Då har den blivit det senaste 3veckornaDet är alltså ordning söderut! enligt hemsidan är Kristianstad kontantfri
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då har den blivit det senaste 3veckornaDet är alltså ordning söderut! enligt hemsidan är Kristianstad kontantfri
Dom gar en lista på sin hemsidamed vilka som är kontantfria..NEJ, sedan när? Handlade på byggmax i våras med kontanter utan problem.
Själv tillhör jag dom som vänder på klacken och går om affären, caféet mm inte tar kontanter.
Ja, så har jag också köpt och sålt bilar. Eller bankväxel. Betalat som mest 16k kontant i mitt liv, bilköp 2005.Nu hugger jag bara din knapp, men troligen har vännen en maxgräns på vad hen kan ta ut precis som TS har en maxgräns på vad hon kan sätta in.
När jag köpte bil "kontant" så gjordes det på banken så överföringen gjordes direkt, dvs det plockades aldrig ut några pengar utan bytte bara bankkonto direkt.
När jag köpte min Kuga för 2 år sen bet jag 50 000 kontant o resten med visakortet,hade ingen aning om att man kunde blåsa 123 000 med visa utan någon form av spärr eller annat,tur man inte tappar bort det ihop med kodenJa, så har jag också köpt och sålt bilar. Eller bankväxel. Betalat som mest 16k kontant i mitt liv, bilköp 2005.
Samma här. Använder mest kontanter. Även jag väljer bort butiker som inte tar kontanter.Jag är en stor bit under 80, använder alltid kontanter och har sorterat bort dom affärer mm där det inte går,har vi nu nya kontanter så ska dom användas.
Och nej dom är inte svarta.
Sålde min pappas Kia förra veckan o även den köparen betalade kontant.
Samma hos mig.I mitt o ts område är det i princip bara granngården som är kontantfri
Du sätter in så mkt som du får (har med dej kontraktet varje gång) och övriga kontanter använder du i normala livet i stället för bankkortet. Ser faktiskt inte problemet.
Jag forstar inte hur nagon har kunnat komma pa ett kontant fritt samhalle? Det innebar alltsa att man inte vill ha turister ... for att hela tiden betala med sitt kredit kort fran USA, tillexempel, blir DYRT. Och jag forstar inte heller att sa manga Svenskar helt gatt med pa det. I min uppfattning ar det en av de saker, hur man valjer att betala och ha sina pengar, som definitivt borde vara var och ens eget val.
Det är underbart med kontantfritt! Man kan alltid handla med kontanter i t.ex. mataffärer. Men butikerna har minskat risken att bli rånad rejält genom att utesluta kontanthanteringen.
Fragan ar hur jag ska handla nar jag kommer till Sverige? Det ar sa mycket billigare att anvanda vardlandets kontanter da det blir mycket billigare an att betala en fika pa stan med ett kort fran USA.
Du kan ju öppna ett tillfälligt konto på annan bank med bättre insättningsmöjligheter för att slippa ha kontanterna hemma.Sålde min bil till en vän.
Det har varit lite krux men nu har hen börjat betala av bilen. I kontanter.
Fick 20 000,- igår som jag nu har i kontanter. Bara ytterligare 64 000,- kvar som hon kommer betala kontant. (orkar inte dra hela historien om varför det blev kontant)
Min bank tar enbart emot 20 000,- var 30:nde dag resterande banker 10-15 samma visa.
Hur gör jag nu?
Ska jag sätta in dessa 20 000,- och visa vårt avtal om att bilen ska vara betald innan sista december. Eller ska jag vänta tills jag fått alla kontanta medel? Men jag vill inte ha så mycket kontanter hemma.
Ringer till min bank nu för att kolla hur jag ska gå tillväga
Det är ju så himla krångel men jag vill ha in dem på mitt sparkonto asap
Köp ett prepaid Mastercard?Fragan ar hur jag ska handla nar jag kommer till Sverige? Det ar sa mycket billigare att anvanda vardlandets kontanter da det blir mycket billigare an att betala en fika pa stan med ett kort fran USA.
Här är det nog fem år sedan de slutade med kontanterGranngården slutar med kontanter vid nyår, och väldigt många andra butiker har kontantfritt.
Gå runt och gå runt..Problemet? Jag ser ett stort problem i att gå runt med stora mängder kontanter. Dessutom har banken rätt begränsade öppettider så det hade blivit ett stressmoment för mig att hinna medan banken har öppet.
Kontanter i all ära men inte för så stora summor!
Här är det vanligare med debit-kort än kredit. Det innebär inte samma avgifter eftersom pengarna dras direkt.Jag forstar inte hur nagon har kunnat komma pa ett kontant fritt samhalle? Det innebar alltsa att man inte vill ha turister ... for att hela tiden betala med sitt kredit kort fran USA, tillexempel, blir DYRT. Och jag forstar inte heller att sa manga Svenskar helt gatt med pa det. I min uppfattning ar det en av de saker, hur man valjer att betala och ha sina pengar, som definitivt borde vara var och ens eget val.
Fragan ar hur jag ska handla nar jag kommer till Sverige? Det ar sa mycket billigare att anvanda vardlandets kontanter da det blir mycket billigare an att betala en fika pa stan med ett kort fran USUSA
Jag forstar inte hur nagon har kunnat komma pa ett kontant fritt samhalle? Det innebar alltsa att man inte vill ha turister ... for att hela tiden betala med sitt kredit kort fran USA, tillexempel, blir DYRT. Och jag forstar inte heller att sa manga Svenskar helt gatt med pa det. I min uppfattning ar det en av de saker, hur man valjer att betala och ha sina pengar, som definitivt borde vara var och ens eget val.
Okej. Jag får ut 11 papp i månaden. 2' går åt ill att leva, resten till räkningar och sparande. Så 80 delat i 2 gör många månader.Du sätter in så mkt som du får (har med dej kontraktet varje gång) och övriga kontanter använder du i normala livet i stället för bankkortet. Ser faktiskt inte problemet.