Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skaffade ett jobb där man fick ha med sig hunden. Fick gå ner i lön, men det var det värt. Jag är också singel och jobbar heltid. Har provat ett antal gånger att vara utan hund, men det går inte bra alls.
Beklagar sorgen!
Beklagar
Om lokalvården gnäller, säg att du städar ditt rum själv?
Kan det funka att vara på plats halvdagar? Så gjorde min man när vi skaffade vår hund (jag jobbade på annan ort utan möjlighet att jobba hemifrån). Han åkte in till kontoret på morgonen och kom hem till lunch, gick ut med hunden och åt lunch och gjorde sedan resten av dagen hemma.[...]
Har lastbilschaffisar bälte till sina hundar? Det är ju tack och lov sedan några år tillbaka förbjudet att ha hund lös i bilar.Jag har också alltid planerat min karriär efter att kunna ha djuren som ensamstående, vill ogärna göra mig beroende av privatpersoners goda vilja även om jag haft hjälp av bekanta emellanåt. Nu är det inte alltid möjligt för alla att hundplanera sin karriär, men jag tror att endel tänker in sig i ett hörn vad gäller den saken. Ibland kan det komma lösningar lättare än en tror
This is my story, bara för att visa hur jag har tänkt genom åren:
När jag hade min gamla hund pluggade jag på komvux, delvis på distans och hon var bara hemma halvdagar. När jag läste på heltid valde jag bara distansutbildningar för att kunna ha hund. När jag jobbat 5-skift hade jag dogwalker - det fanns inga dagis på mina arbetstider samt att den hunden hellre var hemma än i en rörig miljö med en massa hundar.
Jobbade som uska en period och sökte då enbart nattjänster, min hund var då hemma (jobbade 10 nätter på 5v) och hade inga problem med det eftersom hon ändå sov på natten. Hon var dock 3-4 år den perioden och van att vara ensam och hade aldrig problem med det, ska väl tilläggas. Det är vanskligt att skaffa valp och ha det så att en Måste kunna lämna den vid en viss ålder. Min nuvarande hund hade aldrig fixat det i samma takt som min gamla hund som i princip ensamtränade sig själv från 12v... min nuvarande hund är drygt 1,5 år och först nu kan hon lämnas hemma 1-2 tim.
Nu har jag som sagt hunden med mig. Men som plan b tog jag lastbilskörkort förra året. Det är en bransch där många har hund, så jag räknar kallt med att kunna lösa det om/när det skulle bli så att jag inte kan ha hunden med mig på jobbet där jag är idag eller om jag tröttnar på min arbetsgivare...
Har lastbilschaffisar bälte till sina hundar? Det är ju tack och lov sedan några år tillbaka förbjudet att ha hund lös i bilar.
Tänkte att de flesta har stora hundar, en liten bur till en liten hund är nog inget problem.Jag vet inte hur alla lastbilschaffisar har. Men det finns ju möjlighet att ha det i lastbil precis som i personbil. Samt utrymme för bur då jag har en liten hund. Jag ser inte problemet riktigt...
Tänkte att de flesta har stora hundar, en liten bur till en liten hund är nog inget problem.
Bälten eller platsbyggda burar i bilarna är det vanligaste. Jag vet flera lastbilshundar. Man ska inte göra som vår extra chaufför och knäppa loss hunden så den får röra sig fritt i lastbilen medans man fikar, då kan det hända sig att hunden låser bilen med mobilen kvar inne i bilen. Det blev en lite strulig dag kan man säga.Har lastbilschaffisar bälte till sina hundar? Det är ju tack och lov sedan några år tillbaka förbjudet att ha hund lös i bilar.
Bälten eller platsbyggda burar i bilarna är det vanligaste. Jag vet flera lastbilshundar. Man ska inte göra som vår extra chaufför och knäppa loss hunden så den får röra sig fritt i lastbilen medans man fikar, då kan det hända sig att hunden låser bilen med mobilen kvar inne i bilen. Det blev en lite strulig dag kan man säga.
Samma härJag valde med sorg i hjärtat att inte skaffa ny hund just för det med kontorstider och problem med hundvakt. Tyvärr.
Min hund dog idag. Vi var ute på promenad och plötsligt kunde hon inte gå. Jag bar hem henne och hon slutade andas medan jag satt i Ultunas telefonkö. Väl på kliniken konstaterade de att hon var död. Hon blev 14 år och 9 månader. Hög ålder för rasen (cocker spaniel), som vanligen lägger tassarna i vädret vid 12 +/- 1 år.
Jag har länge tänkt att jag inte ska ha någon hund efter att de jag hade var borta. Kompisen gick bort i maj 2019, även hon över 14. Men nu börjar jag tveka... Jag bor själv. Hundvakt har varit ett stressmoment i flera år. Jag vet inte om jag vill ha en hund för att ha den på hunddagis.
Så nu kommer frågan - hur löser ni som är heltidsarbetande det med hundvakt? Om jag vill byta karriär, vad finns det som kan vara lämpligt om jag vill ha möjlighet att jobba hemma och ha hund?
Visa bifogad fil 47372