Kanske inte enbart, men avgjort huvudsakligen.
Dom inom travet jag känner och/eller i övrigt har träffat, har en sak gemensamt. Snacket om inkörda pengar, kontra kostnader i träning etc.
Att många inte tjänar pengar på sin travare i slutändan, är nog en verklighet. Men ambitionen och förhoppningen är den. För hur många aktiva travhästägare känner du till, som umgås socialt med sina hästar?
Jag uppfattar det här som smutskastning av en hel grupp.
Vad
vet du egentligen om trav när du skriver ett inlägg som det jag citerade här ovan ????
Vet du vilka ambitioner och förhoppningar vi har och hur vi jobbar med våra hästar ?
Vi är många som lägger ner hela vår själ i våra aktiva travhästar. En travhäst kan också bli en familjemedlem och troligen älskar jag mina hästar lika mycket som du älskar dina. Visst vill vi se våra hästar utvecklas till bra tävlingshästar, men i grunden är det ett genuint intresse för själva sporten och allt runtomkring som driver oss att fortsätta.....inte minst den sociala biten (både när det gäller att umgås med hästar och människor)
För att inte tala om allt annat du vräker ur dig?
Vad har jag "vräkt" ur mig
Det enda jag försökte skriva var att det finns bra och dåliga metoder inom all hantering och att jag inte köper "allt" inom något område överhuvudtaget........det kan du väl i alla fall inte tycka är provokativt ???
Att jag sedan försökte förklara varför "icke insatta i NH" kan vara lite skeptiska när de läser om konstiga metoder (som egentligen inte har med NH-filosofin att göra) är väl inget provokativt heller ???
Jag har som jag skrev tidigare
aldrig kritiserat NH-kåren. Du kan gärna kolla i alla trådar.......
Jag har själv böcker inom ämnet och gillar mycket av vad som står där, men inte allt. Jag känner många trevliga NH utövare och vill gärna veta mer.( När det gäller er hemsida har jag rekommenderat den till en person som ville prova på NH.) Det jag
inte gillar är när utövare (vilken filosofi det än gäller) blir fanatiska och inte respekterar andra grupper i världen.
För övrigt är det många inom travet som också använder sig av NH.
Själv använder jag mig bla av "imprint training" på våra nyfödda föl och jag ser till att hästarna respekterar min "zon" (även om jag inte visste att metoderna har några egna ord).......att det skulle vara just NH är inget jag funderat över utan för mig är det ett sätt att "vara".
Det jag tycker är bedrövligt här på bukefalos är att nästan i varje tråd blir det konflikter mellan olika grupper istället för intressanta diskussioner.
Det är möjligt att du inte menade något illa i ditt inlägg, men
jag tog i alla fall illa upp ...speciellt när du i övrigt verkar ha ganska vettiga åsikter. Det är ju lättare att låta bli att bry sig om "påhopp" om den som skriver verkligen är en idiot, men det är inte så jag upplevt dig :smirk:
Nu tänker jag "låsa" mitt tangentbord för att inte riskera att den här tråden blir 100 sidor lång pga att du och jag kommit in på ett "stickspår".