Idag råkade jag ut för något obehagligt.
Skulle backa intill en brygga på ett företag, där det finns två bryggor.
Skulle egentligen backat ner i den närmast dörren in, men såg att det stod en container i den. En blå container de tömmer med en motviktstruck.
Framför den porten är det en kille som ser ut att städa.
När jag börjar backa, viftar han med armarna till den andra porten. Jag tänkte att han menade att jag skulle backa intill den då han höll på i den andra.
Sen gick han in, jag fortsatte backa, sen helt plötsligt ser jag en sopborste komma borstandes på backen bakom lastbilen.
Då hade han alltså gått in och gått genom porten, hoppat ner bakom lastbilen och börjat sopa!
Jag stannade så fort jag fick syn på det och när han väl var vid den andra porten igen, backade jag intill det sista.
Sa till honom vänligt men bestämt och tydligt att han inte ska gå bakom en backande lastbil, för jag ser honom inte. Hans svar var ”jag skulle bara...”
Livsfarligt, tänkt om jag inte sett den där sopborsten, då hade jag klämt ihjäl honom.
Är glad att inget hände och jag hoppas han lärde sig något, fick veta av företaget, då jag berättade för dom vad som var på väg att hända, att han var en skolungdom men ändå. Saknar de risktänkande eller tror de att vi ser dom?
Det var riktigt obehagligt.