Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Systembolaget tar kontant i alla fall! Det måste viDu tvättar gissningsvis din väns pengar. Och jag har svårt att tro att banken vill hjälpa till
Det du kan göra är att handla mat i mataffär typ. Kanske sätta in ngn tusing i insättningsautomat eller likn. Systembolaget tar cash i vissa fall. Annars får du nog köpa knark av din lokala dealer
Systembolaget tar kontant i alla fall! Det måste vi
Fast en del personer betalar fortfarande med kontanter. En släkting till mig skulle nog gå till banken, ta ut 80k och betala kontant om hen köpte bil av en privatperson. Utan att tycka att det var ett dugg konstigt. Jag har köpt ett antal bilar kontant, innan swish var det så man gjorde känns det som?
Haha!! Joo det är ju sant! då byter du lite fint kö bataInte alla kassor! Mvh been there i fel kö
Min släkting hade inte kunnat köpa din bil helt enkelt.Det tror jag säkert att det finns. Men jag hade inte gjort affärer med de personerna då jag inte vill hantera den stora mängden kontanter. Om personen vill köpa min bil så får personen fixa det på nåt sätt som passar mig annars hittar en annan köpare.
Min släkting hade inte kunnat köpa din bil helt enkelt.
Nä, för det finns inte en chans att jag skulle ta emot 80k i kontanter. Inte en chans.
Men hur ska kompisen sätta in pengarna??I just detta fall. Som knappast är något annat än en äldre person med kärlek till kontanter. Ge en kompis pengarna att sätta in på sitt konto, sen kan kompisen swisha dig 20000 för den begagnade chesterfieldsoffan du sålt. Och sen får du jobba på att gamlingen tar ut en bankrevers nästa utbetalning.
Det är väl mest att de inte vill åka dit för det. Både Nordea och Swedbank har ju tvättat stora mängder pengarVars kommer pengarna ifrån? Alltså varför har bilköparen en massa kontanter istället för att föra över delbetalningarna?
Bankerna vill inte medverka i penningtvätt - vill du?
SantDet är väl mest att de inte vill åka dit för det. Både Nordea och Swedbank har ju tvättat stora mängder pengar
Du sätter in så mkt som du får (har med dej kontraktet varje gång) och övriga kontanter använder du i normala livet i stället för bankkortet. Ser faktiskt inte problemet.
Granngården slutar med kontanter vid nyår, och väldigt många andra butiker har kontantfritt.Du sätter in så mkt som du får (har med dej kontraktet varje gång) och övriga kontanter använder du i normala livet i stället för bankkortet. Ser faktiskt inte problemet.
Oj här tar stormarknader kontanter finns insättningautomater mm var bor alla kontantinsats personer. Vi betalar kontant ibland med.Inte för att det hjälper TS så mycket, men det finns ju knappt något i normala livet som går att betala kontant längre? Min lilla matbutik där jag kompletteringshandlar funkar, det är någon tusenlapp i månaden. Systemet, åtminstone om man får tro @LadySara, det är ytterligare en dryg tusenlapp eller två beroende på hur roliga släpp det är.
Sen är det stopp. 90% av min månadsomsättning går enbart att betala digitalt. Inte ens svartklubbarna tar ju alltid cash nuförtiden.
Man kan ju vilja använda pengarna till en ny bil eller så vill man investera pengarna.Du sätter in så mkt som du får (har med dej kontraktet varje gång) och övriga kontanter använder du i normala livet i stället för bankkortet. Ser faktiskt inte problemet.