Stringtrosor på 14-åring

alazzi

Trådstartare
Dottern har i smyg köpt stringtrosor. Ogillar starkt detta. Hittade dem i tvätten. Ja, hon är 14-år och är naturligtvis påverkad av de äldre kompisarna. Men är jag en mossig gammal tant som inte tycker att hon ska ha string ännu? För mig känns det laddat men jag kanske överreagerar?

Dottern har i smyg köpt stringtrosor. Ogillar starkt detta. Hittade dem i tvätten. Ja, hon är 14-år och är naturligtvis påverkad av de äldre kompisarna. Men är jag en mossig gammal tant som inte tycker att hon ska ha string ännu? För mig känns det laddat men jag kanske överreagerar?
Ja du överreagerar. Hon är 14. Låt henne välja själv vad hon vill ha för underkläder.

Jag hade åxå string som fjortonåring. Tycker inte det är nått fel med det. Hade reagerat om det gällde nån som var några år yngre (mellanstadieålder). Hade enbart string i många år för jag faktiskt tycker att det är bekvämt, innan jag provade hipsters. Dom killarna jag har vart ihop med har samtliga tyckt att hipsters är sexigare än string

Personligen tycker jag string är så sjukt fult och inget direkt upphetsande.
Det jag själv inte tycker om att se är personer som har string och så böjer de sig framåt eller något så byxorna hasar ner och man ser stringen (gäller förvisso vanliga trosor/kallingar också, men extra fult med string). Så länge det inte syns för oss andra medmänniskor så får folk ha vilka underkläder de vill, och spara uppvisandet av dom till mer intima situationer än att gå på stan.

Är säkert lite gammalmodig av mig också. Jag har själv provat string men gillar det inte, speciellt inte om det råkar synas att man har string. :o

Jag skiter i vad som är snyggt, huvudsaken är att det funkar för mig. Jag har oftast string för att allt ändå kryper upp där, om det inte har ben.

Började själv med string i den åldern, för mig har det inte mer sexuell laddning eller värdering än spets på en tai-trosa.

Tycker det är lika fel att förbuda något för att det ska vara sexualiserat, det är ju att ge det en sexuell laddning. Det är underkläder, de flesta har underkläder. Vissa gillar grönt, andra rött.

Senast ändrad:
Ja, du överreagerar. Massor. Hade min morsa försökt bestämma vad jag skulle ha för underkläder när jag var 14 hade jag blivit skitförbannad. Jag hade en kompis som inte fick ha string för sin mamma, det var alltså en sådär 12 år sedan. Det ansågs vara mossigt av henne då. Kompisen köpte string och tvättade i handfatet för att mamman inte skulle märka och kasta dem.

Ja, du är mossig. Stringtrosor är väl som vilka trosor som helst.

Inget illa menat, men det låter väldigt mossigt, ja.
Mina föräldrar var och är extremt konservativa, men inte ens de sa någonting öppet om när jag köpte mitt första par när jag var i sisådär 13-14 års åldern. Man märkte att de inte var något jättefan av de, men de brydde sig aldrig "utåt".

Påminner om när jag själv smög med mina string. Sa inget till mamma utan köpte och la sen i tvätten. Hade dött om hon påpekat det eller känt mig lite kränkt om hon sagt något. Hon kommenterade det inte förrän senare då hon sa : dessa ser inte så sköna ut.

Jag visste utan att hon sa något att hon inte "gillade" det. Dock uppskattat jag att hon inte sa något då.

Äh det är väl ingen grej. Dagens 14 åringar klär sig som 18, jag är född 89 och jag började när jag var 12-13, DÅ var det mellantidigt, idag är det bara ett normalt plagg för att slippa troskanten, inte något sexigt!

Nuförtiden är väl spets i hipstermodell det som är "sexigt", string är funktion! :)

Ja lite mossig ja...

Köpte mina första string som 12-13åring, köpte dom inte i smyg utan tillsammans med min mamma när vi var ute och handlade kläder. Trosorna var i mitt tycke inte alls sexiga, typ enkla rosa med snobben på. Mamma va jätte pedagogisk i affären och förklarade att hon inte använde string pga känslan och att det är en smaksak om man gillar det eller ej och att jag absolut fick prova om jag ville.
Minns än idag va fin jag kände mig i mina nya underkläder tillsammans med de nya byxorna (tänk att kunna ha tajta byxor utan troskant).
Jag älskar sting och använde i princip bara det de kommande åren, de är först i 20års ålderns när jag hade mycket problem med urinvägarna som jag började använda andra typer av trosor igen.

Jag hade nog pratat med henne och föreslagit inköp av fina trosor som ändå inte innebär att man måste gå runt med ett snöre i rumpan hela dagen - men det är jag det, som tycker att stringtrosor är bland det mest obekväma man kan sätta på sig.

Att man köper ett par för att prova är väl ok, det har jag också gjort. Och nu vet jag hur obekväma de är, och har aldrig köpt såna igen.

Jag tycker också att du överreagerar. Nu vet jag inte vad du säger eller förmedlar till dottern, men jag skulle smyga mkt med allt om jag förväntade mig en arg/besviken förälder varje gång jag gjorde nåt nytt, kanske oväntat!
Tycker du ska låta henne prova i lugn och ro! Tycker hon att det är skönt, ja låt henne ha string. Ogillar hon dom går hon snabbt tillbaka till vanliga trosor igen :) vet dom som bara använder string för att de tycker vanliga trosor är obehagliga istället!

Jag tycker att du överreagerar. Minns inte hur gammal jag var när jag började använda stringtrosor men det var definitivt något jag använde i 14-årsåldern. Inga konstigheter för mina föräldrar. Mamma använde själv stringtrosor under tighta byxor.
Än idag använder jag stringtrosor dagtid förutom när jag bär kort kjol eller klänning. Då använder jag sömlösa hipstertrosor. För övrigt finns min favoritstringtrosa på Lindex, en modell i spets som alltid är 3 för 2 och finns i många färger. Hittills har jag 16 olika färger :D

Jag hade nog pratat med henne och föreslagit inköp av fina trosor som ändå inte innebär att man måste gå runt med ett snöre i rumpan hela dagen - men det är jag det, som tycker att stringtrosor är bland det mest obekväma man kan sätta på sig.

Att man köper ett par för att prova är väl ok, det har jag också gjort. Och nu vet jag hur obekväma de är, och har aldrig köpt såna igen.
Jag tänker att det är sådana upplevelser som ingår i att vara tonåring. Att på egen hand köpa kläder som föräldrarna stör sig på och gå omkring och ha ett obekvämt snöre i baken eller frysa häcken av sig i strumpbyxor i november...

Låt henne testa sig fram det har sannolikt lite m sexualitet att göra, som syns ovan vissa gillar string andra avskyr en del blandar string m annat beroende på övrig klädsel. Det viktiga tror jag är ( har själv två tonårs döttrar) att ha en öppen dialog inget skuldbeläggande och ett högt tak för diskussion

Jag köpte mina första string i samma ålder och mina föräldrar brydde sig inte alls, vilket jag är tacksam över. Jag hade dock många vänner som hade föräldrar som förbjöd både string och BH och dessa vänner tyckte det var skitjobbigt verkligen. Varken jag eller mina vänner såg det som någonting sexuellt utan string var helt enkelt skönare och passade bättre under plagg. Jag har nog ändrat mig idag haha men det är en annan femma :p

Hur som helst, JA jag tycker det är himla mossigt att inte låta en 14-åring få ha string om denne vill. Underkläder som underkläder och det är onödigt att förbjuda och säga nej och på så sätt kanske göra det mer laddat än vad det (inte) är.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur gamla känner ni er? Och hur gamla tror folk att ni är? Jag är dryga 40, och jag kände mig länge mycket äldre än jag egentligen var...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
7 019
Senast: Lazy Lady
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 133
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 186
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar