Vi har inte lämnat bort Isabella någon natt och jag har aldrig sovit borta utan henne. Jag får nästan lite ångestkänslor över att hon ska vakna på morgonen utan att mamma eller pappa finns där. Hon skulle inte bry sig men det känns inte bra i magen att lämna henne.

Vi har heller aldrig haft barnvakt till Vera nattetid, inte ens kvällstid. Vi har inte behövt det än.
Alice hade vi kvällsbarnvakt till första gången när hon var 1 år och 3 månader. Då kom mina föräldrar hit och la henne för vi skulle på grillfest med ridklubben i byn.
En månad senare åkte vi till Serbien på bröllop i 5 dagar och Alice var kvar hemma, mormor och morfar bodde då här med henne. De passade på att träningslägga henne några gånger i veckan fram till dess, så att Alice skulle vara van med det.
Det var hemskt att vinka hej då, men oooooo så skönt när vi väl var på plats på hotellet :angel:

Munsönderfallande alvedon finns väl bara i 500mg och 250mg? Blir nog lite för starkt för våra små.
F.ö. tycker inte jag heller om dem, smakar riktigt illa enligt min smak men jag gillar inget som är svartvinbärs essens.

Har ingen aning men jag antog väl att det var för barn eftersom hon är rätt noga med sånt där och dessutom undersköterska. Men ja, dom är riktigt läskiga *kräksmily* det blir som en äcklig konsistens i munnen, men få saker slår nog Gaviscon tuggtablett *ryser*

Åh, vilken underbart skön morgon jag har haft! Jag har i lugn och ro duschat, rakat mig, klippt naglarna, smort in mig och fixat ögonbrynen. Vilken megalyx!! :bow:

Är det bara jag som tycker att dom är ganska goda? :o Betydligt godare än vanliga Alvedon iaf. För jag tuggar alla tabletter innan jag sväljer eftersom jag inte "kan" svälja hela tabletter.

Vi har bara haft barnvakt dagtid och då brukar det vara för saker som det inte är så bra att ha med ett litet barn på (banken och likn.) Annars så har det alltid varit någon av oss hemma med henne om det varit något kvällstid.

Jag kan nästan ångra lite att jag inte har sovit borta utan henne tidigare. Känns som att det hade varit lättare än att binda henne så hårt till mig som jag har gjort.

Har inte Alice heller sovit borta sedan Vera kom?

Haha, vad spännande det hade varit att få höra hur jag var i drömvärlden. :p

Jag ska egentligen inte klaga, det är ju ytterst få nätter som S hållit oss vakna, det är väl därför man inte är van. Jag och sambon ser båda ut som två kollin idag, vi gick upp vid halv åtta imorse, S fick välling och vi gjorde te och gick och la oss i vårt biorum och tittade på Hercules, haha. Så kul var vi. Måste snart försöka få ut min rottis, hon har vägrat gå ut längre än för att panikkissa precis nedanför bron och sen sprang hon in i panik, jag menar, det är ju snöblandat regn och man kan bli blöt... :grin:

*kl*
S har sovit borta två nätter, de två värsta nätterna i mitt liv nästan. Att vakna på morgonen och inte ha S hemma, det var verkligen hemskt, även fast jag vet att hon har det bra så skär det ändå i hjärtat... Jag är inte alls redo för att lämna bort henne över nätter, vilket min sambo tyvärr är, så det kan uppstå lite slitningar ibland när han vill göra någonting och så vill inte jag det för jag vill inte lämna bort S.. Ja, ni förstår dilemmat. :p

Måste bara slänga in bilder från när jag städade Bajkes box i somras, nu kanske ni förstår varför jag kallar honom för Bajse...

392109_10150479579549761_503859760_8354318_1462227477_n.jpg

383608_10150479579859761_503859760_8354319_519966799_n.jpg

Nu blev det iaf ganska rent till slut, med några lager färg efter högtryckstvätt...
382841_10150479579989761_503859760_8354320_1895858414_n.jpg

Jo men 250mg är väl för barn men större barn tror jag :) är inte så insatt i alvedonens värld om jag ska vara ärlig :D
Ja, gaviscon blir man väl illamående av att bara tänka tanken att tugga på.

Vad fint det blev! Synd att det inte håller sig så länge bara... Otacksamma hästar! ;)

Apropå bild så bläddrade jag igenom bilderna på min iPhone igår. Där hittar jag en bild på vårt parkettgolv och längst ned i bild syns en liten fot! iPhonetjuven är identifierad!! :rofl:

Jo Alice har sovit hos mormor och morfar 2 gånger, då för att hon har velat själv.
När vi var i Stockholm i höstas så sov Alice med mormor och morfar på deras hotell, Vera sov med oss på vårt hotell.

Nu tjatar Alice om att mormor och morfar ska sova över här :D

Åh, vilken underbart skön morgon jag har haft! Jag har i lugn och ro duschat, rakat mig, klippt naglarna, smort in mig och fixat ögonbrynen. Vilken megalyx!! :bow:

Lyxigt!!

*kl*
Vi tog lite sovmorgon i morse, sov till 8.45 :o rätt skönt men dagens rutiner blir som konstiga. Äta frukost kl 9 blir som fel och vanligtvis brukar ju T sova lunch 11.30 vilket han verkligen skulle behöva idag eftersom i ska till syrran och födelsedagsfika kl 14 :crazy:

Sova borta
T har inte sovit borta en natt än utan någon av oss men både jag och sambon har sovit borta utan han. I somras när vi tävlade med hästarna så stannade sambon och han hemma och sambon har varit i väg med jobbet några gånger. Vi har haft nattningsbarnvakt 3 ggr, 2 ggr hemma och en gång hos mina föräldrar, men då tog vi hem honom när vi kom hem.

Idag sprang katten runt och skrek och härjade men sen bara sådär så ramlar han ner från övervången i trappen och snurrar ner längs trappen ända längst ner. Han springer sen och gömmer sig under köksbordet. Jag får lyfta upp honom och kan klämma på rygg och ben utan att han säger något. Han har gått runt lite men han ser rädd och lite skammsen ut. Nu ligger han undet bordet igen. Bör jag vara orolig för att han skadat sig nå mer eller är han mest chockad? Ont borde han väll ha men inget som inte borde försvinna till imorgon väll eftersom jag får klämma och lyfta? Ska hålla koll så han äter och kissar snart.
Jäkla katt att inte kunna vara lugn. :(

Våran yngre kisse ramlade ner från vårt loft när han var kattunge. Han klarade sig oskadd. Jag höll bara koll så att kisset och bajset såg normalt ut samt att han inte kräktes.Men jag vet, man blir jätterädd, jag var helt säker på att kisse hade gått sönder.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar