Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det känns helt orimligt att en hund som inte går att placera om skulle klara av en dagmatte eller ett hunddagis... Båda två alternativen är ju mer stressande än att få en ny matte/husse.
Nej, det är väl en poäng i det, i och för sig.
Men som jag förstod det så vat TS problem att hon inte hittade någon dagmatte, och att hon inte hade råd med hunddagis. Dessutom funkade ju hunden hemma hos syrran och hos föräldrarna, så varför skulle den INTE kunna funka hos en dagmatte eller på ett bra och lugnt hunddagis (kanske i egen box)?
Jag tycker inte det är ett alternativ att ha i hjäl en frisk tvåårig hund för att man inte kan hitta hundvakt i ett halvår. Lösningar finns alltid om man kluyrar tillräckligt. Kan hon intr följa med på praktik?
Dagmatte alt. någon som kommer enbart för att rasta en gång om dagen tror jag skulle fungera om man låter Tindra och personen lära känna varandra innan.
Omplacering vill jag inte genomföra för att jag inte vill att hon ska börja vandra runt är tyvärr troligt då hon är VÄLDIGT speciell.
Ja har dagmatte då vet du att hon inte kan fortsätta att vandra runt. Jag förstår ditt tänkande.
Kul att vi ändå fått ifrågasätta och komma med frågor och du har tagit det på rätt sätt
Jag tycker inte det är ett alternativ att ha i hjäl en frisk tvåårig hund för att man inte kan hitta hundvakt i ett halvår.
Håller helt med! Och som någon annan skrev så klarar dom oftast mer än vad man tror. Om hon har fungerat hos dig så finns det väl inget som säger att hon inte skulle kunna trivas och må bra hos en annan husse/ matte? Jag skulle aldrig avliva en ung frisk hund bara för att den inte passade in i mitt liv just då, eller för att man inte orkar anstränga sig för att hitta en lösning åt situationen.
Hoppas allt ordnar sig för er.