Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Hur kan man dö om man inte kan dö i lynch, förutom käk? Hon kan ju inte vara helt odödlig?

Hon kanske inte visste att bollen inte kunde lynchas?
Nakor kan inte dö i käk eller lynch utan bara dödas av exempelvis självmordsbombare. Men detta behöver ju inte vara nakor utan kan vara en stoppad lynch bara. Om snurris och bollen är i lyan ihop och Snurris har förmågan att stoppa en lynch kan hon använt den för att rädda bollen, så det behöver inte vara kopplat till bollen (men bollens beteende gör ju att jag tror att just hon ville bli lynchad).

Anade nästan att bollen inte skulle gå att lyncha med tanke på hur hon höll på innan lynch. Jag tror inte alla som röstade på henne är goda. Räddning av snurris?
Jag tyckte också det blev för konstigt.
MEN visst kan Nakor dö av en självmordsbombare eller dylik?
Nån som kan dra med sig någon in i döden - så den med sådana skiölls måste bums välja bollen__ som sitt offer
OM det inte finns en roll som kan tolkas som Borgmästare för då är hon det och kan stoppa en lynch

Vi kan spekulera bäst vi vill, hittills av vad jag sett så är ingen roll RIKTIGT som den brukar så who knows? Den som har möjlighet att ha ihjäl bollen kan ju greppa chansen nu. :D Om inte hen redan är död då... :arghh:

Nakor kan inte dö i käk eller lynch utan bara dödas av exempelvis självmordsbombare. Men detta behöver ju inte vara nakor utan kan vara en stoppad lynch bara. Om snurris och bollen är i lyan ihop och Snurris har förmågan att stoppa en lynch kan hon använt den för att rädda bollen, så det behöver inte vara kopplat till bollen (men bollens beteende gör ju att jag tror att just hon ville bli lynchad).
Då är jag med!

Så vad kan det finnas för twist inför nästa DL i och med den rollen, jag känner mig fortfarande säker på att bollen och snurrfian och troligtvis heffa är onda, men måste man fundera på HUR man ska få ut dem nu då alltså...?

Vad tror ni om

Skyddsombud - Försöker se till att studenterna har en dräglig studiemiljö, men blir sällan lyssnad på förens efter en incident.

Alltså kan stoppa en lynch i så fall r bollen__ god

Jag tyckte också det blev för konstigt.
MEN visst kan Nakor dö av en självmordsbombare eller dylik?
Nån som kan dra med sig någon in i döden - så den med sådana skiölls måste bums välja bollen__ som sitt offer
OM det inte finns en roll som kan tolkas som Borgmästare för då är hon det och kan stoppa en lynch
Jag trodde folk var säkra på att bollen var ond. Men vissa verkar säkra på lite för många.

Ja, självmordsbombare brukar kunna döda nakor. Men kan ju finnas en ond borgmästare också.

Vad tror ni om

Skyddsombud - Försöker se till att studenterna har en dräglig studiemiljö, men blir sällan lyssnad på förens efter en incident.

Men om bollen vore god skulle hon väl inte göra sig till ett så uppenbart offer, som sedan inte gick att döda, när det ändå handlar om att få ut ulvar? I så fall borde ju bollen försöka tona ner sig så att snurrfian fick rösterna?

Då är jag med!

Så vad kan det finnas för twist inför nästa DL i och med den rollen, jag känner mig fortfarande säker på att bollen och snurrfian och troligtvis heffa är onda, men måste man fundera på HUR man ska få ut dem nu då alltså...?
Vad är det som gör att du misstänker mig, mer än att jag skrivit olika former av "jag fattar inte" många gånger? Om det är det enda så tycker jag att du ska tänka om och börja leta onda någon annan stans, för här kommer du inte hitta något.

Men om bollen vore god skulle hon väl inte göra sig till ett så uppenbart offer, som sedan inte gick att döda, när det ändå handlar om att få ut ulvar? I så fall borde ju bollen försöka tona ner sig så att snurrfian fick rösterna?

Nja, jag tror hon kan vara ngt borgmästaraktigt. dvs kan stoppa lynchen

Vad tror ni om

Jag tycker att beskrivningarna säger väldigt lite av det jag klurat ut hittills.

Men @Niyama har ju en poäng med ond BM möjligtvis. Men som sagt, inga roller verkar vara som de brukar ändå.

Radionkanalen WOLF 2023 rapporterar att rekordförsöket misslyckats på det mest nesliga sätt. Spelarna tangerade inte 2016 års resultat och lyckades faktiskt inte lyncha någon över huvud taget i denna omgång. Pressen rasar och kräver diverse ledande spelares avgång, men eftersom rollistan är dold rinner det ut i sanden. Ingen kan peka på vem som ska avgå. Guiness-teamet packar ihop och lämnar Bukefalos.

Slut på dagens DL.

Nja, jag tror hon kan vara ngt borgmästaraktigt. dvs kan stoppa lynchen

Fattar dock inte varför hon skulle vilja få till en misslyckad Lynch om hon är god?

Jag tycker att beskrivningarna säger väldigt lite av det jag klurat ut hittills.

Men @Niyama har ju en poäng med ond BM möjligtvis. Men som sagt, inga roller verkar vara som de brukar ändå.
Jag tycker att det ser ut som en som kan stoppa lynch - dvs inte förrän efter incident lyssnar någon.
Varför ond? de onda är ju redan väldigt många så jag tror balansen hade blivit totalt knas om de fått en nakor eller ond BM

Jag har bestämt mig för att jag tror att bollen__ var skyddsombud.

Vad tror ni om

Nähä, varför gör det bollen__ god?

Edit: läste ditt inlägg ovan nu

Radionkanalen WOLF 2023 rapporterar att rekordförsöket misslyckats på det mest nesliga sätt. Spelarna tangerade inte 2016 års resultat och lyckades faktiskt inte lyncha någon över huvud taget i denna omgång. Pressen rasar och kräver diverse ledande spelares avgång, men eftersom rollistan är dold rinner det ut i sanden. Ingen kan peka på vem som ska avgå. Guiness-teamet packar ihop och lämnar Bukefalos.

Slut på dagens DL.
Men.... men..... flest rlstöndringar i en lek då? :idea:

Vi kan spekulera bäst vi vill, hittills av vad jag sett så är ingen roll RIKTIGT som den brukar så who knows? Den som har möjlighet att ha ihjäl bollen kan ju greppa chansen nu. :D Om inte hen redan är död då... :arghh:
Nja, den kanske borde sitta lugnt i båten med tanke på att vi inte vet?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar